2018-07-17, 12:51
Medlem
Hör eller läser aldrig något om denna killen utanför denna skvallertråden, hade antagligen inte känt till honom om det inte vore för flashback. Helt otroligt att han ändå lyckas få så stora sponsorer
Citera
2018-07-17, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yooii
Han och Janni har nog fått en hel del gratis,de där två tillsammans med svärfar känns inte som några som missar chansen till att göra en affär av allt.

Han nämnde en summa i vloggen som jag tyckte lät väldigt billigt. Typ 300k euro eller nåt sånt. Jag kommer dock aldrig förstå mig på naken betong och stengolv överallt..

När man hör om inredning med betong rusar tankarna till gråa svenska välfärdsghetton.
Men microcement kan bli väldigt snyggt, ser nog bättre ut i verkligheten.
Citera
2018-07-17, 14:23
Medlem
Bavaros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swdrdz
Har träffat Jon ett par tillfällen innan vlog-tiden vid ett par tävlingar runt om i Svenska fjällen och han är en väldigt down to earth-kille. Tar sig tid och går fram och pratar med helt okända människor och tar sig tid för alla sina fans. Över lag är folk i skid-communityt väldigt ödmjuka /öppna.

Han har tidigare skapat ett goggle-märke vid namn Yniq, som han senare sålde och fick bra med pengar för. Utöver detta har han även douchebags som går som tåget. Dessutom har han alltid varit bra på att exponera sig själv/sitt namn som ett varumärke och haft stora sponsorer genom åren.

Bilarna är väl till största del finansierade via sponsorer.

Kul att höra, ja det är ju den känslan man får av honom, kanske därför också han har lätt att fixa bra spons och det går bra med det övriga pga sitt sätt att vara.
Anyway tycker jag han gör rätt o lever ut som han kan!
Citera
2018-07-18, 10:44
Medlem
Hade varit intressant att försöka grotta ner sig lite i finanserna då det är många som har svårt att få allting att gå ihop.

För det första tror jag att många underskattar hur stor Jon Olsson var i skidvärlden under hans karriär. Han var inte en av de bäst betalda skidåkarna utan den överlägset bäst betalda under hans topp.

Han har som bekant haft flera olika sponsorer under snart 20 år som säkerligen stått för den stora delen bilköpen, den vardagliga konsumtionen, resorna, festandet etc så är det inte alls märkligt om han byggt upp en förmögenhet på minst 100 miljoner kr vid det här laget via hans övriga intäkter (vinstpengar, investeringar, övrig lön etc). 15-20 år är en lång tid för att låta kapital växa och med lite kunskap alternativ någon som investerar åt en så är dessa summor inte alls omöjliga att nå.

Antar vi sen att han har någon som förvaltar den förmögenheten åt honom är det inte otänkbart att endast de årliga utdelningarna av detta kapital ger Jon 4-5 miljoner årligen utan att själva grundkapitalet rörs.

Sen räknar vi med att Red Bull + hans övriga sponsorer ger honom någon miljon totalt om året fortfarande. Dessutom är han skriven i Monaco och betalar därmed ingen inkomstskatt. Kollar man på huset känns det som att det är väldigt få saker som verkligen är betalt till 100%, skulle inte förvåna mig om Balingslöv stod för 50% av kostnaden för köket i utbyte mot att få synas i hans YT-kanal. Likaså reser han ju typ i snitt en gång i veckan så nog blir många av flygresorna gratis vid det här laget.

Hans YouTube-kanal verkar (efter lite snabbt googlande) kunna ge åtminstone mellan 1,5 till 2 miljoner kronor per år i intäkter. Sen ska man inte glömma bort att Janni också drar in en del cash på hennes olika bloggar osv. Inga extrema pengar men säkerligen några hundratusen årligen. Sen finns ju ytterligare säkerheten i att Jannis pappa också är mångmiljonär. Och sist men inte minst har han en professionell fotograf/videoredigerare som har som heltidsarbete att få allting i Jons liv att se så lyxigt och fett ut som möjligt.

