2018-07-27, 01:33
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Så kan det vara. OM det nu skulle gälla dessa bröder, och OM de skulle ha haft båten vid Ekudden, ungefär var kunde båtplatsen varit då? Nära campingen? Skulle platsen kunna vara nära den plats där bilen fanns (bredvid BB d ä:s tomt på natten/morgonen) och som vittnet på cykeln såg?

Någon som vet dessa bröder hade sin båt?

Varför skulle dom ha båten vid Ekudden? familjen Ohls*on hade med största sannolikhet sin båt i närheten av bostaden. Den här kvällen/natten färdades ju bröderna i den enes bil så båten låg knappast förtöjd vid Ekudden när Helena försvann.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2018-07-27 kl. 02:22.
Citera
2018-07-27, 01:34
Medlem
Tilllägg

Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Nja, GW skriver ju att dom svänger ut på den större vägen och kör i riktning mot bostaden. Båtplatsen ligger efter den vägen.
Skulle gärningsmännen bo på Ekudden menar är du?

Vart bodde Junkert på den tiden?
Jag har för mig att Helena kände/växte upp runt hela den familjen.

På BWs fb kan man se ” herrklubben” som fortfarande är tajta verkar de som junker*t MO DO och några andra
Senast redigerad av Freija21 2018-07-27 kl. 01:42. Anledning: Tilllägg
Citera
2018-07-27, 01:34
Medlem
Donnabella6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Har du källa på när han sagt extremt nära?? Du ger inget för freijas uppgifter om att familjen inte alls misstänker BW? Eller för den delen vad PW och MÖ sagt i radioserien?

Se om intervjun på 4an och gör dig en egen uppfattning.
Och det andra :Nej.

Jag svara dig nu ,en sista gång,för du verkar ha stora problem med att folk tror olika.
Citera
2018-07-27, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donnabella6
Se om intervjun på 4an och gör dig en egen uppfattning.
Och det andra :Nej.

Jag svara dig nu ,en sista gång,för du verkar ha stora problem med att folk tror olika.

Nädå inga problem men du och din namne kommenterar alltid hur illa tråden är, särskilt agg riktas mot oss som råkar diskutera KM. Ställde bara några kritiska frågor, jag svarar gärna på sådana och trodde det var poängen.
Senast redigerad av lubbe75 2018-07-27 kl. 01:42.
Citera
2018-07-27, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21

På BWs fb kan man se ” herrklubben” som fortfarande är tajta verkar de som junker*t MO DO och några andra

Ekudden, minns ej väg nu. Står längre bak i tråden.
Citera
2018-07-27, 01:46
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Japp håller med. Blev en trådsanning omedelbart att det handlade om två bröder. Medveten fokusförflyttning? Känner att det inte ens är lönt att försöka få sagt något i denna tråd pga dessa krafter.

Å andra sidan kan GW inte gå ut och säga offentligt att hans misstänkta gärningsmän är 2 bröder som vid tidpunkten för försvinnandet bodde utanför stan och som bägge kände Helena, för då skulle halva Mariestad veta vilka dessa är, inte minst efter att ha läst vad han skrev i "vingmutter-boken". Inte ens GW Persson får förstöra folks liv genom att hänga ut dom offentligt som skyldiga till HAs död utan att dom ens har fått rätten att försvara sig. Det är fortfarande endast hans högst egna personliga teori så han är därmed tvingad att ligga hyfsat lågt.

Trådsanning??
Medveten fokusförflyttning?
Blir det enligt dig *vips* omedelbart en trådsanning så fort två bröder börjar kollas upp här i tråden? det är väl ändå det FB är till för? Får man inte undersöka det här spåret eller vad menar du, ska vi återgå till det gamla vanliga?
divadnil, kan du berätta hur du tänker nu?
Senast redigerad av Pudelfrillan 2018-07-27 kl. 02:24.
Citera
2018-07-27, 01:48
Medlem
Citat:
Nädå inga problem men du och din namne kommenterar alltid hur illa tråden är, särskilt agg riktas mot oss som råkar diskutera KM. Ställde bara några kritiska frågor, jag svarar gärna på sådana och trodde det var poängen.

På tal om KM är det någon som vet om han kände någon av ovannämnda ?
Citera
2018-07-27, 01:49
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Hmm, intressant. Var står allt detta som GW skrivit?

Jag tog det från inlägg 27717 av Kvasta-Sara på sidan 2310.

"Kan ju också röra sig om en sommarstuga där man bor den här natten eller helgen. Den ene kompisen kanske sover över hos den andre där. Lite kryptiskt uttryckt av G.W när han skriver "man" istället för dom eller där den ene av dom bor tex. Han skriver också att under resan så kommer man att stanna för att dumpa hennes kropp och det görs vid den plats vid Vänern där den båt som de båda också har tillgång till ligger förtöjd. Så båten verkar inte ha legat i omedelbar närhet till bostaden, Men på vägen dit."

Och då tänker jag: Skulle vägen kunna vara den "lilla" vägen (strider ju mot uppgiften om en större väg) från Lockerud/Radbyn ut mot Lugnås? Det var ju där (vid Sjöängen) som användaren "Viking711" gjorde en observation av en bil runt 02:45 till 03:00. Då är man ju väldigt nära Vänern mest hela tiden.
Senast redigerad av Ugglan. 2018-07-27 kl. 01:52.
Citera
2018-07-27, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasta-Sara
Sticker emellan med ett svar. B.W och C ska ha haft om inte ett förhållande så i alla fall en "affär". Vet av en källa (andrahandskälla men enligt mig mycket säker sådan) att B.W vid något tillfälle ska ha sagt till henne " Du ska passa dig så det inte händer samma sak med dig som det hände med Helena".

Vet ej om hon är B.W:s alibi, men är hon det så är det intressant!

Vore tacksam om du B.W, kunde ge ett svar på vad du menade med detta uttalande!

Vore av värde om du Freija vill kommentera inlägget.
Intressant att höra vad som gör dej säker på KMs skuld....kände du honom och hans umgänge?
Det som fam Andersson tror/trott har inte visat sej ge frukt, tyvärr.
GWs teorier går nog inte ihop med dem....De är nog mer med på PWs och radioserien linje?
Eller?.....
Senast redigerad av exsist 2018-07-27 kl. 01:59.
Citera
2018-07-27, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Vore av värde om du Freija vill kommentera inlägget.
Intressant att höra vad som gör dej säker på KMs skuld....kände du honom och hans umgänge?
Det som fam Andersson tror/trott har inte visat sej ge frukt, tyvärr.
GWs teorier går nog inte ihop med dem....De är nog mer med på PWs och radioserien linje?
Eller?.....

Bäst att skriva att jag är för trött för att gå in på detta nu kl 02
Men svarar senare
Citera
2018-07-27, 02:16
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Jag tror det låg småbåtar vid sommarhemmet Bäcken, i så fall nära Björn Berggrens bostad. Då passar vittnet Carinas uppgifter om bilen väl in i sammanhanget.

Frågan är om någon av bröderna Ohls*on ägde en ljus bil med rails -92? Det borde någon som var med på den tiden kunna minnas kan jag tycka.
Citera
2018-07-27, 02:31
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21

Jag har för mig att Jungerts bodde i Leksberg, som jag skrev för ett par timmar sedan. Någon kan rätta, om det inte stämmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in