2018-07-28, 18:32
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Zina Al-Dewany på Aftonbladets ledarsida hyllar Elin Ersson för hennes hjältemodiga och livräddande insats på flyget.

Elin Ersson hyllas av hela världen, menar Zina Al-Dewany, och det är bara (rasistiska) svenskar som blir arga på henne:

Man kan väl gissa att muslimer över hela världen som vill flytta till Sverige (och ta emot bistånd och ta över Sverige?) hyllar Elin, medan svenskar, som inte vill ha den sortens framtid för Sverige, inte är lika glada.

Man undrar mest vad för liv det är hon har räddat. Snubben blev väl deporterad iaf?
2018-07-28, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorPest
Varför krånglar folk till det så mycket? Hon visstw vilken dag ”hennes” afghan skulle resa hem och chansade och bokade (dvs köpte) en biljett på vad hon trodde var hans flight, istället satt där en annan afghan men skitsamma tänkte hon och körde ändå, hon hade ju ändå ingen lust att resa till Istanbul.

Hon har def visat pass vid säkerhetskontrollen och på gaten. So what? Skulle hon ha reseförbud eller?
Jag grundade mitt inlägg på uppgifterna att en annan person hade köpt flighten åt Elin Ersson. Det förfarandet ska inte gå enligt min mening.

Men om hon själv köpt flighten så är det ju naturligtvis som du skriver.

RÄTTELSE: Jag menar givetvis att flighten är köpt i ett annat namn än den person som boardar planet.
Senast redigerad av Simmaellersjunk 2018-07-28 kl. 19:19.
2018-07-28, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxy
Hon studerar till Socionom, så hon har garanterat nyexade kompisar som sitter på Migrationsverket.

Det är Migrationsverket som tagit beslut om att utvisa afghanen. Ditt inlägg är patetiskt.

Tycker att det är beklämmande att hela tiden läsa om att allt är Migrationsverkets fel.

Migrationsverket har tagit beslut om att utvisa 9000 lögnaktiga afghaner.

Att sedan MP, V, S och C beslutat att ge denna grupp en frisläng är knappast Migrationsverkets fel. Man följer de befintliga lagar som våra politiker skapar.

Se till att rätt politiker får makt att stifta rätt lagar så kommer Migrationsverket att se till att lagen efterlevs.

I detta fall har uppenbarligen ingen "läckt" öht eftersom hennes afghan inte var på planet.

Tycker att man mer borde fokusera på faktumet att hon "räddade" en person som dömts till två års fängelse i domstol och att denna dom inte kombinerades med utvisning. Det är skrämmande. Myndigheten som satt ner foten i hans fall är ju Migrationsverket.

Rätt ska vara rätt!
2018-07-28, 19:01
Medlem
Är det någon här som vet vem den utvisningsdömde mannen är? Nu kommer uppgifter om att han inte var dömd till utvisning utan bara till fängelse och sen återvänt till Migrationsverket och ansökt om asyl eller PUT. Han har från MV och MD så fått nekande besked och beslut om avvisning.

Men Elin Ersson har inom ramen för sina fritidsräddningar hållit anförande om att "Stoppa utvisningar till Afghanistan". Så engagerad och utbildad som hon är så kan hon väl skilja mellan avvisning och utvisning!
2018-07-28, 19:41
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WilhelmB14
Det är Migrationsverket som tagit beslut om att utvisa afghanen. Ditt inlägg är patetiskt.

Tycker att det är beklämmande att hela tiden läsa om att allt är Migrationsverkets fel.

Migrationsverket har tagit beslut om att utvisa 9000 lögnaktiga afghaner.

Att sedan MP, V, S och C beslutat att ge denna grupp en frisläng är knappast Migrationsverkets fel. Man följer de befintliga lagar som våra politiker skapar.

Se till att rätt politiker får makt att stifta rätt lagar så kommer Migrationsverket att se till att lagen efterlevs.

I detta fall har uppenbarligen ingen "läckt" öht eftersom hennes afghan inte var på planet.

Tycker att man mer borde fokusera på faktumet att hon "räddade" en person som dömts till två års fängelse i domstol och att denna dom inte kombinerades med utvisning. Det är skrämmande. Myndigheten som satt ner foten i hans fall är ju Migrationsverket.