Allt detta summerat är det i min värld inte alls konstigt att saker och ting går runt. Jon har säkert lite under en miljon kronor i snitt att röra sig på i månaden utan att hans förmögenhet egentligen påverkas av det.
Senast redigerad av VanDenBerg 2018-07-18 kl. 10:50.
Citera
2018-07-18, 21:18
Medlem
Sellingyourselfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bavaro
Gillar killen och hans liv och sätt att vara, verkar vara en rätt normal kille trots sin goda ekonomi.

Men hur har han kunnat dra in dessa stålar, jag menar sporten han var stor i är ju ingen jättesport direkt och han var stor inna dessa actionsporter kom med i OS. Även det att han haft RB som sponsor i många år men lär ju knappast ha samma deal som F1 o MotoGP o resten av motorsportvärldens förare eller typ Aksel Lund Svindal eller Lindsey Vonn, de syns ju mycket mer i vanlig media än de bästa i Big Air som syns just runt sin sport.

Har han gjort bra affärer efter karriären? Levde ju lika innan vloggen.
Lgh/studio i Monaco (vet vad en lgh kan kosta i hyra där då jag känner folk som bor där) stora hus i Marbella mm och alla dessa bilar. Jag bara tänker på hur dessa stjärnor jag räknat upp kan leva om Jon lever som han gör....jeesusss!

Men jättekul för honom, som sagt verkar vara en hyvens kille!

Många har svarat på dina funderingar men angående lägenheten i Monaco så har han haft den väldigt länge, han kanske till och med prickade in finanskrisen (om den påverkade boendepriserna i monaco något). Köpte den billigt och varit medborgare där. Att ha i inkomst 1 miljon kronor/år i Sverige kommer man inte anses vara rik på, men det är annorlunda när man får det som netto. Sen lägger man på att jon inte bara tjänat 1 miljon per år utan flera och helt plötsligt snackar vi saftiga inkomster som läggas på resor, bilar och hus.
Citera
2018-07-18, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Hade varit intressant att försöka grotta ner sig lite i finanserna då det är många som har svårt att få allting att gå ihop.

För det första tror jag att många underskattar hur stor Jon Olsson var i skidvärlden under hans karriär. Han var inte en av de bäst betalda skidåkarna utan den överlägset bäst betalda under hans topp.

Han har som bekant haft flera olika sponsorer under snart 20 år som säkerligen stått för den stora delen bilköpen, den vardagliga konsumtionen, resorna, festandet etc så är det inte alls märkligt om han byggt upp en förmögenhet på minst 100 miljoner kr vid det här laget via hans övriga intäkter (vinstpengar, investeringar, övrig lön etc). 15-20 år är en lång tid för att låta kapital växa och med lite kunskap alternativ någon som investerar åt en så är dessa summor inte alls omöjliga att nå.

Antar vi sen att han har någon som förvaltar den förmögenheten åt honom är det inte otänkbart att endast de årliga utdelningarna av detta kapital ger Jon 4-5 miljoner årligen utan att själva grundkapitalet rörs.

Sen räknar vi med att Red Bull + hans övriga sponsorer ger honom någon miljon totalt om året fortfarande. Dessutom är han skriven i Monaco och betalar därmed ingen inkomstskatt. Kollar man på huset känns det som att det är väldigt få saker som verkligen är betalt till 100%, skulle inte förvåna mig om Balingslöv stod för 50% av kostnaden för köket i utbyte mot att få synas i hans YT-kanal. Likaså reser han ju typ i snitt en gång i veckan så nog blir många av flygresorna gratis vid det här laget.

Hans YouTube-kanal verkar (efter lite snabbt googlande) kunna ge åtminstone mellan 1,5 till 2 miljoner kronor per år i intäkter. Sen ska man inte glömma bort att Janni också drar in en del cash på hennes olika bloggar osv. Inga extrema pengar men säkerligen några hundratusen årligen. Sen finns ju ytterligare säkerheten i att Jannis pappa också är mångmiljonär. Och sist men inte minst har han en professionell fotograf/videoredigerare som har som heltidsarbete att få allting i Jons liv att se så lyxigt och fett ut som möjligt.

Allt detta summerat är det i min värld inte alls konstigt att saker och ting går runt. Jon har säkert lite under en miljon kronor i snitt att röra sig på i månaden utan att hans förmögenhet egentligen påverkas av det.

