Detta skrev han på sin Facebook :
Det som gör Medborgerlig Samling så intressanta är att de inte bara vill minska invandringen.
Det handlar även om postmodernismen som genomsyrar skolsystemet, staten som växt sig alldeles för stor och nu lägger hundratals miljoner på genusprojekt.
Samt hur den svenska högern klagar på bidrag medan deras politiker aldrig haft riktiga jobb utanför politiken; där deras riksdagslön finansieras av skattebetalarna.
MeD handlar om att bli ett trovärdigt alternativ till den etablerade högern, som tappar både syfte och ideologi. Alliansen lämnar walkover i riksdan för att spela det säkert, för man är mer intresserad av makt än samhällsförändring.
MeD vill sätta äkta högervärderingar i fokus såsom individualism, vetenskapsorientering och personligt ansvar. Därför spelar de en viktig funktion, då många väljare må hålla med SD om invandring men ogillar nationalismen som ideologi.
Alla tjänar på att Sverige får en bättre höger.
Jag gjorde den här intervjun för att jag inte kunde hitta någon bra intervju med Ilan.
Expressen gjorde en på 10 minuter som var helt värdelös, första halvan får Ilan ta avstånd kring nazistanklagelser (trots att han är homosexuell jude) och andra halvan fick han kort berätta om att avskaffa asylrätten och sänka straffåldern - utan någon fördjupning, vilket bara får honom att låta omänsklig.
Jag tycker han har rimliga motivationer till båda, och han uppvisar skarp förståelse för hur politikerkorruption fungerar och värdet i frihetliga principer. Jag fick nya perspektiv av att tala med han.
Tagga/dela gärna till alla högerväljare ni känner, som funderar på att upprepa sitt misstag att rösta Alliansen.
Om man vill sammanfatta Medborgerlig Samling som parti, är detta videon man bör kolla på:
https://www.youtube.com/watch?v=mtgtwNAddqE