Citat:
Ursprungligen postat av
Cornerofhope
Det gör jag inte alls, det är tvärtom du som inte har koll på fakta i fallet. Läs på innan du felaktigt kritiserar. Du kunde dessutom med ett minimum av tänk insett att uppgiften om försälningsstället inte är påhittad.
Jag har nyligen på tråden blivit rättad om att mössan sålts på Statoil, och det inlägget gjordes med en hänvisning till källan Expressen.
Jag gjorde avbön i ett inlägg och gav tummen upp till den som googlat fram källan Expressen som sa att mössan sålts via Statoil runtom i landet fram till några år innan morden, enligt Polisen.
Det är bra om man kan länka till en källa i sina inlägg om man kommer med fakta.
Sedan tolkar jag fortfarande mössan som en amerikansk s.k. märkesmössa och inte vilken mössa som helst.
Tillbaka till frågan om fakta. Enligt källan Expressen m.fl. var gm ca 175 cm lång. Ändå finns det skribenter på denna tråd som fortfarande envisas med att förvrida fakta och göra gm mycket lång. 175 cm är normal längd i Sverige.
Tråden är jättelång och att hålla alla fakta i huvudet är omöjligt. Vi får hjälpas åt och gärna då med källhänvisningar