Citat:
Ursprungligen postat av
Enoch.Thulin
Förmodligen inte många. Men man jobbar på så många fronter så möjligt.
Inför förra valet fick jag rätt många PM från ängsliga personer som var skiträdda för att "hängas ut".
Japp, men det var fyra år sedan. ”Klimatet” är idag radikalt annorlunda än förra eller förrförra valet och det är inte Mina Dennerts krafter som år 2018 har momentum. Flashback-trådarna man såg både 2010 och 2014 med SD-sympatisörer som är oroliga att någon ska spionera vilken valsedel de tar verkar i år lysa med sin frånvaro.
År 2010 hade SD strax under sex procent. De har alltså vuxit många hundra procent sedan dess och idag är det mainstream. Som svensk man är sannolikheten att du röstar SD större än att du röstar på något annat enskilt parti. Jag känner folk som ska rösta SD i år men som 2010 deltog i den stora anti-rasistdemon på Sergels torg efter att SD kom in i riksdagen. Ingen kommer ju bli förvånad om SD blir största parti och får en fjärdedel av rösterna, medan 2010 visade TV-bilderna sossar som grät som det vore jordens undergång för att SD fick strax under sex procent.
Har man stöttat SD länge kanske man inte tänker på detta, men majoriteten av de som i september kommer rösta SD är personer som för fyra år sedan röstade på rödgröna eller Öppnaerahjärtan-Alliansen.