2015-02-14, 17:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Jo Pietro Negro var säkert rasist. Annars hade han bytt efternamn.

Jag antar att du är ironisk nu, om du inte är det kan jag upplysa att på italienska betyder negro svart. Men jag förstår att du är ironisk, he he he.
Citera
2018-07-29, 23:43
Medlem
Rasistiskt godis (NEGRO) på City gross

Hittade denna godis och kände mig grovt kränkt. Bör jag anmäla?
https://minfil.com/7aD58efeb4/IMG_0082.JPG
Citera
2018-07-29, 23:52
Avslutad
Hade almanackan stått på 2013 hade ditt fynd blivit en artikel i Aftonbladet med åtföljande avbön från din lokala matvaruhandlare.

Idag? Nej. Samhällsklimatet är helt annorlunda idag och sekundärkränkthet ger inte längre några klick. Om någonting alls så blir folk förbannade på dig eftersom sånt här fjams står folk upp i halsen.
Citera
2018-07-29, 23:57
Medlem
Hört talas om språket Spanska? Om inte så borde du kanske kolla upp det din intelligensbefriade stackare!
Citera
2018-07-29, 23:57
Medlem
okok1s avatar
Det betyder svart på spanska.
Citera
2018-07-30, 00:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Haverism
Hade almanackan stått på 2013 hade ditt fynd blivit en artikel i Aftonbladet med åtföljande avbön från din lokala matvaruhandlare.

Idag? Nej. Samhällsklimatet är helt annorlunda idag och sekundärkränkthet ger inte längre några klick. Om någonting alls så blir folk förbannade på dig eftersom sånt här fjams står folk upp i halsen.
Ska han tvangs med att stå ut med rasism menar du?
Citera
2018-07-30, 00:09
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haverism

Var inte så säker. Vänta bara till någon BLM-Sverige/Afrosvenskarnas riksförbund-individ får syn på det och det kan slå hus i helvete. PK-människor är fortfarande en stark röst i offentligheten även om inte majoriteten tycker som dem. Ändå väger deras röst tungt för att "de står upp för svaga grupper i samhället".

Dock har jag sett godiset förr och vet att det är poppis i andra europeiska länder. Men allt handlar om vem som får syn på det som sagt. Sen kanske AB inte skriver om det iom valet och allt men Nyheter24 eller liknande blaska kanske börjar grina.
Citera
2018-07-30, 00:45
Medlem
Oreokalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytt-lasse
Vad säger man då istället för svart?
Negerfärgad kanske....

Man pratar om färgvariation.
Citera
2018-07-30, 00:49
Medlem
Negro betyder svart på spanska. På bilden syns en sotare (som kanske är spansk?).

Är du sotare? Spansk? eller bara en sådan som aktivt letar efter rasism i allt och alla?
Citera
2018-07-30, 01:07
Medlem
tjockballes avatar
Negro är godis från Serbien och ordet Negro (spanska för svart) syftar på svartheten hos en sotare. Man ser också en sotare avbildad på påsen.
Citera
2018-07-30, 01:25
Medlem
-Andreas-s avatar
Äsch, dumheter.
Godis som heter 'Svart'.
Den är ju inte rasistiskt.
Citera
2018-07-30, 01:26
Medlem
Oreokalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjockballe
Negro är godis från Serbien och ordet Negro (spanska för svart) syftar på svartheten hos en sotare. Man ser också en sotare avbildad på påsen.

Menar de att sotare är negroida? Klart folk blir förbannade!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in