Jon äger även ca 26% av Douchebags via ett bolag på Cypern. Douchebags har gått från en omsättning på 4.5 miljoner norska kr 2013, till 77 miljoner norska kr år 2017. Företaget hade ett resultat på 15.5 miljoner kr före skatt också. Blir ganska mycket pengar ifall de väljer att dela ut.
https://www.proff.no/selskap/db-equipment-as/oslo/sports-og-fritidsutstyr-produksjon/IGHVK8J10KV/
Citera
2018-07-19, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sellingyourself
Många har svarat på dina funderingar men angående lägenheten i Monaco så har han haft den väldigt länge, han kanske till och med prickade in finanskrisen (om den påverkade boendepriserna i monaco något). Köpte den billigt och varit medborgare där. Att ha i inkomst 1 miljon kronor/år i Sverige kommer man inte anses vara rik på, men det är annorlunda när man får det som netto. Sen lägger man på att jon inte bara tjänat 1 miljon per år utan flera och helt plötsligt snackar vi saftiga inkomster som läggas på resor, bilar och hus.

Lgh i Monaco hyr han. Vet inte vad hyran kan ligga på eller hur långa kontrakten är dock. Är bara en etta men med sjöutsikt så köpa en sådan lgh i dagsläget kostar mer än huset i Marbella, lätt.

Han har dragit in mycket genom åren men även bränt enorma summor speciellt under tiden han festade. Enligt uppgift så var det hans svärfar som till slut fick honom att investera i något mer varaktigt (första huset i Marbella).

Det är såklart mycket spons men renoveringen är iaf ett antal hundratusen euro. klart försvarbart med tanke på att priset på huset inte var så högt i sammanhanget. Köket och poolen/pation är ju de största enskilda posterna så det var väl smart att få med Ballingslöv på tåget.

Vloggarna är ju rent produktionsmässigt bland de bästa som finns och han ska nog se till att hålla fransmannen nöjd... Så klart att allt inte är jätteintressant men bara faktum att det oftast är så grymt filmat mm, gör ju att iaf jag kollar på nästan alla avsnitt.
Citera
2018-07-23, 15:12
Medlem
skäggmannens avatar
Jag tror att det är lätt att underskatta vad Jon drar in, och framförallt vad Janni drar in på sin blogg/instagram.

Janni har till skillnad från många influencers vart väldigt smart i valet av samarbeten. Inga direkta skitprodukter, och sen håller både hennes och jons kanaler riktigt hög nivå, vilket inte kan sägas om en majoritet av alla influencers som många gånger känns billiga.

Janni måste dra in 5-10m om året tror jag.
Citera
2018-07-26, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yooii
Han och Janni har nog fått en hel del gratis,de där två tillsammans med svärfar känns inte som några som missar chansen till att göra en affär av allt.

Han nämnde en summa i vloggen som jag tyckte lät väldigt billigt. Typ 300k euro eller nåt sånt. Jag kommer dock aldrig förstå mig på naken betong och stengolv överallt..

Sten/betong håller värmen i balans, värmer på natten och kyler på dagen, åtminstone första soltimmarna, sen blir det väl som en stekpanna, åtminstone utomhus.

Det han fick gratis i samband med renoveringen var väl bara möblerna som han själv designat.
Citera
2018-07-26, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pmatt
Sten/betong håller värmen i balans, värmer på natten och kyler på dagen, åtminstone första soltimmarna, sen blir det väl som en stekpanna, åtminstone utomhus.

Det han fick gratis i samband med renoveringen var väl bara möblerna som han själv designat.

Fick han inte köket från Ballingslöv också?
Citera
2018-07-27, 13:43
Medlem
Richards Spotify blev komprometterat, spelade "Hacked by Isis" och "You Don't Even Know Who I Am" på högsta volym över hans Sonos home sound system.
10 000 euro i belöning till den som vet vem som gjorde det.
Citera
2018-07-27, 16:42
Medlem
Visst är det ett fint hus men nu tycker jag att det får räcka med deras kommentarer om huset, att de inte kan tro att det är deras och att de skall bo där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in