2018-07-29, 14:12
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Jag tror också att många kan känna obehag av att sådana här organisationer dyker upp runt vallokalerna. Det kan ju vara någon man känner, en granne eller bekant. Men tror du gemene man känner så? Jag kan förstå att de svarta pantrarna skrämmer, men dessa batikklädda medelålders kvinnor - har de verkligen en så uttalad och spridd effekt?

I valet kommer uppemot en miljon personer att överväga rösta SD för första gången.

För dessa är det inget lätt beslut. Dels är man ofta inte alls säker på att man verkligen vill rösta på SD.

"De har ju en sån brun historia, och har så mycket konstigt folk i partiet. Men de andra partierna tar ju Sverige i helt fel riktning, och kan inte ens släcka bränder. Vad fan ska man rösta på?!? Äh, det måste ske en förändring, och Åkesson är ju ändå OK, jag tar fan och röstar på SD. Tror jag."

Nu står denna personen framför stället med valsedlar. Han har skickligt lyckats få sambon att gå före så hon inte ser vad han plockar.

Men nu står det en kommitte med #röstamermänskligt-personer och glor på honom. Det finns ju en risk att nån av dem känner igen honom, eller kan få fram hans namn genom registreringsskylten eller liknande. Tänk om alla hans FP & C-bekanta får reda på detta?

"Uhhh, helvete, det får bli M trots allt."

Jag tror allt att SD kan tappa ett antal procentenheter genom detta.
Citera
2018-07-29, 14:13
Medlem
nordicwraths avatar
Alltså nej! Oavsett vad man tycker om SD, om man har någon heder kvar i kroppen så går man ut och konfronterar de här jävla dårarna utanför vallokalerna! Jag skulle fan aldrig göra något liknande mot något politiskt parti jag ogillar, typ F!. De har fan lika mycket rätt att vara F!are som jag har att vara liberterian!

Som sagt, ALLA UT TILL VALSTUGORNA och konfrontera de här dårarna, fota dem, kartlägg dem, stoppa dem till varje jävla pris!
Citera
2018-07-29, 14:16
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nordicwrath
Alltså nej! Oavsett vad man tycker om SD, om man har någon heder kvar i kroppen så går man ut och konfronterar de här jävla dårarna utanför vallokalerna! Jag skulle fan aldrig göra något liknande mot något politiskt parti jag ogillar, typ F!. De har fan lika mycket rätt att vara F!are som jag har att vara liberterian!

Som sagt, ALLA UT TILL VALSTUGORNA och konfrontera de här dårarna, fota dem, kartlägg dem, stoppa dem till varje jävla pris!
Framför allt så bör alla filma om det förekommer tveksamheter utanför vallokalerna, det kommer jag att göra. Filma & lägg upp, sprid, även internationellt, superviktigt.
Citera
2018-07-29, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
I valet kommer uppemot en miljon personer att överväga rösta SD för första gången.

För dessa är det inget lätt beslut. Dels är man ofta inte alls säker på att man verkligen vill rösta på SD.

"De har ju en sån brun historia, och har så mycket konstigt folk i partiet. Men de andra partierna tar ju Sverige i helt fel riktning, och kan inte ens släcka bränder. Vad fan ska man rösta på?!? Äh, det måste ske en förändring, och Åkesson är ju ändå OK, jag tar fan och röstar på SD. Tror jag."

Nu står denna personen framför stället med valsedlar. Han har skickligt lyckats få sambon att gå före så hon inte ser vad han plockar.

Men nu står det en kommitte med #röstamermänskligt-personer och glor på honom. Det finns ju en risk att nån av dem känner igen honom, eller kan få fram hans namn genom registreringsskylten eller liknande. Tänk om alla hans FP & C-bekanta får reda på detta?

"Uhhh, helvete, det får bli M trots allt."

Jag tror allt att SD kan tappa ett antal procentenheter genom detta.

Jag ser inget negativt i att folk tänker två gånger innan de röstar sd.
Citera
2018-07-29, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jay.simpson
Då har trollet inget emot om vi tar och samlar ett gäng som håller koll vid vallokalerna och försöker avråda från att rösta på valfritt 7 parti. Tänkt två gånger innan du röstar på S med sitt nazistiska förflutna eller Mp med sin islamistiska nutid.

