2018-07-29, 23:07
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cornerofhope
Det gör jag inte alls, det är tvärtom du som inte har koll på fakta i fallet. Läs på innan du felaktigt kritiserar. Du kunde dessutom med ett minimum av tänk insett att uppgiften om försälningsstället inte är påhittad.
Jag har nyligen på tråden blivit rättad om att mössan sålts på Statoil, och det inlägget gjordes med en hänvisning till källan Expressen.

Jag gjorde avbön i ett inlägg och gav tummen upp till den som googlat fram källan Expressen som sa att mössan sålts via Statoil runtom i landet fram till några år innan morden, enligt Polisen.

Det är bra om man kan länka till en källa i sina inlägg om man kommer med fakta.

Sedan tolkar jag fortfarande mössan som en amerikansk s.k. märkesmössa och inte vilken mössa som helst.

Tillbaka till frågan om fakta. Enligt källan Expressen m.fl. var gm ca 175 cm lång. Ändå finns det skribenter på denna tråd som fortfarande envisas med att förvrida fakta och göra gm mycket lång. 175 cm är normal längd i Sverige.

Tråden är jättelång och att hålla alla fakta i huvudet är omöjligt. Vi får hjälpas åt och gärna då med källhänvisningar
Senast redigerad av MossTrums 2018-07-29 kl. 23:16.
Citera
2018-07-29, 23:24
Medlem
MossTrumss avatar
Angående mössan hittade jag en uppgift som öppnar för fler försäljningsställen än Statoil. ICA-handlare kan också ha sålt mössan t.ex. på en stormarknad som ICA-Maxi.
Källan säger nämligen:
Citat:
Mellan 1999 och 2004 var detaljhandelsverksamheten vid Statoils svenska bensinstationer samägd med ICA under namnet ICA Express.
Källa: https://sv.wikipedia.org/wiki/Equinor
Citera
2018-07-30, 09:55
Medlem
Någon som vet hur vanlig den där modellen av butterflykniv är? Jag vet att det fanns en sådan, åtminstone är min minnesbild att handtaget med hålen var identiskt, i min bekantskapskrets när jag var runt 12-15 år men den kanske är vanlig?

Uppdatering: Googlade lite på balisong och fick upp rätt mycket bilder med liknande handtag så den är nog ganska vanlig..
Senast redigerad av mystikern87 2018-07-30 kl. 10:01.
Citera
2018-07-30, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mckenzy
Intressant, det var nya uppgifter för mig om varuleveransen. Ja jag tror absolut förklaringen finns i varför mössan ligger vid Ica och att spåren slutar där. Finns absolut noll anledning för GM att röra sig tillbaks mot mordplatsen om han inte måste göra det, normalt sett borde han ju stuckit i rakt motsatt riktning och fortsatt med det, detta fall är väldigt egendomligt.
Mindre troligt att sonen skulle svika sin fars förtroende o lägga mössan utan för butiken o lämna blodspår med vetskapen att pappa ”skyddar” en
Citera
2018-07-30, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mystikern87
Någon som vet hur vanlig den där modellen av butterflykniv är? Jag vet att det fanns en sådan, åtminstone är min minnesbild att handtaget med hålen var identiskt, i min bekantskapskrets när jag var runt 12-15 år men den kanske är vanlig?

