2018-07-27, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martasson
Tror ju inte man kan dra slutsatsen av att det måste vara bästa vänner som utfört mordet. Med lite sprit i kroppen, och eventuellt andra grejer. Kan två personer som inte känner varann bli kompisar. Kan på så vis para ihop BW med tex PU.

Helt sant - tror på om poliserna började jobba med Alibin o konfronterar dessa historier att man snart skulle var de riktiga gärningsmännen på spåret. De finns bland dessa namn - rätt hemsk tanke.
Citera
2018-07-27, 11:15
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Tolkningar av GW:s text. Jag vill läsa den i dess helhet, risk att det blir fel om man ska tolka lösryckta meningar. Att man måste göra ”en avstickare” från huvudvägen för att nå båtplatsen utgår jag ifrån.

Ja så måste det givetvis vara. Jag ska köpa boken idag, vill kunna läsa igenom allt i lugn och ro.
Citera
2018-07-27, 11:27
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Intressant notering om BW - Den nyktre och onyktre. Kan MO varit föraren?

Så kan det givetvis vara, men man kan nog utgå ifrån att GW har koll på att bröderna Ohl*son besökte Mariestad tillsammans den aktuella kvällen.

BW + bröderna Ohl*on - endast min teori.

Bröderna rullar runt kring stadt och får syn på BW som är på väg efter HA alt. att dom redan står med bilen i anslutning till stadt vid stängning. BW har redan fått tanken på att följa efter Helena och ber om skjuts för att hinna ikapp henne. Man bromsar in vid HA, hon hoppar in i bilen när hon ser vilka som sitter i den. Kort därefter urartar det hela.
Mansrösterna som sedan hörs av vittnet Hanna kan således vara från 2-3 pers + HA.
"Herrklubben" har nu hållit detta hemligt i över 26 år. De 3 inblandade är tighta och har väldigt starka band - BW, MO samt hans 1 år yngre bror DO som den här kvällen/natten var nykter och körde bilen.
Det är alltså 3 som är inblandade men man skulle egentligen kunna säga 2 då chauffören p.g.a. dom olyckliga omständigheterna tvingas vara med då han är den enda som är nykter och kör bilen.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2018-07-27 kl. 12:24.
Citera
2018-07-27, 12:08
Medlem
Grandpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Det fanns en fin lista på de flesta nämnda här men kan inte hitta den nu med J*ungerts namn, mystiskt. Kan någon? Jag är rätt säker att han bodde på hällristningsvägen eller annan väg på ekudden, men oklart om det var hans eget hem (dvs. föräldrarna kanske bodde i leksberg).

Jag tror att jag känner mig skyldig till en gammal lista...
Mycket stor reservation för fel.
Dessutom är adresserna tagna i huvudsak från Sveriges Befolkning 1990.
Inga namn, enbart initialer (dubbla för att minska sammanblandning)

Edit:
Skicka gärna PM så kan jag komplettera/ändra fel.
Senast redigerad av Grandpa 2018-07-27 kl. 12:56.
Citera
2018-07-27, 12:20
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandpa

Jag ser att bröderna Ohl*son finns med på listan hur kommer det sig? med tanke på att dom sällan eller aldrig har nämnts här i tråden.
Citera
2018-07-27, 12:21
Medlem
Grandpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Jag ser att bröderna Ohl*son finns med på listan hur kommer det sig? med tanke på att dom sällan eller aldrig har nämnts här i tråden.
La in dom nyss.Dom har ju diskuterats flitigt nyligen. Var det fel?
Senast redigerad av Grandpa 2018-07-27 kl. 12:25.
Citera
2018-07-27, 12:25
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
La in dom nyss. Var det fel?

Ok då förstår jag.
Nej var det fel att fråga?
Citera
2018-07-27, 12:26
Medlem
Grandpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Ok då förstår jag.
Nej var det fel att fråga?
Inte alls!
Citera
2018-07-27, 12:30
Medlem
Kom att tänka på en person. Inte för att få bort intresset för de personer som synas för tillfället. Men vill gärna kolla om någon annan vet nåt
Det var en dansk snubbe som bodde med sin syster på samma adress som den misstänkte "dansken" tillbringade sin tid ofta.
Där bodde även den gamle mysko gubben som åkte runt å bara glodde, vad han nu heter, bor på ullerås, tror jag. Enligt tidigare trådskribent.
Minns "dansken nr2" som en festprisse. Även aktiv på gym, om jag inte minns fel. Sista gången jag såg han var den 26/6-92 då Danmark tog EM guld i fotboll.
Sen var han puts veck.
Tippar på att han var i 30års åldern då. Systern kanske var 25år.
Kan polisen ha blandat ihop de två danskarna?
Citera
2018-07-27, 12:49
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Det fanns en fin lista på de flesta nämnda här men kan inte hitta den nu med J*ungerts namn, mystiskt. Kan någon? Jag är rätt säker att han bodde på hällristningsvägen eller annan väg på ekudden, men oklart om det var hans eget hem (dvs. föräldrarna kanske bodde i leksberg).

Har kollat med Folkbokföringen nu, och H Jung*rt bodde -92 på Stenåldersvägen 1 (på Ekudden). Det bör ha varit hemma hos föräldrarna.

A Jung*rt bodde -92 på Blombackagatan 2 A, nära Stockholmsvägen.

Det kan ju vara så att de bodde i Leksberg tidigare i livet?
Citera
2018-07-27, 13:00
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:

Edit:
Skicka gärna PM så kan jag komplettera/ändra fel.

Cl*es D*niel Olsson, född 70-10-02, bodde -92 på Marieholmsvägen 28 (fram till 921027, då han flyttade till Kyrkogatan 17 D).

Källa: Folkbokföringen

Om det är denne bror som gäller, då bodde de på olika adresser -92. Om det är D*vid, född -77, så kanske han hade samma adress som Matti*s?
Senast redigerad av Prinzezzan 2018-07-27 kl. 13:06.
Citera
2018-07-27, 13:02
Medlem
Grandpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Har kollat med Folkbokföringen nu, och H Jung*rt bodde -92 på Stenåldersvägen 1 (på Ekudden). Det bör ha varit hemma hos föräldrarna.

A Jung*rt bodde -92 på Blombackagatan 2 A, nära Stockholmsvägen.

Det kan ju vara så att de bodde i Leksberg tidigare i livet?
Stenåldersvägen tillhör väl Leksbergs församling
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in