Citat:
Ursprungligen postat av
Tinuviel
Jag tror också att många kan känna obehag av att sådana här organisationer dyker upp runt vallokalerna. Det kan ju vara någon man känner, en granne eller bekant. Men tror du gemene man känner så? Jag kan förstå att de svarta pantrarna skrämmer, men dessa batikklädda medelålders kvinnor - har de verkligen en så uttalad och spridd effekt?
I valet kommer uppemot en miljon personer att överväga rösta SD för första gången.
För dessa är det inget lätt beslut. Dels är man ofta inte alls säker på att man verkligen vill rösta på SD.
"
De har ju en sån brun historia, och har så mycket konstigt folk i partiet. Men de andra partierna tar ju Sverige i helt fel riktning, och kan inte ens släcka bränder. Vad fan ska man rösta på?!? Äh, det måste ske en förändring, och Åkesson är ju ändå OK, jag tar fan och röstar på SD. Tror jag."
Nu står denna personen framför stället med valsedlar. Han har skickligt lyckats få sambon att gå före så hon inte ser vad han plockar.
Men nu står det en kommitte med #röstamermänskligt-personer och glor på honom. Det finns ju en risk att nån av dem känner igen honom, eller kan få fram hans namn genom registreringsskylten eller liknande. Tänk om alla hans FP & C-bekanta får reda på detta?
"
Uhhh, helvete, det får bli M trots allt."
Jag tror allt att SD kan tappa ett antal procentenheter genom detta.