Citat:
Ursprungligen postat av
M.Marple
Så sent som 1996-kanske till och med ytterligare några år-är LGWP helt inne på att PR är den skyldige. Det räcker att titta på Efterlystavsnittet för att förstå att så är fallet. Nu däremot...tjugo år senare...så har han ändrat uppfattning totalt. Och det är ju inte heller så att han bara "tror" hur det skulle kunna ha gått till. Nix. Med sedvanlig ödmjukhet så är han ganska säker på händelseförloppet.
Min fråga blir då...
Vad har gjort att just DESSA uppgifter slagit rot i hans skalle? Och NÄR, under alla dessa år, har han skiftat fokus till just de här personerna? Är det här uppgifter han känt till redan då men inte reagerat på förrän PR avskrevs?
Skulle vara intressant att få veta av vilken anledning han glidit in på det här spåret. Har något dykt upp (efter 96) som fångat hans intresse? Men, om så skulle vara fallet, varför har då inte polisen lagt någon vikt på dessa uppgifter.
Ps. I de flesta fall måste man ta ett steg bakåt för att komma framåt. I det här unika fallet känns det nästan tvärtom. För varje litet steg man lyckas gå framåt så tvingas man omedelbart ta två steg tillbaka. Frustration är bara förnamnet. Ds.
Ursprungligen postat av DenSomSoker
Jo. man undrade ju varför GW avförde dig som misstänkt. Själv utrycker ha det som följer:
"-.
........ I femton års tid har jag också varit övertygad om vem gärningsmannen är och givetvis på goda professionella grunder. Ända till för ett par månader sedan då min övertygelse skakades i grunden av en utredare från Göteborg som varit inblandad i samma utredning och av samma goda professionella skäl fastnat för en helt annan gärningsman. En dålig polisutredning, ett grovt brott som inte klarats upp. Värst av allt. En växande misstanke om att min egen övertygelse kan ha drabbat en oskyldig."
Du uppfattade ingen annan orsak till att GW ändrat uppfattning, dvs något han sa lr något du kunde "läsa mellan raderna". Vad var huvudorsaken, flammornas ord om dig eller gbg-utredarens nya huvudspår (PU?). Skulle jag varit du så skulle jag varit nyfiken på namnet på denne "helt andra GM". Det framkom ingenting om den nye i övrigt, varför han var misstänkt?
PR -Han avförde mig efter haft flera förhör under andra omständigheter med gamla bekanta och då fått en annan uppfattning än utredarna.
Ett tag trodde han att jag var med när det hände och därför vet hur det gick till även detta ändrade han åsikt på.
Han var mycket intresserad att nämna namnet för mig det kliade i munnen på han men GW ville utredaren från Göteborg skulle ta det med mig.
Jag har aldrig varit och träffat denne nye utredare men självfallet nyfiken jag med men jag jagar inte upp honom vill dom mig något får dom höra av sig.
GW berättade även hur dom arbetade med mig och hur mycket fel det gjordes som drabbade mig och andra i min bekantskapskrets.
Hade span på mig under en tid i Varberg och jag träffade en kompis till min mammma vars kille var rotelchef på polisen Göteborg.
Mamma ville han skulle förklara vad som kan hända nu då jag fortfarande inte var anhållen och om jag kan förbättra min situation.
Vi satt på en uteservering i två timmar och pratade.
Dagen efter kommer riksmord upp till hans kontor han fick en anmälan för att träffat mig men det blev bra för honom till slut och det kändes skönt.
Är glad att fallet är så omfattande och alltid aktuellt så det inte går i glömska men visst drabbar det mig inte minst när man går på krogen som jag sagt innan det är väl mer än sällan som någon halvidiot kommer med diverse kommentarer men heter man PR så har man starkt psyke