Nämnda två partier står för medmänsklighet och humanism och i Mp’s fall en flyktingpolitik där man ser människan istället för pengarna och statistiken, till skillnad från borgerligheten som är rå och kall. Jag har inga problem att stå för att jag med största sannolikhet kommer att rösta på Mp.
Citera
2018-07-29, 14:32
Medlem
Treantprotectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Nämnda två partier står för medmänsklighet och humanism och i Mp’s fall en flyktingpolitik där man ser människan istället för pengarna och statistiken, till skillnad från borgerligheten som är rå och kall. Jag har inga problem att stå för att jag med största sannolikhet kommer att rösta på Mp.

Vem bryr sig om vad du står för? Och varför bryr du dig om vad andra står för? Vi lever i en demokrati och ska respektera varandras åsikter.
Citera
2018-07-29, 14:34
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ser du något negativt i om jag åker runt till alla vallokaler i min kommun och slänger valsedlarna för FI och MP? Det är inte otroligt att deras väljare tänker "'äsch, jag kan lika gärna rösta på V".
Citera
2018-07-29, 14:39
Medlem
E550s avatar
Det hela är ganska enkelt. Om det står aktivister utanför eller innanför som försöker förhindra mig att utöva min mänskliga rättighet att påverka samhället genom att demokratiskt lägga min röst på vilket parti jag känner för kommer jag att förhindra deras möjlighet att ta upp syre. Det är inte svårare än så. De kommer ha betydligt andra saker att oroa sig över än vad folk röstar på, exempelvis hur de ska kunna ringa 112 med båda armarna brutna.
Citera
2018-07-29, 14:40
Medlem
jay.simpsons avatar
Citat:

Du menar förtryck, hederskultur, terrorism, IS och islamism? och en migrationspolitik där man ser pengar framför flyktingar. Sparka på flyktingbarn genom att låta vuxna män söka asyl som barn. Sparka på flyktingar genom att ge asyl och amnesti till migranter som saknar både asylskäl och skyddsbehov.

Nu är jag varken islamist eller kommunist då jag respekterar fria val och valfrihet. Tvärtemot vad du verkar stå för.

Det var verkligen humant och medmänskligt att tillåta tvångssterilisering av idioter
Senast redigerad av jay.simpson 2018-07-29 kl. 14:45.
Citera
2018-07-29, 14:40
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Jag har inga problem att stå för att jag med största sannolikhet kommer att rösta på Mp.

Citat:

Nej, det negativa för din del är ju om folk tänker innan de röstar mp. För då röstar de inte på mp.

De demokrati-fientliga visar återigen i denna tråden hur de är mer intresserade av att trasa sönder demokratin än att stärka den. De har inte verkligheten på sin sida, då måste man fuska.

Det är hårresande att ens behöva diskutera om vi ska hemliga val.

Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
I nuläget har vi inte en fungerande valhemlighet. Det går att se vilja valsedlar som människor plockar åt sig [...]

Det satt jäkligt långt inne, men med hjälp av tyskar och andra som storögda tvingats plocka valsedlar helt öppet när de röstat i EU-valet i Sverige har äntligen sossarna tvingats att ändra inställning.

Nu ska man inte inte längre behöva plocka valsedlar öppet inför andra:

https://www.regeringen.se/pressmeddelanden/2018/05/starkt-skydd-for-valhemligheten-och-okade-mojligheter-att-personrosta/

Givetvis ändras inget förrän efter riksdagsvalet.
Citera
2018-07-29, 14:43
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Jag ska rösta mänskligt i valet, ☺.
Citera
2018-07-29, 14:48
Medlem
mendokses avatar
Citat:

Fast det är ju inte medmänsklighet.
Vi hjälper många fler människor om vi istället för att bekosta asylinvandring hjälper folk i deras hemländer.
Det är som att man har ett val mellan att hjälpa 10 personer som man aldrig kommer träffa eller 1 person som knackar på dörren.
I ditt fall väljer du att hjälpa personen vid dörren och låter de 10 i skogen dö.
Det är inte medmänskligt, det är bara korkat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in