Citat:
Ursprungligen postat av
Trillske
Wow. Du är så pass bekväm med att svenskar är fattiga (relativt invånare i andra i-länder) att du inte ser något som helst problem med att svenskar via politisk styrning blir ännu fattigare. Snacka om låga ambitioner.
Blir ömsom irriterad, ömsom avundsjuk.
SEK är bra för exakt två saker: korta skulder och evenutell långsiktig gambling (innefattar förstås bolån). Det är tråkiga nyheter för de 99% som på ett eller annat sätt arbetar i Sverige, eftersom det innebär kort utlåning i SEK.
Det handlar inte så mycket om ambitioner för mig. Mitt mål har aldrig varit att svenskarna ska vara den rikaste befolkningen i landet med den högsta tillväxten. Mitt mål är att leva mitt liv och fokusera på det jag kan påverka istället för att ryggdunka mina homeboys på flashback å skrika i kör att Sverige brinner för det gör det inte.
Jag har bott utomlands i några år och för mig som svensk finns det inget bättre land.
Du för gärna utveckla på ett sätt som jag förstår hur den låga räntan och den svaga kronan påverkar min ekonomi, mitt bolån eller min köpkraft för jag ser det verkligen inte, sorry.