2018-07-29, 13:59
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Till viss del håller jag med då jag inte noterar ngn förändring trots upplysning om lagens innebörd.

Å andra sidan anser jag, även nytillkomna i tråden, bör få vetskap om vad som gäller juridiskt.

Håller med om att upplysning är bra och relevant.

Sen får man kanske acceptera att ståndpunkter ibland snarare fixeras än jämkas ju längre en diskussion pågår. Allt beroende av var man väljer att lägga sitt fokus och tyngdpunkt.

Halvtomt eller halvfullt...
Citera
2018-07-29, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Jag menade mera att det ändå finns ett visst tolkningsutrymme - bland deltagarna i denna tråd är det ganska tydligt tycker jag.

Och det är det som gör att det känns ganska meningslöst att fortsätta denna diskussion.

Jag håller med dig, vi som har en åsikt i frågan är nog ganska
svårövertygade om annat, åtminstone så länge det inte finns mer fakta.
Citera
2018-07-29, 14:11
Medlem
Citat:

Sen får man kanske acceptera att ståndpunkter ibland snarare fixeras än jämkas ju längre en diskussion pågår. Allt beroende av var man väljer att lägga sitt fokus och tyngdpunkt.

Jag har framfört min åsikt.
Nog så.
Citera
2018-07-29, 14:16
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:

Tycker din liknelse med glasen är riktigt bra 😊. Problemet, såsom jag upplever det, är dock att de som står på det halvtomma glasets sida snarare ser det som heltomt. Halvtomt och halvfullt kan ändock mötas i det utrymme som är halvt. Halvfullt och heltomt inte alls. Typ så.
Citera
2018-07-29, 14:18
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Tycker din liknelse med glasen är riktigt bra 😊. Problemet, såsom jag upplever det, är dock att de som står på det halvtomma glasets sida snarare ser det som heltomt. Halvtomt och halvfullt kan ändock mötas i det utrymme som är halvt. Halvfullt och heltomt inte alls. Typ så.

Haha, ja så kan man också se på det!
Citera
2018-07-29, 14:19
Medlem
Sockerhalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Vilken man skulle döda en kvinna som är efterhängsen och vill ha sex 🤣

Bra att du erkänner nu att LW var efterhängsen och ville ha sex. Svar på fråga: Det skulle nog inte många män göra,nej. Och det har inte hänt här heller. Löjligt.
För bara ett tag sen så var det ju SD som var efterhängsen och ville ha sex enl. dej. Du får nog samla dej och tänka över saker INNAN du postar. (Jag antar att dum menar att SD mördat LW utifrån detta motiv.)
Citera
2018-07-29, 14:31
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Bra att du erkänner nu att LW var efterhängsen och ville ha sex. Svar på fråga: Det skulle nog inte många män göra,nej. Och det har inte hänt här heller. Löjligt.
För bara ett tag sen så var det ju SD som var efterhängsen och ville ha sex enl. dej. Du får nog samla dej och tänka över saker INNAN du postar. (Jag antar att dum menar att SD mördat LW utifrån detta motiv.)
Kan vara så enkelt att HD inte ville "leka hus" längre med SD då han lekte med någon annan.
Citera
2018-07-29, 14:35
Medlem
Honan6s avatar
Det skulle vara intressant att se alla de sms som SD skickade till LW och som fick henne att gå till polisen i nov -16. Jag tror att LW var ganska ansatt av SD under lång, lång tid och kanske hon spelade med ett tag tills det "roliga" blev hotfullt? Hon kanske försökte vara vän med honom från och till, men att det blev omöjligt p g a hans ensamrättsbegär över henne?

När man läser vad SD som nybliven pappa skrev till en ung tjej i dykbloggen, så ser man en personlighet som ger stora frågetecken om hur det står till i huvudet på honom. http://www.dykarna.nu/guestbook/4771/sida-6.html

SD bekräftar sig gärna i geocachforumet och visar förnöjsamt upp sig med fru, barn och vänner i arrangerade bilder. Okej, att det verkar vara allmänt vedertaget bland geocachare, men det SD gör upplevs inte helt normalt, med tanke på rådande situation.

För övrigt tror jag utredarna har mycket mer än en tummetott att arbeta med - snart blir det nog till handskar, handfängsel och en hel fängelsemundering.

