2018-07-28, 16:44
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av great123
Om man ser till oddsen på vilka partier som kommer bilda nästa regering ligger alltså S+L+C+MP näst bäst till.

Alltså fy om det skulle bli verklighet, då är det definitivt tack och godnatt i ytterligare fyra år! Kom igen nu för fan svenska folket...
Enligt vilken spelsida?
2018-07-28, 16:51
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Enligt vilken spelsida?
A-lotterierna!
2018-07-28, 16:55
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av great123
Om man ser till oddsen på vilka partier som kommer bilda nästa regering ligger alltså S+L+C+MP näst bäst till.

Alltså fy om det skulle bli verklighet, då är det definitivt tack och godnatt i ytterligare fyra år! Kom igen nu för fan svenska folket...

Unibet har lägsta odds, 3ggr pengarna, för M+L+C+KD, det skulle jag gärna vilja sätta emot om det gick. Tror varken att KD kommer in eller att C+L sätter sig i en alliansregering (som är beroende av SD).
2018-07-28, 16:56
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Enligt vilken spelsida?
Unibet
2018-07-28, 17:06
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Unibet
Nej
2018-07-28, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Unibet har lägsta odds, 3ggr pengarna, för M+L+C+KD, det skulle jag gärna vilja sätta emot om det gick. Tror varken att KD kommer in eller att C+L sätter sig i en alliansregering (som är beroende av SD).

Skulle absolut avråda från spel om regering eller nästa statsminister!
Anledning, finns ingen information om vad som händer ifall Löfven får fortsätta som expeditionsregering, och hur länge?
Bedömer detta som ganska sannolikt!

Finns däremot massor med andra spel hos Unibet om valet, där utfallet är helt solklart.
2018-07-28, 17:18
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Skulle absolut avråda från spel om regering eller nästa statsminister!
Anledning, finns ingen information om vad som händer ifall Löfven får fortsätta som expeditionsregering, och hur länge?
Bedömer detta som ganska sannolikt!

Finns däremot massor med andra spel hos Unibet om valet, där utfallet är helt solklart.

Om inte KD kommer in så kommer de inte att ingå i en alliansregering oavsett så om det gick att spela emot att M+C+L+KD bildar regering till odds 3,0 skulle jag gärna göra. Att C+L knappast vill bilda en alliansregering gör det bara ännu mer osannolikt.
2018-07-28, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Om inte KD kommer in så kommer de inte att ingå i en alliansregering oavsett så om det gick att spela emot att M+C+L+KD bildar regering till odds 3,0 skulle jag gärna göra. Att C+L knappast vill bilda en alliansregering gör det bara ännu mer osannolikt.

Vet inte om det står i Sveriges Grundlag, ett parti som ingår i regering måste vara representerat i riksdagen?
Skulle absolut tro att det är möjligt vara med i regering, även om man får under 4 %, men är inte helt säker?
2018-07-28, 17:33
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Du talar emot dig själv. Enligt dig och andra som är SD freaks här i tråden så mäter ju Sentio och YoyGove SD bäst även nu, vilket jag tvivlar på. Då är det märkligt att SD svänger så kraftigt framåt tillbaka i deras mätningar. Det sammanhållandet kittet för SD är förövrigt missnöje någon vision har jag inte sett.

Att SD:s stöd svänger kraftigt i mätningarna är helt oundvikligt eftersom många inte har bestämt sig slutgiltigt ännu, sen har vi "skäms-effekten" på det. Trots detta kan vi nog med 100% statistisk säkerhet säga att ditt ansiktsuttryck framåt aftonen den 9 september kommer se ut ungefär så här:
http://blog.findthatlead.com/wp-content/uploads/2016/11/surprise-monkey-124730.jpg
2018-07-28, 17:44
Medlem
Smoothmans avatar
Roade mig med att gå tillbaka knappt sex år i tiden, till december 2012, i den första tråden om SD i opinionsundersökningar. Där hittade jag ett inlägg som mycket tydligt illustrerar hur ofantligt långt SD har kommit och hur snabbt det gått. Det är oväsentligt vem som skrev inlägget, det lyder:

"SD sjönk ju i Demoskop från 9% till 8,6%

Jag förutspår att december kommer att ligga lägre än november sammantaget...

