2018-07-27, 06:21
Medlem
Tjena, har några frågor!

Är det någon fara att ta metadon dagen efter oxycontin? Tagit oxy under veckan. Så om jag tagit 120mg oxycontin ena kvällen. Sedan kvällen efter ta metadon (vätskeform). Är det någon fara?

Aldrig tagit metadon, så är helt färsk på det. Dock så har jag ätit tramadol dagligen i ~10 månader på doser kring 500mg. Sedan som sagt har jag ätit oxycontin under veckan i doser mellan 60-120mg. Hur många ml metadon krävs det för att få ett skönt rus?

Kommer jag få lov att ta en mycket högre dos för att få rus pga mitt tramadolbruk och oxycontinet under veckan? Eller är metadon en "klass" för sig?

Blir väldigt tacksam om någon skulle kunna ge mig ett svar på dessa frågor!

Mvh
Citera
2018-07-27, 06:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killenmedkollen10
Tjena, har några frågor!

Är det någon fara att ta metadon dagen efter oxycontin? Tagit oxy under veckan. Så om jag tagit 120mg oxycontin ena kvällen. Sedan kvällen efter ta metadon (vätskeform). Är det någon fara?

Aldrig tagit metadon, så är helt färsk på det. Dock så har jag ätit tramadol dagligen i ~10 månader på doser kring 500mg. Sedan som sagt har jag ätit oxycontin under veckan i doser mellan 60-120mg. Hur många ml metadon krävs det för att få ett skönt rus?

Kommer jag få lov att ta en mycket högre dos för att få rus pga mitt tramadolbruk och oxycontinet under veckan? Eller är metadon en "klass" för sig?

Mvh

Vi kan omöjligt veta hur många ml du ska dricka eftersom du inte talat om för oss vilken styrka din Metadon flaska ligger på...

Finns ju från 30mg upp till 160+mg och flera olika märken där vissa flaskor är på 100ml och således svagare per ml gentemot dom vanliga på 50ml

Och Metadon är inte som subutex utan du kan ta Metadon direkt efter oxycontin eller ja du kan tillome ta de samtidigt men iomed Metadonet mest troligt kommer fästa hårdast på receptorerna så kommer ruset från Metadonet överglänsa oxyt.

Återkom med vad för dos din Metadon flaska ligger på så kan man lättare hjälpa dig till rätt dosering
Citera
2018-07-27, 18:04
Medlem
ChemicalGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killenmedkollen10
Tjena, har några frågor!

Mvh

Det inte så farligare att en annan opiat dagen efter. Men det är bättre att ta det försiktigt särskillt när man tar nått nytt. Man reagerar olika, olika dos osv.
Du kommer behöva mer metadon än någon som aldrig tar opiater, det är mer eller mindre crosstolerans mellan dem.
Vet inte hur många milligram (mig) det är på varje ml metadon. Det står väl? Kolla det. Men med tanken att du tar 60-120 mig oxy, så klarar du nog 40-60mg utan fara. Men prova med 20-40mg först. Du kan ju alltid ta mer! Men TROR du kommer behöva minst ca 30mg, och upp till 60 för att ex nodda. Sjuter själv så inte säker på vad biotillgängligheten ligger på oralt. Men borde stämma.
Citera
2018-07-27, 20:44
Medlem
Jag kom att tänka på en sak och jag undrar om det inte skulle gå att ta tex en hel flaska från Nordic Drugs på 50ml och hälla ut den i en metall behållare

Sedan sätta behållaren under uppvärmning på svag värme och på detta vis försöka få vätskan i Metadonet att dunsta så Metadon mängden per ml ökar?

Eller finns det något annat sätt att få vätskan att minska medan mängden Metadon fortsätter vara densamma? Eller borttagandet av vätska är större än förlusten Metadon..

Gash det vore perfekt om det gick att tex halvera vätskan från 50ml/110mg till 25ml/110mg
Citera
2018-07-27, 21:08
Medlem
ChemicalGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweeeety
Jag kom att tänka på en sak och jag undrar om det inte skulle gå att ta tex en hel flaska från Nordic Drugs på 50ml och hälla ut den i en metall behållare

Sedan sätta behållaren under uppvärmning på svag värme och på detta vis försöka få vätskan i Metadonet att dunsta så Metadon mängden per ml ökar?

Eller finns det något annat sätt att få vätskan att minska medan mängden Metadon fortsätter vara densamma? Eller borttagandet av vätska är större än förlusten Metadon..

Gash det vore perfekt om det gick att tex halvera vätskan från 50ml/110mg till 25ml/110mg
Rent teoretiskt, enligt den kemin jag läst så borde det funka. Men teoretiskt som sagt. Om du kokar det på ca 100 grader så bara vatten kokar bort så borde du iaf kunna minska på vattenmängden. Sen kan ju det bli en trögflytande vätska pga socker, mindre vatten och allt annat skit i. Om du ville ha det för IV, annars så spelar det ju ingen roll.
Citera
2018-07-28, 09:02
Medlem
Citat:

Min polare gick på vätska innan o han värmde den i micron vet jag för att få den att avdunsta.. Nu har han fått tabbar så han slipper det
Citera
2018-07-28, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stefangearmann
Min polare gick på vätska innan o han värmde den i micron vet jag för att få den att avdunsta.. Nu har han fått tabbar så han slipper det

Hittar du på nu bara för att ha något att skriva??? För om han gick på vätska förut men får nu tabletter istället tyder på att han får det av läkare?

Finns ingen läkare som ger flytande för att sedan börja att ge tabletter istället...

Dessutom om man värmer Metadonet I mikrovågsugnen så dunstar det knappast märkbart mycket..