Rätt ska vara rätt!
Som jag tolkar inlägget, och tidigare relaterade inlägg, så handlar det inte om att själva myndigheten skulle ha misskött sig utan om att det skulle kunna finnas enstaka anställda som läcker information, exempelvis för att de tycker att vissa beslut, lagar och regler bör ändras.
2018-07-28, 19:41
Medlem
Jag verkligen hoppas hon får smaka på sin egna medicin och bli sönder misshandlat eller bli våldtagen så kanske hon hajjar hur det är för alla våra stackars brottsoffrena!!

Man ska inte lägga i saker man inte vet ett skit om!

Inte fan skulle jag stoppa någon från att utvisa hagamannen eller anders eklund!
2018-07-28, 20:00
Medlem
Elin kommer att få flygförbud resten av livet. Flygbolagen meddelar varandra angående idioter som försöker hindra själva flygandet. (eller rättare sagt flygbolagens försäkringsgivare)

Yttermeravisso kommer "Elin" att förekomma inom USA terroristlistor - det sker helt automatiskt -

I Amerikanska myndigheters ögon har hon redan begått en "felony" dvs grov brott, så inte ens med ett fartyg på vatten kan Elin någonsin komma till USA. (eller Kanada) och snart inte ens Danmark och Norge (NATO länder som hatar Elin).

Tänk på det Elin att du numera förekommer på alla säkerhetstjänsters listor, det blir skoj när du visar din legitimation i Prag eller Berlin.

VARJE gång Elin legitimerar sig så kommer det upp en dödskalle i polisens dator - Ledsen Elin du får följa med här i häkte tills vi har rett ut det hela.

Eftersom Elin hatar Västvärlden och västvärlden hatar Elin, så är det kanske dax att söka medlemskap i terroristgrupp direkt. Så du kan få ut ditt hat Elin.
Senast redigerad av Bacto 2018-07-28 kl. 20:21.
2018-07-28, 20:05
Medlem
Det snackas mycket om mannen som "skyddades".
Finns det FUP eller domar på honom? Har försökt leta i tråden, inte hittat.
2018-07-28, 20:09
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Det är fortfarande märkligt att det läcks så pass enkelt. Som sagt kanske inte just för att man i första hand är rädd för en Elin. Men i många fall måste det föreligga stor risk för fritagning vid en utvisning. Jag tänker någon som är nyckelperson för en terroristgrupp eller dylikt. Eller så räcker det med att ett gäng testosteronstinna kusiner från förorten kommer och ska spela allan med vapen.

Det är väl snarare läckandet av sådan här information man borde ställa myndigheterna till svars för. Det ska ju inte vara ens möjligt för Elin att stoppa en utvisning.
Kriminella åker inte passagerarplan. De åker chartrat med 6 personal om jag inte minns fel. Sådana transporter är det nog svårt att få info om. Än mindre kan man borda planet.
2018-07-28, 20:22
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Kriminella åker inte passagerarplan. De åker chartrat med 6 personal om jag inte minns fel. Sådana transporter är det nog svårt att få info om. Än mindre kan man borda planet.
Jag har, i god tid innan boarding, sett skåpbil från Kriminalvården stå intill ett vanligt reguljärflyg på Arlanda. Lite spring i gaten med tre boardingcard (jag hörde vad som sades) innan vi vanliga dödliga släpptes ombord. Vid avstigning fanns en extra trappa längst bak, nedanför den väntade Polizei.
Men läser du det citerade inlägget igen så bör det framgå att det inte bara handlade om flygtransporter.
2018-07-28, 20:27
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Jag har, i god tid innan boarding, sett skåpbil från Kriminalvården stå intill ett vanligt reguljärflyg på Arlanda. Lite spring i gaten med tre boardingcard (jag hörde vad som sades) innan vi vanliga dödliga släpptes ombord. Vid avstigning fanns en extra trappa längst bak, nedanför den väntade Polizei.
Men läser du det citerade inlägget igen så bör det framgå att det inte bara handlade om flygtransporter.
Jag svarade på terrorister och risk för fritagning osv. Det beror på säkerhetsrisk så klart.
2018-07-28, 20:27
Medlem
Elin skall ej heller vara blyg för att hon är tjej - vi har ju hennes idol Ulrike Meinhof -
https://en.wikipedia.org/wiki/Ulrike_Meinhof

Där är du jävla Elin fast i vad dina föräldrar har hjärntvättat dig med och det är DU som kommer att få lida.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in