2018-07-29, 13:10
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PangarN1337444
En fråga. Om Sverige inte har något starkt försvar utan förlitar sig enbart på globalist Nato, vad säger att Nato och FN inte marscherar in i Sverige och inrättar en provisorisk regering i händelse av krig för att kontrollera Gotland?
Sverige kan aldrig utveckla ett försvar som stoppar NATO. (och om det gör lite eller väldigt lite ont att ta Sverige det bryr sig ingen om)
Men den hotbilden finns inte heller.

(En fråga Är de Patriotmissiler eller vad det senaste nu var som vi köpte för 10 mdr kr (i första steget!) "operatörsupplåsta" så att de ens kan skjuta ned ett NATO-plan)
Men allt detta är fantasier.

Den nivå vi har på försvaret räcker. Att upprusta för att kunna stå emot stormaktsinvasion går inte.
Senast redigerad av wwr 2018-07-29 kl. 13:13.
Citera
2018-07-29, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Sverige kan aldrig utveckla ett försvar som stoppar NATO. (och om det gör lite eller väldigt lite ont att ta Sverige det bryr sig ingen om)
Men den hotbilden finns inte heller.

(En fråga Är de Patriotmissiler eller vad det senaste nu var som vi köpte för 10 mdr kr (i första steget!) "operatörsupplåsta" så att de ens kan skjuta ned ett NATO-plan)
Men allt detta är fantasier.

Den nivå vi har på försvaret räcker. Att upprusta för att kunna stå emot stormaktsinvasion går inte.
Finland gjorde det.
Citera
2018-07-29, 13:15
Medlem
AfS gör en helt outstanding sak just nu (och några månader tillbaka) dom har fört fram en agenda som tyvärr SD missat totalt nämligen ”common sense” spåret som gjorde Trump så framgångsrik.

Detta sunt förnuft -spår kommer att vinna mångas hjärta, tiden talar däremot emot en större framgång den 9 sept. Ändock tror jag budskapen från AfS når såpass många att spärren klaras.

SD skall vara glada att AfS finns, dom säger det majoriteten av SD’s gräsrötter (likt mig) känner och vill höra. En våg av optimism sprider sig i västvärlden o AfS är de som tagit den stafettpinnen här i Sverige och rakryggat säger som det är, mycket cred till er!
Citera
2018-07-29, 13:27
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WagnerRockarLoss
"Arga blatten" (@ArgBlatteTalar) blockade precis mig på Twitter för att jag frågade när han skulle debattera med Gustav Kasselstrand.

Jag uppmanar alla AfS-sympatisörer att fortsätta sätta press på "Arga blatten". Låt honom inte komma undan debatten!
Ja, vad hände egentligen med den där saken? Den 15 juli skriver blatten:
Citat:
Debatten håller på att planeras nu, Gustav skulle återkomma imorgon med vidare detaljer. Under tiden kan du väl sluta fega och bemöta mitt svar här:
https://twitter.com/ArgBlatteTalar/status/1018587125862854656

Blev det aldrig någonting av det?
Citera
2018-07-29, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1

Ingen debatt har ägt rum och så vitt jag vet har ingenting bokats in. Jag tror att "Arge blatten" försöker komma undan.
Citera
2018-07-29, 13:32
Medlem
Citat:
Ingen debatt har ägt rum och så vitt jag vet har ingenting bokats in. Jag tror att "Arge blatten" försöker komma undan.
Mest troligen. Debatten mot dulny tog inte fram det bästa i blatten, kan man säga. Han visade sig vara en antisvensk kulturnationalist som är för ett mångetniskt Sverige.
Citera
2018-07-29, 13:36
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Jag fick intrycket från nån monolog jag hörde att arge blatten är kopplad till judarna i MED? Kanske har han fått order om att en sådan här debatt inte vore bra för agendan?

Någonting måste ju ha hänt mellan "javisst, vi planerar i detta nu och jag gillar Magnus Söderman som moderator" till *block om du frågar*.
Citera
2018-07-29, 13:41
Medlem
Citat:
Jag fick intrycket från nån monolog jag hörde att arge blatten är kopplad till judarna i MED? Kanske har han fått order om att en sådan här debatt inte vore bra för agendan?

Någonting måste ju ha hänt mellan "javisst, vi planerar i detta nu och jag gillar Magnus Söderman som moderator" till *block om du frågar*.
Ja, han propagerar väldigt mycket för MED på Facebook samt så är hans (typ) senaste video en intervju med Ilan Sadé.

Citat:
Detta skrev han på sin Facebook :
Det som gör Medborgerlig Samling så intressanta är att de inte bara vill minska invandringen.

Det handlar även om postmodernismen som genomsyrar skolsystemet, staten som växt sig alldeles för stor och nu lägger hundratals miljoner på genusprojekt.