Uppdatering: Googlade lite på balisong och fick upp rätt mycket bilder med liknande handtag så den är nog ganska vanlig..
Då: väldigt vanlig
Nu: mindre vanlig
Att springa omkring med en sån för att hugga ner folk är bara korkad filosofi då dem flesta även potentiella gm fattar att den är värdelösa . Val av mordvapen får mig att tänka på gms ålder LÅG troligtvis inte ha den bedömningsförmågan
Citera
2018-07-30, 20:16
Medlem
Någon Som Kan Berätta För Mig Vilka Initialer Be Står För?
Citera
2018-07-30, 20:22
Medlem
Vilka Intialer Står Mn För?
Citera
2018-07-30, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mckenzy
Ja, förmodligen har polisen kartlagt personalen på Ica och deras anhöriga, men man vet aldrig, kanske dom har missat något? Tror i alla fall att dumpningen av mössan just där är lösningen på det här.
Du tror det va? Nästan komiskt att läsa. Även för 15 år sedan med sämre utredningsteknik så fattar gm oavsett ålder att dumpa mössan utanför farsans butik inte bara är korkat utan OBOTAT KORKAT SÅ NEJ
Citera
2018-07-30, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Eftersom morden sannolikt inte var planerade så tillhörde kniven troligen den lilla pojken. Min teori är att GM skulle konfrontera pojken ang något denna morgon. Per Åke Åkesson, fd mordutredare (en av sveriges främsta) har framlagt teorin att kniven troligen tillhörde pojken. Verkar vara den mest logiska förklaringen. Förklarar också mest logiskt varför GM slängde kniven full med DNA på brottsplatsen. Ingen planerad gärning.
Kniven tillhörde den lille pojken ??? SKÄRPNING!!!
Citera
2018-07-30, 20:51
Medlem
Citat:
Eftersom morden sannolikt inte var planerade så tillhörde kniven troligen den lilla pojken. Min teori är att GM skulle konfrontera pojken ang något denna morgon. Per Åke Åkesson, fd mordutredare (en av sveriges främsta) har framlagt teorin att kniven troligen tillhörde pojken. Verkar vara den mest logiska förklaringen. Förklarar också mest logiskt varför GM slängde kniven full med DNA på brottsplatsen. Ingen planerad gärning.
Han drog från stan?? Har du belägg för det?
Citera
2018-07-30, 20:53
Medlem
Citat:
Mellanblond enligt polisen. Kan nog stämma bra. Det viktiga här är inte detaljer, utan den här personens koppling till en nära anhörig i ica affären där dom tekniska fynden efter GM plötsligt slutar (mössan).
Detaljerna i alla mordfall är pusselbitar som ÄR LIVSVIKTIGA FÖR UTREDNINGARNA SÅ JO DETALJER ÄR ORDENTLUGT VIKTIGT
Citera
2018-07-30, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iSvempa
Kan inte du lämna tråden, det är pinsamt att läsa alla dina sjuka bortförklaringar och värdelösa utläggningar, bara för att spamma i inläggen för att få synas.
För sista gången om din hönshjärna förstår sunt förnuft.

Hos vanligt folk ringer väckarklockorna samma tid varje morgon. En timme senare efter morgonkaffet och påklädning tar man sig till jobben eller skolorna. I detta fall hade man tydligen gångavstånd. Ibland blir man 5-10 minuter försenad. Man kanske behöver gå på muggen, telefon ringer, men det har man lagt in i tidspassningen för det viktiga är att inte komma försent till arbetsplatsen som många har stämpelklockor och skolor med vaksamma närvarokontrollanter.

Kvinnan och grabben kom från varsitt håll och därför mötte dom varann (Om jag är rätt underrättad). Det spelar ingen roll om någon blev sen några minuter eftersom dom möttes på samma gångväg fast 100 meter längre ner på gångvägen ibland.
Detta gjorde kvinnan och grabben varje vardag, förmodligen hälsade dom på varandra.
Den dagen mördaren rekade var kvinnan sen och några minuter efter att grabben gick förbi gick mördaren därifrån. Rekartiden behövde inte vara mer än någon minut. Det mördaren ville veta var att grabben gick där den tiden och att det var en perfekt plats för mord.
På morddagen ser mördaren grabben gå förbi som då mördas. Kvinnan som var i tid den morgonen överaskar mördaren med sin närvaro som därför mördas. Begrep du detta eller?
Mycket sällsynt att läsa välskrivna formuleringar som denna. Jag har arbetat och följt fallet på lekmannavis under alla år efter dådet och jag delar din teori
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in