Kan inte tänka mig en enda inställning på den vardagliga mikron som skulle kunna synbart dunsta bort från 50ml Metadon saft...

Förutsatt att du inte låter Metadonet gå på högsta tempen alldeles för länge vilket skulle förstöra Metadonet.. Och således känns det föga troligt att din "såkallade vän" skulle gjort detta..
Senast redigerad av sweeeety 2018-07-28 kl. 09:36.
Citera
2018-07-28, 18:24
Medlem
Hej. 80mg metadon om jag inte tagit det innan eller så mycket opiater, är det en bra dos att nodda på?
Citera
2018-07-28, 18:30
Medlem
ChemicalGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldschool-jag
Hej. 80mg metadon om jag inte tagit det innan eller så mycket opiater, är det en bra dos att nodda på?
Om du nu är seriös så, Nej, risk för överdos! Ingen vidare bra idé, max max 60mg
Citera
2018-07-29, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djuret1
Uppskattar det snabba svaret, jasså Tyskland alltså. Men så "långt" ner orkar jag inte åka. Som sagt syftet med resan är mer hämta lite varor från Chris. Men då jag skall försöka bli av med mitt opiatberoende (Oxycontin/Oxynorm) så testa jag Metadon några veckor sen tog bort abset samt att jag blev små gó. Så hörde jag att tydligen lättare få tag på Metadon i Danmark så forska jag lite i det och kom fram till att området "Istedgade" skall vara ett ställe som lite allt möjligt kan hittas. Men Heidenheim som du nämner låter intressant, har du själv varit där? Vad har dom där? Kanske inte vet eller kommer ihåg men är ju ute efter Metadon enbart. Testade Norspan plåster 20mcg/timme 3 st samtidigt kännde inte ett smack. Samma med sub S8orna visst tar bort abset men ingen eufori överhuvudtaget. Återigen tack för snabbt svar. Absolut får jag tag på det och klarar mig över bron så skriver jag till dig dirr.

Åker du dit med 30st Metadon tabletter så får du garanterat fängelse alternativt Skyddstillsyn om du har tur.

Jag åkte dit med 4st 20mg Metadon tabletter på tåget och dom försökte få det till smuggling men klarade mig nätt och jämnt på den punkten.

Men väl på rättegången så var det inte mycket jag kunde göra åt innehavet av Metadon tabletterna...

Dom har höjt straffskalan på opiater så fick göra en utredning på frivården och sen vädja till att dom skulle gå på frivårdens underlag.

Skyddstillsyn blev det
Citera
2018-07-29, 10:06
Medlem
ChemicalGirls avatar
Citat:
Åker du dit med 30st Metadon tabletter så får du garanterat fängelse alternativt Skyddstillsyn om du har tur.

Jag åkte dit med 4st 20mg Metadon tabletter på tåget och dom försökte få det till smuggling men klarade mig nätt och jämnt på den punkten.

Men väl på rättegången så var det inte mycket jag kunde göra åt innehavet av Metadon tabletterna...

Dom har höjt straffskalan på opiater så fick göra en utredning på frivården och sen vädja till att dom skulle gå på frivårdens underlag.

Skyddstillsyn blev det
Vad I helvete? Skyddstillsyn för 80mg metadon? Finns många som tar över det dubbla på en dag. Straffskalan på heroin gick väl på 0,5g innan fängelse förut iaf. Källa på nya straffskalan?
Men om personen inte är dömd förut så är det nog inte sååå sannolikt att denne får fängelse.
Annars har ju det här landet backar i sin utveckling, dag att flytta härifrån......
Citera
2018-07-29, 10:19
Medlem
ChemicalGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djuret1
Uppskattar det snabba svaret, jasså Tyskland alltså. Men så "långt" ner orkar jag inte åka. Som sagt syftet med resan är mer hämta lite varor från Chris. Men då jag skall försöka bli av med mitt opiatberoende (Oxycontin/Oxynorm) så testa jag Metadon några veckor sen tog bort abset samt att jag blev små gó. Så hörde jag att tydligen lättare få tag på Metadon i Danmark så forska jag lite i det och kom fram till att området "Istedgade" skall vara ett ställe som lite allt möjligt kan hittas. Men Heidenheim som du nämner låter intressant, har du själv varit där? Vad har dom där? Kanske inte vet eller kommer ihåg men är ju ute efter Metadon enbart. Testade Norspan plåster 20mcg/timme 3 st samtidigt kännde inte ett smack. Samma med sub S8orna visst tar bort abset men ingen eufori överhuvudtaget. Återigen tack för snabbt svar. Absolut får jag tag på det och klarar mig över bron så skriver jag till dig dirr.
Ja varit på det dära stället. Det satt folk och ville sälja heroin och kokain till mig, men eftersom det är många heroin missbrukare där så borde det finnas metadon/subutex också. Många säljer sitt metadon ju för att ha råd med heroin. De säljer det direkt på bytet och köper sen horse/kola där. Så funkar det i Tyskland iaf. Men vore konstigt om det inte fanns metadon där, annars som sagt blir de nog glada att hjälpa dig. Försök undvika personalen (de kan slänga ut folk som inte är "knarkare"), och verka som naiv blåögd svensk som inte ved vad den håller på med.
Skulle stannat längre i Köpenhamn om jag fattade vad de säger..... Det är bara engelska som gäller.
Du kan hitta adressen till Heideheim sprytubytet på nätet själv tror jag om du har kommit fram till Istedgad, kan tom vara så att det ligger där i området. Påminner mig om nått jag hört förut.
Om du nån gång ska till Tyskland och vill ha nära rekomenderar jag Hamburg, priserna jag sa, och nära, dock lite dyrare på helger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in