2018-07-18, 15:42
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Hur blev det med den där serien som Leif GW hade skrivit manuset till och Robert Gustafsson skulle väl spela huvudrollen. Är det någon som vet nåt om den?
Citera
2018-07-24, 09:35
Medlem
Leif GW Persson har en uppmaning till flera svenska deckarförfattare.
Att läsa hans egen senaste bok för att få grepp om hur poliserna egentligen jobbar.
– Den skulle kunna vara obligatorisk läsning för många utav de där som väljer att ta livet av folk i Fjällbacka och på liknande ställen, säger Leif GW Persson i ”Nyhetsmorgon”.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/J1A1kX/gws-nya-diss-mot-lackberg-ett-vanligt-fel-hos-manga-deckarforfattar
Citera
2018-07-24, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Hur blev det med den där serien som Leif GW hade skrivit manuset till och Robert Gustafsson skulle väl spela huvudrollen. Är det någon som vet nåt om den?

Premiär till hösten enligt expressen
https://bloggar.expressen.se/tvbloggen/2018/06/07/15721/
Citera
2018-07-26, 13:30
Medlem
Leif GW Persson och hustrun Kim har varit ett par i drygt 20 år.
Men relationen har burit med sig motgångar – hustrun Kim har lämnat Leif vid ett flertal tillfällen.
– Ja tre gånger faktiskt – jag är ju knepig att vara med, säger Leif GW Persson till Svensk damtidning.*

https://www.expressen.se/noje/leif-gw-min-fru-har-lamnat-mig-3-ganger/
Citera
2018-07-26, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
Leif GW Persson och hustrun Kim har varit ett par i drygt 20 år.
Men relationen har burit med sig motgångar – hustrun Kim har lämnat Leif vid ett flertal tillfällen.
– Ja tre gånger faktiskt – jag är ju knepig att vara med, säger Leif GW Persson till Svensk damtidning.*

https://www.expressen.se/noje/leif-gw-min-fru-har-lamnat-mig-3-ganger/

En sak jag inte fattar, är varför den här gubbfan får så stort utrymme i media? Har Sverige slut på vettigt folk, eller?
Citera
2018-07-26, 18:50
Medlem
lukashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
En sak jag inte fattar, är varför den här gubbfan får så stort utrymme i media? Har Sverige slut på vettigt folk, eller?
Sverige har haft slut på vettigt folk i bra många årtionden. Och då LGWP är den mest vettiga som varit med längst får han således vara med än.
Citera
2018-07-26, 21:52
Medlem
Vaffeljarns avatar
Jösses, jag trodde inte GW skulle sjunka så lågt som att börja berätta ingående om sitt äktenskap han också. Vad blir nästa? Hans tips för ett bättre sexliv?

Snälla GW, håll dig till att prata om brott istället.
Citera
2018-07-28, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lukash
Sverige har haft slut på vettigt folk i bra många årtionden. Och då LGWP är den mest vettiga som varit med längst får han således vara med än.

Ja men frågan är om man kan tro på honom, har han faktakoll? Han har jädrans mycket åsikter hit och dit om ALLT. Säger han bara det han tror att folk vill höra eller är han på riktigt? Ja att han är en stor och riktig och viktig författare vet vi ju. Men resten då? Finns det någon substans i GW eller är han helt på dekis nu. Det var väl rätt länge sen vi hörde något från honom, från hans seriösaste sida som kriminolog. Nu är det mer underhållning av det hela. Men det är klart att gillar man honom så gör man väl det. Då misstror man inte hans kompetens ens i sina mörkaste stunder. Det har iaf jag aldrig gjort.
Senast redigerad av Shapoklyak 2018-07-28 kl. 21:40.
Citera
2018-07-28, 21:57
Medlem
Gå i pension.
Citera
2018-07-28, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalvstek
Gå i pension.
+1
Citera
2018-07-29, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shapoklyak
Nu är det mer underhållning av det hela.

Det var just det Dan Eliasson i Svt sa att Persson var - en underhållare - som svar på Perssons kritik mot honom som Rpc.
Idag i Expressens kom Perssons hämnd mot Eliasson. Han får sparken till nyår även på MSB, enligt Persson, och blir ambassadör istället. Perssons hämnd var mycket väntad. Detta bekräftelseorakel har inte lämnat minsta upplevda oförrätt ogill någonsin. Eliasson har rätt och Persson har fel, som vanligt.
Som chef en kort tid på MSB kan inte Eliasson lastas för brandbekämpningen. Persson har däremot ett helt liv hjälpt till att spoliera svensk kriminologi. Han var faktiskt sämre som kriminolog än Eliasson som RPC.
Senast redigerad av Stallbackshjonet 2018-07-29 kl. 08:00.
Citera
2018-07-29, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stallbackshjonet
Det var just det Dan Eliasson i Svt sa att Persson var som svar på Perssons kritik mot honom som Rpc.
Idag i Expressens kom Perssons hämnd mot Eliasson. Han får sparken till nyår även på MSB, enligt Persson, och blir ambassadör istället. Perssons hämnd var mycket väntad. Detta bekräftelseorakel har inte lämnat minsta upplevda oförrätt ogill någonsin. Eliasson har rätt och Persson har fel, som vanligt.
Som chef en kort tid på MSB kan inte Eliasson lastas för brandbekämpningen. Persson har däremot ett helt liv hjälpt till att spoliera svensk kriminologi. Han var faktiskt sämre som kriminolog än Eliasson som RPC.

Du menar alltså att han redan från början enbart hörde hemma i underhållningslitteraturen och saknar all annan potential. Jag blir helt heartbroken om det är så.
Senast redigerad av Shapoklyak 2018-07-29 kl. 09:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in