2018-07-27, 17:32
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Mina vibbar säger att Staafen bor som en kung som chef i Norpan.

Jan Staaf
Bor i Svärtinge, 56 år
Kraftvägen 30
605 80 Svärtinge

Villa på en gräddhylla i Svärtinge motsäger att JS är spelberoende

SaintCosme har druckit för mycket vodka och är ute och cyklar med sitt inlägg från april i år om att JS är spelberoende - eller så är JS "köpt" och har avancerat med en rejäl fet lön som "chefernas chef".

Du får nog tagga ner lite när du hoppar på polis.
Citera
2018-07-27, 21:18
Medlem
MossTrumss avatar
När GM gav sig på M utan all besinning var det - psykologiskt betraktat - hans egen broder som fick ta emot den uppdämda ilskan av det djupt orätta under deras uppväxt. När GM attackerade AL så var hon - psykologiskt betraktat - hans farmor som aldrig erkände honom som sitt barnbarn. Det var som när man skakar en flaska innehållande kolsyra och öppnar den: nästan allt kom ut på en gång!! En tickande bomb hade briserat.
Citera
2018-07-27, 22:21
Medlem
Citat:
När GM gav sig på M utan all besinning var det - psykologiskt betraktat - hans egen broder som fick ta emot den uppdämda ilskan av det djupt orätta under deras uppväxt. När GM attackerade AL så var hon - psykologiskt betraktat - hans farmor som aldrig erkände honom som sitt barnbarn. Det var som när man skakar en flaska innehållande kolsyra och öppnar den: nästan allt kom ut på en gång!! En tickande bomb hade briserat.
Har jag förstått dig rätt så har du en teori om två bröder, varav den ene lyckats väl och den andre uppfattas som svarta fåret? Svarta fåret begår morden och sticker iväg, kanske till andra sidan klotet, där han nu lever knaprandes psykofarmaka.
Citera
2018-07-28, 00:27
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Har jag förstått dig rätt så har du en teori om två bröder, varav den ene lyckats väl och den andre uppfattas som svarta fåret? Svarta fåret begår morden och sticker iväg, kanske till andra sidan klotet, där han nu lever knaprandes psykofarmaka.
Ja, faktiskt har du förstått mig rätt men sammanfattningen är lite för mycket svart och vitt. Men den duger gott.
Citera
2018-07-28, 02:56
Medlem
Shalashaskas avatar
Alla ska alltid krångla till allt i Flashbacks krim-trådar!

Morden begicks antagligen av en ung svensk man under akut psykisk ohälsa.
Att det skedde dagtid, och att det var ett barn som inledningsvis attackerades stödjer detta.
Att just skada barn är inte ovanligt att knäppgökar får för sig att göra.
Se t.ex. det här fallet:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/WLq5xk/6-aring-hoggs-ned-med-yxa

Håller även med vissa andra i tråden, liksom Levander, att skyltarna är ett iögonfallande sammanträffande:
https://www.expressen.se/nyheter/professor-i-psykiatri-skyltarna-kan-ha-inspirerat-mordaren/

Personligen har jag dock alltid trott att gärningsmannen inte lever längre. Hans svåra psykiska sjukdom har lett till självmord på ett eller annat sätt.

Förmodligen finns en stackars mamma som haft vissa misstankar men inte velat/orkat tänka vidare i de riktningarna. I synnerhet inte om gärningsmannen är död.

DNA-genealogi kommer antagligen att lösa mordet.
Något som alltid retat mig är att ingen, officiellt eller inofficiellt, använt sig av PKU-registret. Då hade det varit uppklarat för länge sedan.
Det gjordes ju när Anna Lindh mördades, men jag antar att vissa är mer jämlika än andra i det här landet...
Citera
2018-07-28, 06:49
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shalashaska
Alla ska alltid krångla till allt i Flashbacks krim-trådar!

Morden begicks antagligen av en ung svensk man under akut psykisk ohälsa.
Att det skedde dagtid, och att det var ett barn som inledningsvis attackerades stödjer detta.
Att just skada barn är inte ovanligt att knäppgökar får för sig att göra.
Se t.ex. det här fallet:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/WLq5xk/6-aring-hoggs-ned-med-yxa

Håller även med vissa andra i tråden, liksom Levander, att skyltarna är ett iögonfallande sammanträffande:
https://www.expressen.se/nyheter/professor-i-psykiatri-skyltarna-kan-ha-inspirerat-mordaren/

Personligen har jag dock alltid trott att gärningsmannen inte lever längre. Hans svåra psykiska sjukdom har lett till självmord på ett eller annat sätt.

Förmodligen finns en stackars mamma som haft vissa misstankar men inte velat/orkat tänka vidare i de riktningarna. I synnerhet inte om gärningsmannen är död.

