2018-07-27, 03:56
Medlem
Pajosvs avatar
Med tanke på GW:s bok Wille Vingmutter

När GW skriver ”När man väl kommit ut på den större vägen kör man i riktning mot det ställe där man bor och som ligger utanför Mariestad” så tror jag han menar hemmet. Man åker hem helt enkelt. (De behöver dock inte vara bröder)

Eller så tipsar han om att gärningsmännen inte bor i centralorten.

Och när GW skriver ”Under resan kommer man att stanna för att dumpa hennes kropp och det görs vid den plats vid Vänern där den båt som de båda också har tillgång till ligger förtöjd” så kan det helt enkelt vara för att uppmärksamma att mördarna har tillgång till en båt och att polisen bör kolla upp det ordentligt.

Jag tycker att GW är tydlig med att han tycker att utredningen nästan är en veritabel katastrof.

Nu lägger GW bollen i knät på Mariestadspolisen att lösa fallet.
Citera
2018-07-27, 04:15
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Hmm, intressant. Var står allt detta som GW skrivit?

Det står i GW:s nyutkomna bok ”Professor Wille Vingmutter, mästerdetektiv
Citera
2018-07-27, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Jag har nu läst delen om Helena i LGW bok. Hans två GM har båda tillgång till en och samma båt dessutom skriver han "När man väl har kommit ut på den större vägen kör man i riktning mot det ställe där man bor och som ligger utanför Mariestad."
Jag utläser det som att dessa två killar i ålder med HA bor tillsammans.
Hur kan du utläsa det?

Ponera att de båda är vänner och båda bor i t.ex Hassle, Sjötorp, eller Gullspång (om man nu antar att det är däråt de kör vilka vissa i tråden varit inne på).
Citat:
kör i riktning mot det ställe där man bor
skulle jag säga att det betyder det samhälle de bor, inte att de bor tillsammans.
Citera
2018-07-27, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Det finns en bild på BW fbsida som han lagt ut på sig själv och en kille till. Samma bild har ytterligare en kille vid namn Mi*kael Kjell*quist lagt ut där han taggat Bjö*rn Wall*berg och Mat*hias O*hlsson. Denna bild finns i BW flöde men denna gång är inte MK bortklippt... l kommentarerna under kan man läsa MK skriva "Bör tilläggas att bilden togs efter matchen i min soffa. Någon till höger där tycks vara i fiiiin form. Dåvarande sambo"

MK skriver att det är EM-gänget 1992

Märkligt sammanträffande. MK är dåvarande sambo med antingen MO eller BW under en period 1992. BW väljer att klippa bort MK ifrån bilden när han själv lägger upp den.
Tankar om det?

Tilägg: EM i fotboll 1992 10juni -26 juni.
"Sambor" tillfälligt under EM för att kolla fotboll ihop?
Tittar du närmare på bilden och läser kommentaren från MK:
Citat:
Bör tilläggas att bilden togs efter matchen i min soffa. Någon till höger där tycks vara i fiiiin form :-) Dåvarande sambo ;-)
Den som ser ut att vara i "fiiiin form" är BW, inte MO.
Citera
2018-07-27, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Nja, GW skriver ju att dom svänger ut på den större vägen och kör i riktning mot bostaden. Båtplatsen ligger efter den vägen.
Skulle gärningsmännen bo på Ekudden menar är du?

Tolkningar av GW:s text. Jag vill läsa den i dess helhet, risk att det blir fel om man ska tolka lösryckta meningar. Att man måste göra ”en avstickare” från huvudvägen för att nå båtplatsen utgår jag ifrån.
Senast redigerad av Propparn 2018-07-27 kl. 10:10.
Citera
2018-07-27, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
Jag vet bara att han inte alls är på tapeten när det gäller fam Andersson och att han har alibi.

BW - Vet du hur hans alibi ser ut. Eftersom han verkar vara själv när han är utanför Stadt. Vem är hans alibi? Varför behövde Ullberg Alibi? Vilken soppa det är.
Citera
2018-07-27, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DisappointedTuna
Tittar du närmare på bilden och läser kommentaren från MK:

Den som ser ut att vara i "fiiiin form" är BW, inte MO.

Intressant notering om BW - Den nyktre och onyktre. Kan MO varit föraren?
Citera
2018-07-27, 10:23
Medlem
När detta hände 1992 - vet att någon sett en bil med hög hastighet mot rattugglan denna natt. Denna bil skulle varit inblandad. Tyvärr har exakt tid o ev färg/modell ej kommit med i minnet. Den lilla vägen man körde för att undvika farbror blå (trodde man)
Citera
2018-07-27, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Jag har för mig att Jungerts bodde i Leksberg, som jag skrev för ett par timmar sedan. Någon kan rätta, om det inte stämmer.

Det fanns en fin lista på de flesta nämnda här men kan inte hitta den nu med J*ungerts namn, mystiskt. Kan någon? Jag är rätt säker att han bodde på hällristningsvägen eller annan väg på ekudden, men oklart om det var hans eget hem (dvs. föräldrarna kanske bodde i leksberg).
Citera
2018-07-27, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
När detta hände 1992 - vet att någon sett en bil med hög hastighet mot rattugglan denna natt. Denna bil skulle varit inblandad. Tyvärr har exakt tid o ev färg/modell ej kommit med i minnet. Den lilla vägen man körde för att undvika farbror blå (trodde man)

Antar du menar Muggebovägen?
Citera
2018-07-27, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
BW - Vet du hur hans alibi ser ut. Eftersom han verkar vara själv när han är utanför Stadt. Vem är hans alibi? Varför behövde Ullberg Alibi? Vilken soppa det är.

Tror ju inte man kan dra slutsatsen av att det måste vara bästa vänner som utfört mordet. Med lite sprit i kroppen, och eventuellt andra grejer. Kan två personer som inte känner varann bli kompisar. Kan på så vis para ihop BW med tex PU.
Citera
2018-07-27, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Antar du menar Muggebovägen?

Stämmer bra - Tack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto