2018-07-28, 20:54
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Dom lär ha gjort det... men inget vi vet. Inte ens den senaste relationen hade blivit topsad för ett par veckor sedan.
Det ända vi vet är att åklagaren ville ha sannolika, men fick skäligen. Sen inget, inte ens ett till förhör vad som är sagt.

Vi vet inget om hur långt dom kommit, varken med att knyta ihop säcken för SD, eller avskriva honom och börja om.

Om MV skulle säga att dom slutat intresserat sig för SD, hur trovärdig skulle du tycka att hen är då? Objektivitet och kritiska ögon, oavsett tro i detta ärende, ledar framåt. Inte ja-sägare.

Då gissar jag att det inte finns någon anledning att topsa den senaste relationen?
Jag skulle absolut lita på att uppgiften (SD är oskyldig) är trovärdig om den kom från MV.
Citera
2018-07-28, 20:58
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Tack!

Detta innebär att ML var gift när han hade en intim och längre relation med LW eller om man vänder på det så hade LW ännu en relation med en gift man.

Tvåa på bollen, såg nu att EGT hade svarat.

Ohojsan, ännu en (komplicerad?) relation då, kanske.
Citera
2018-07-28, 21:00
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Tvärtom. Har man via planering försäkrat sig om att klara sig från att åka dit, kan man släppa alla aggressioner och Hat fritt utlopp dvs vara hur brutal som helst.
Riskfritt.

Rent generellt så har jag sett exempel på det tidigare. Relevans i detta fall? Ingen aning. Men den till synes välstädade fyndplatsen, som jag tror är brottsplats, ger hos mig indikation på planering eller "städhjälp". Eller både och.
Förvisso, instämmer i det .synnerligen välstädat med villospår tycks det. Mysko.
Ändå en paradox att få ihop brutaliteten med minutiös planering tycker jag, iaf inte så sofistikerat. Kanske bör avvakta dödsorsak innan vi läser in för mycket otäckt I mordet. Lätt att fantasin drar iväg med en,
Det kanske trots allt inte var så brutalt som det verkar om man bortser från kroppens påverkan av djur insekter och lång tid i värme.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-07-28 kl. 21:02.
Citera
2018-07-28, 21:02
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Jag vet inte om det verkligen finns ett vittne till som sett SD ute den aktuella kvällen /natten.
Men det finns inte brist på vittnen som hört av dig till polisen. Nu håller man på att lägga det stora pusslet och ska få samtliga bitar på plats för att få en hållbar kedja att gå till Tingsrätten inför en ny häktningsförhandling och jag säger det igen nästa gång kommer inte SD hem igen. Inga tydliga indikationer på att någon annan person skulle ha varit på mordplatsen den aktuella kvällen. Men jag utesluter inte att det finns vittnen som känt igen SD på kvällen. Får jag den informationen kommer jag delge tråden den.

Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Då gissar jag att det inte finns någon anledning att topsa den senaste relationen?
Jag skulle absolut lita på att uppgiften (SD är oskyldig) är trovärdig om den kom från MV.

flixa81, då finner du det trovärdigt att det inte finns något synvittne som sett SD ute aktuell tidpunkt i aktuellt område som du hävdat eftersom Moralensväktare just nu inte har uppgifter om detta?
Senast redigerad av Rosamund 2018-07-28 kl. 21:10. Anledning: Stavfel
Citera
2018-07-28, 21:16
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
flixa81, då finner du det trovärdigt att det inte finns något synvittne som sett SD ute aktuell tidpunkt i aktuellt område som du hävdat eftersom Moralensväktare just nu inte har uppgifter om detta?

MV skriver att det inte finns brist på vittnen som hört av sig.
Varför skulle inte synvittnet vara en av dessa ?
Jag tror på MV när hen skriver att hen inte vet om det finns ett synvittne.
Citera
2018-07-28, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Var har jag påstått att de inte får bära smycken på sin fritid?

Lugn och fin nu, tack!
Jag citerade dig för att du i ditt inlägg hade info från SS i Gbg och info från Socialstyrelsen.

Men en hel del i tråden tycks tro att det är generellt förbjudet för sjukvårdspersonal såsom sjuksköterskor att bära ringar. Det måtte du väl ha märkt?

Förresten: varför klistrade du in hygieninfon?
Citera
2018-07-28, 21:22
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Lugn och fin nu, tack!
Jag citerade dig för att du i ditt inlägg hade info från SS i Gbg och info från Socialstyrelsen.

Men en hel del i tråden tycks tro att det är generellt förbjudet för sjukvårdspersonal såsom sjuksköterskor att bära ringar. Det måtte du väl ha märkt?

Förresten: varför klistrade du in hygieninfon?
För att en användare tydligen inte trodde det finns regler för det.
Min högst ovetenskapliga poll ger vid handen att ca hälften av mina bekanta inom vården inte har ringar ens till vardags.

Så, nu kan vi lägga hygien inom vården till handlingarna.
Citera
Medlem
Liberty75s avatar
Om någon ville ta död på LW som haft så många trassliga, hemliga, märkliga relationer med olika män är det ju ett fantastiskt läge när det gäller många MGM. Men då gäller det att städa efter sig.

Jag trodde att GM var SD men har nu ändrat mig. Polisen borde ha sytt ihop det här redan om det var han. Såvida SD inte är riktigt smart och lyckats undvika lämna spår. Men det är väldigt svårt. Minsta svettdroppe och saliv (båda två vanligt förekommande i en sådan situation) så har man ett DNA-spår.
Citera
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Bra, tack! Sökte denna förut.
Det betyder att infon från flera, att ML och LW hade en relation tidigare, så var det när han var gift.
Att dom kanske haft nått på gång under vintern med gör ju ur motivbild ML som mycket mer trolig GM känner jag. Speciellt om SD och HD håller på att hitta tillbaka till varandra.

Jo, men... tänker SD-är-skyldig falangen, om LW hotade att berätta för HD att dom fortsatt träffats och SD känner paniken. Jag håller med om att det är kanske den mest troliga och starkaste motivbilden.
Men... jag tror att dom var ganska öppna. Jag vet inte, men några sa att HD hade en kille när hon flyttade ut. Och SD:s otrohetsaffär hade ju redan exploderat, utan att han gjorde nått dramatiskt.

Planerat eller oplanerat mord av SD stämmer inte alls in i händelseförloppet. Man kan slänga in massa "han kanske gick tillbaka för dörren..." o.s.v men inget är varken logiskt eller troligt.

Min känsla är att ML känt sig kränkt, gång på gång och det räckte nu. Direkt han kom hem från USA så small det.

Tack för svar. Nu får jag snart rita en mängd streckgubbar och gummor på papper och skriva initialer ovanför och information under var och en, för att kunna hålla isär alla hittills nämnda personer i tråden. Du har koll på geocacharna, vad jag förstår. Bra! ML var alltså gift samtidigt som han hade upprepade ”intima affärer” med LW? Den senaste eventuellt i vintras? Han var i USA men kom hem innan LW mördades, om jag förstått det rätt? Det är möjligt att ML ville mer än LW i det långa loppet. Vem vet? Jag kan bara spekulera.
Citera
2018-07-28, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarismyg
Här nämns tummen för första gången. 19:e mars. Verkar varken vara eldsvåda eller skidolycka

Fast tror du inte "flugit ganska kort och landat på sin egen tumme" kan vara en humoristisk beskrivning av skidolyckan?
Citera
2018-07-28, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Ohojsan, ännu en (komplicerad?) relation då, kanske.

Vet inte. Det jag vet är att ML och LW hade en relation som dom även var öppna med gentemot vissa vänner och LWs barn. Jag hade ingen aning om att ML var gift.
Citera
2018-07-28, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
För att en användare tydligen inte trodde det finns regler för det.
Min högst ovetenskapliga poll ger vid handen att ca hälften av mina bekanta inom vården inte har ringar ens till vardags.

Så, nu kan vi lägga hygien inom vården till handlingarna.

Inte ens de gifta?

Ringärendet startades genom frågan om HD bar ring när hennes man SD gjorde det. Det påstods att hon inte gjorde det och det i sin tur förklarades med att hon är sjuksköterska.
Kan lika gärna handla om att HD ville markera mot SD för hans otrohet med LW och därför lagt sin vigselring i smyckeskrinet.

Ja, hygienfrågan får du gärna lägga till handlingarna bäst du vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in