Ps Tack för superlativ om mina försök till sammanfattningar Ds
Citera
2018-07-29, 14:40
Medlem
Citat:
Ja, om alla stod på samma plattform skulle diskussionerna bli mer givande. Just nu fortsätter resonemangen i cirklar tyvärr.
Lite summariskt känner jag att många som har sin ståndpunkt har svårt att titta upp och runt. Man ska släppa loss lite och fundera på om det finns alternativ, gå utanför sin trygghetszon.
Vissa (inte alla) lutar sig bara mot att SD är skyldig för bilen och att TR håller honom som skäligen.
Andra tar inte in det som ligger honom i fatet och hävdar bara att han är oskyldig.

Detta utan att tänka på för och emot.
För mig känns det som skrivit här som bra plattform för olika tänkbara scenarios, men jag slutar inte tänka på andra alternativ.
Innan jag skriver nått (exempelvis ufo eller bilolycka), så tänker jag om jag ens tror på det själv och om jag får in det i dom fakta vi vet.
Citera
2018-07-29, 14:48
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Lite summariskt känner jag att många som har sin ståndpunkt har svårt att titta upp och runt. Man ska släppa loss lite och fundera på om det finns alternativ, gå utanför sin trygghetszon.
Vissa (inte alla) lutar sig bara mot att SD är skyldig för bilen och att TR håller honom som skäligen.
Andra tar inte in det som ligger honom i fatet och hävdar bara att han är oskyldig.

Detta utan att tänka på för och emot.
För mig känns det som skrivit här som bra plattform för olika tänkbara scenarios, men jag slutar inte tänka på andra alternativ.
Innan jag skriver nått (exempelvis ufo eller bilolycka), så tänker jag om jag ens tror på det själv och om jag får in det i dom fakta vi vet.

Då min tilltro till rättsväsendet är min utgångspunkt så kan jag inte hålla med dig. Jag ser i nuläget ingen poäng i att ”släppa loss lite”. Jag är övertygad om att utredningen har arbetat brett och fortsätter lyfta på alla stenar.
Än så länge finns inget som tyder på en annan gärningsman. SD är inte avskriven som misstänkt.
Att granska någon utan att det framkommit misstanke mot denne någon ser jag ingen mening med.
Senast redigerad av LimeTime 2018-07-29 kl. 14:58.
Citera
2018-07-29, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarismyg
Tidigare i tråden fanns en teori om att mordet hade kopplingar till dubbelmordet i Linköping. I den vevan var det några skribenter som nystade i tidigare bostadsorter och arbeten. Det är där det kommer fram attLW arbetade som präst vid flygvapnet i Linköping samtidigt som SD uppehöll sig där. HD är sjuksköterska. Om man tror att MUST är hemliga så är det ingenting mot KSI. Kontoret för särskild insamling av information. De har hemlig budget, hemlig ort, hemlig personal och byter dessutom namn ofta. Från IB via SSI och så vidare. På MUST's hemsida kan man också läsa att KSI har befogenheter att bryta mot lagen om nödvändigt. Det vanliga regelverket gäller inte. Dessutom finns varje dokument endast i ett exemplar under fullständig sekretess. Endast Försvarsministern är informerad. MUST-chefen sade i en intervju: "Om KSI vet jag endast att de finns, inget mer". Det är alltså inte konstigt att vi enkla Flashbackare aldrig har hört talas om detta och direkt tror att Tjackarismyg hittar på

Om LW måste bort borde väl en bilolycka eller ett självmord vara betydligt enklare att iscensätta tänker jag.

Har tidigare skrivit att jag har hört skvalleratt LWs äldste son skulle vara homosexuell, alltså det finns ingen flickvän eller flickväns mamma heller för den delen..
Citera
2018-07-29, 15:20
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Då min tilltro till rättsväsendet är min utgångspunkt så kan jag inte hålla med dig. Jag ser i nuläget ingen poäng i att ”släppa loss lite”. Jag är övertygad om att utredningen har arbetat brett och fortsätter lyfta på alla stenar.
Än så länge finns inget som tyder på en annan gärningsman. SD är inte avskriven som misstänkt.
Att granska någon utan att det framkommit misstanke mot denne någon ser jag ingen mening med.
Du kanske är rädd att din uppfattning om SD som GM inte håller för en kritisk granskning?:
(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)
Senast redigerad av Draifos 2018-07-29 kl. 15:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in