YouGovs mätning började före skandalerna, perioden är 7 nov-4 dec, även nästa YouGov kommer att ligga lägre... "

I december 2012 var det uppenbarligen mycket tjafs ifall SD låg så högt som 10% eller inte. Många som hävdade 10% blev av SD-hatarna kallade för ungefär samma saker som idag... SD-anhängarna i sin tur kallade kommentarer som det ovan för rent önsketänkande.

Detta var bara knappt sex år sedan, och idag pratar vi om ifall SD ska få 25% eller möjligen över det. SD-hatarna säger att partiet absolut inte kommer att få över 20%. Otroligt vad snabbt utvecklingen har gått. För sex år sedan hade SD suttit i Riksdagen i två år och hade då 5,7% i valresultat. Nu ligger SD på 20-26% i opinionsundersökningarna och det diskuteras lite varstans i medierna om SD kommer att bli näst största eller t o m största parti i Sveriges Riksdag. Några få tror att SD får kring 18%, fler tror på 20-23%. Rätt många tror runt 25%, andra på +25%. Och ett mindre antal tror att SD kan få ända upp emot 30% - plus minus någon procent.

Och - som sagt - för knappt sex år sedan gick diskussionens vågor höga i denna tråd om SD överhuvudtaget kunde nå tvåsiffrigt. Hade SD drygt 8% eller runt 10%. Var det ens möjligt att SD kunde få så mycket? Nja, taket måste nog vara 8-9%... fler rasister och nynazister kan det knappast finnas, eller?

En otrolig utveckling som sagt.

Den som fortfarande inte förmår se trenden på lång och medellång sikt för Sverigedemokraterna måste vara väldigt blockerad. SD växer, växer och växer... Och de övriga partierna i sjuklövern klarar inte av att hejda utvecklingen. Tvärtom. Deras vansinniga inställning till Sverigedemokraterna och deras vansinniga taktik att stänga ute dem kommer bara att garantera en enda sak: SD kommer att fortsätta växa, växa och växa...
2018-07-28, 17:49
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Vet inte om det står i Sveriges Grundlag, ett parti som ingår i regering måste vara representerat i riksdagen?
Skulle absolut tro att det är möjligt vara med i regering, även om man får under 4 %, men är inte helt säker?

Haha nu pratar vi om extremt osannolika saker som att ett parti ingår i regeringen trots att de inte får några mandat. Frågan är då vad man menar med att man ingår i regeringen om man inte har det? Givetvis kan en regering ta in synpunkter från vilka de vill men det innebär inte att de ingår i regeringen.

Var det inte så att Löfven själv inte satt i riksdagen när han blev partiledare. Jag tror det men det begränsade hans möjligheter vill jag minnas, är du inte riksdagsledamot innebär det begränsningar.

Jag skulle i vilket fall som helst inte tveka om att betta emot en regering bestående av M+C+L+KD till odds 3,0 om jag kunde det. Känns mycket osannolikt och förtjänar mycket högre odds.
2018-07-28, 17:54
Medlem
1SHOT1KILLs avatar
Jag tror också att SD kommer att växa.

De kommer att växa ändå tills de får makten på något sätt.

Det är nämligen ett av få sätt för väljarna att bli riktigt besvikna på dom.

Dvs. blir det DÖ 2.0 efter valet utesluter jag inte nivåer långt över 30%, kanske uppemot 40%.

De andra partierna kommer sakta men säkert, och ibland abrupt i samband med val, att tvingas byta partiledning och börja samarbeta med SD.

Ibland kanske inte ens ett partiledarbyte behövs, för just nu handlar det enbart om valstrategi och saker kan som bekant ändras snabbt iom ett val.

Just nu tror exempelvis Nya M att majoriteten av deras väljare inte vill samarbeta med SD. Men där tror jag de gör en stor strategisk miss, och när den på valnatten blir uppenbar har Ms partiledning två val.
Att bli Sossar, och dras ner i skiten, eller regera med SD.

Nämn ett parti som sitter på Trumfen oavsett utkomst?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in