DNA-genealogi kommer antagligen att lösa mordet.
Något som alltid retat mig är att ingen, officiellt eller inofficiellt, använt sig av PKU-registret. Då hade det varit uppklarat för länge sedan.
Det gjordes ju när Anna Lindh mördades, men jag antar att vissa är mer jämlika än andra i det här landet...
Nej, PKU-registret går fortfarande inte att använda. (FB) Det ouppklarade dubbelmordet i Linköping 2004, kvinna och 8-åring knivhuggna
Citera
2018-07-28, 09:39
Medlem
Vi har hittills manglat ett antal olika teorier om GM och motiv.
1. Den psyksjuke GM; dominerar än så länge.
2. Hämnaren; riktat mot familjen A. Motiv: dataaffärer, ev knarklangarkonkurrens.
3. Den rasistiske GM; invandrarrelaterat mord.
4. Ritualmord.

Har säkert missat några, fyll på!
Citera
2018-07-28, 11:05
Medlem
iSvempas avatar
Min bestämda teori är att en ouppklarad affär mellan invandrarpappan och gärningsmannen som ville hämnas och då är det enklare att göra det på en 8 årig son som inte kan försvara sig som en vuxen kan. Att man inte hittat GM är för att han drog från stan samma dag morden hände. Hade han haft psykiska problem så hade han avslöjat sig själv ganska snart. Han lever ett svenssonliv i en annan stad.
Citera
2018-07-28, 17:03
Medlem
Shalashaskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, PKU-registret går fortfarande inte att använda. (FB) Det ouppklarade dubbelmordet i Linköping 2004, kvinna och 8-åring knivhuggna
Det är jag mycket väl medveten om, jag bara beklagade sakernas tillstånd.
Citera
2018-07-29, 19:12
Medlem
Zylfidens avatar
Citat:
Kamrattryck!

Hans kamrater visste om hans dåliga ölsinne - dvs aggressivitet om han drack så den minsta droppe alkohol - och det krävs lite av den varan för sådana uppdrag. Där behövdes ingen GHB som unga rånare på 90-talet brukade innan de rånade närbutiken.

Det betyder att GM var påverkad av alkohol tidigt på morgonen? Var han alkis eller var det bakrus?
Nej, jag hävdar åter igen att han var besatt och agerade på kommandon av ”röster”. Offren var båda två random utvalda, synkronisering, GM stod och väntade, pojken kom gåendes, sen kom kvinnan och blev vittne. DNA test kommer att bli lösningen. Att han slängde mössan var en miss, där finns svaret, det kommer att visa sig tids nog, om man bara jobbar utifrån och in och inte inifrån och ut, allt handlar om små detaljer som håller ihop en kedja.
GM var ung vid dådet, han agerade i psykotiskt tillstånd, men kom sedan tillbaka, då ”rösterna” belönade honom för dådet, eftersom han faktiskt lyckades och lyckas än idag komma undan. Han drabbas senare av mindre psykoser och gör fortfarande, han används som ett redskap så länge det går och är involverad i ockultism och verksam på dessa forum runt om på nätet och kan finnas inom slutna sällskap. Det är kaotiska, galna och onda krafter som kopplat greppet här.
Citera
2018-07-29, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zylfiden
Det betyder att GM var påverkad av alkohol tidigt på morgonen? Var han alkis eller var det bakrus?
Nej, jag hävdar åter igen att han var besatt och agerade på kommandon av ”röster”. Offren var båda två random utvalda, synkronisering, GM stod och väntade, pojken kom gåendes, sen kom kvinnan och blev vittne. DNA test kommer att bli lösningen. Att han slängde mössan var en miss, där finns svaret, det kommer att visa sig tids nog, om man bara jobbar utifrån och in och inte inifrån och ut, allt handlar om små detaljer som håller ihop en kedja.
GM var ung vid dådet, han agerade i psykotiskt tillstånd, men kom sedan tillbaka, då ”rösterna” belönade honom för dådet, eftersom han faktiskt lyckades och lyckas än idag komma undan. Han drabbas senare av mindre psykoser och gör fortfarande, han används som ett redskap så länge det går och är involverad i ockultism och verksam på dessa forum runt om på nätet och kan finnas inom slutna sällskap. Det är kaotiska, galna och onda krafter som kopplat greppet här.
OK. Jag köper första halvan av din story, att GM var psykiskt sjuk vid mördandet. Sen känner jag stor tveksamhet. Om han efter 2004 med mellanrum drabbats/drabbas av "mindre psykoser" kan det knappast ha gått närstående obemärkt förbi.
Citera
2018-07-29, 21:49
Medlem
Citat:
Du far med osanning, antagande, lösa rykten eller jag vet inte vad. Du har ingen som helst källa på att polisen gått ut med att mössan sålts på Statoil.

Visa oss den källan! Tvärtom är det så att ingen på tråden och inte heller polisen har kunnat härleda mössan till en specifik detaljhandelskedja i Sverige eller inköpsställe.

Det gör jag inte alls, det är tvärtom du som inte har koll på fakta i fallet. Läs på innan du felaktigt kritiserar. Du kunde dessutom med ett minimum av tänk insett att uppgiften om försälningsstället inte är påhittad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in