Samt hur den svenska högern klagar på bidrag medan deras politiker aldrig haft riktiga jobb utanför politiken; där deras riksdagslön finansieras av skattebetalarna.

MeD handlar om att bli ett trovärdigt alternativ till den etablerade högern, som tappar både syfte och ideologi. Alliansen lämnar walkover i riksdan för att spela det säkert, för man är mer intresserad av makt än samhällsförändring.

MeD vill sätta äkta högervärderingar i fokus såsom individualism, vetenskapsorientering och personligt ansvar. Därför spelar de en viktig funktion, då många väljare må hålla med SD om invandring men ogillar nationalismen som ideologi.

Alla tjänar på att Sverige får en bättre höger.

Jag gjorde den här intervjun för att jag inte kunde hitta någon bra intervju med Ilan.

Expressen gjorde en på 10 minuter som var helt värdelös, första halvan får Ilan ta avstånd kring nazistanklagelser (trots att han är homosexuell jude) och andra halvan fick han kort berätta om att avskaffa asylrätten och sänka straffåldern - utan någon fördjupning, vilket bara får honom att låta omänsklig.

Jag tycker han har rimliga motivationer till båda, och han uppvisar skarp förståelse för hur politikerkorruption fungerar och värdet i frihetliga principer. Jag fick nya perspektiv av att tala med han.

Tagga/dela gärna till alla högerväljare ni känner, som funderar på att upprepa sitt misstag att rösta Alliansen.

Om man vill sammanfatta Medborgerlig Samling som parti, är detta videon man bör kolla på: https://www.youtube.com/watch?v=mtgtwNAddqE
Senast redigerad av PangarN1337444 2018-07-29 kl. 13:43.
Citera
2018-07-29, 13:45
Medlem
Citat:

Många följer "Arge blatten". Nu råkar ju Kasselstrand vara en mycket skicklig debattör, men även om han inte varit det är det såklart ändå ett guldläge att få exponering av AfS bland "blatte-fansen". Inget att förlora, allt att vinna.
Citera
2018-07-29, 14:10
Medlem
Citat:

Inte vad jag har hört. Dock kan det ju va så att de faktiskt har bestämt en intervju framöver, fast då förstår jag inte varför man skulle bli blockad från att fråga om det på twitter.

Citat:

Trams. Han har inte fått någon order. Jag tror han vet att AfS har större chans o komma in i riksdagen samt att han vet hur skarp Gustav Kasselstrand är. Det är en debatt som han helt enkelt inte skulle vinna.
Citera
2018-07-29, 14:32
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Trams. Han har inte fått någon order. Jag tror han vet att AfS har större chans o komma in i riksdagen samt att han vet hur skarp Gustav Kasselstrand är. Det är en debatt som han helt enkelt inte skulle vinna.
Känns det inte ganska efterblivet att skriva "trams" om någonting du inte har en aning om? Du vet inte ett skit om vilka samtal som förts mellan Blatten och MED. Nånting har hänt mellan att (1) debatten var bokad och att (2) blatten blockar folk som frågar om debatten. Det är mer troligt att det är nån sorts yttre påverkan än bara nån sorts intern process hos blatten, annars hade inte förändringen varit så stor på så kort tid. Blatten visste givetvis hur skarp Kasselstrand var även när han tackade ja.

Tror du att det är en slump att MED:s organ "Nyheter Idag" särredovisar alla mikropartier utom AfS i sina opinionsundersökningar också?
Senast redigerad av baggebo1 2018-07-29 kl. 14:35.
Citera
2018-07-29, 14:39
Medlem
Citat:
Känns det inte ganska efterblivet att skriva "trams" om någonting du inte har en aning om? Du vet inte ett skit om vilka samtal som förts mellan Blatten och MED. Nånting har hänt mellan att (1) debatten var bokad och att (2) blatten blockar folk som frågar om debatten. Det är mer troligt att det är nån sorts yttre påverkan än bara nån sorts intern process hos blatten, annars hade inte förändringen varit så stor på så kort tid. Blatten visste givetvis hur skarp Kasselstrand var även när han tackade jag.

Tror du att det är en slump att MED:s organ "Nyheter Idag" särredovisar alla mikropartier utom AfS i sina opinionsundersökningar också?

Det känns bara långsökt. Jag kan förstå att folk gillar MED. Man måste inte bli mutad för att föredra dem framför SD. Blatten hoppas väl bara kunna svepa det hela under mattan, och då blir det givetvis besvärligt ifall folk kommer och frågar när debatten ska ske.

Citat:

Givetvis inte. Men det är ju inte samma sak, där är ju ägaren till Nyheter Idag också Partiledare för MED. Så är knappast fallet med Blatten och hans youtube-kanal.
Senast redigerad av TheStriptease 2018-07-29 kl. 14:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in