Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-27, 01:28
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Donald Trump!

Okej...men om övriga svenska(!) partiledare är usla, så vad säger att inte Kasselstrand faktiskt platsar?
Citera
2018-07-27, 01:32
Medlem
Citat:
Donald Trump!
För att ta några svenska (om en lama) exempel är väl både Annie Lööf och Jonas Sjöstedt hyfsat framfusiga och fräcka (för svenska mått mätt). De har även någorlunda medvind i opinionen nu. Visst det finns med stor sannolikhet goda skäl till varför just C och V är hyfsat stora just nu, men de verkar inte ha förlorat på att ha sådana partiledare. Sen tror jag att man inte ska överdriva. Jag tycker Trump ibland framstår som en idiot när han gör framträdanden osv, men det är min personliga åsikt. Men aggressivitet och offensivitet vill jag se mer av från AfS. Gillar det jag sett från Jeff Ahl såhär långt av de riksdagsdebatter jag har sett.
Citera
2018-07-27, 02:39
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Tar tillbaka jag kallade honom blyg, men extremt balanserad är nog en bättre beskrivning, likt t.ex. Ingvar Carlsson.
Ge mig en situation där man är balanserad som Ingvar och i förhållande till ett alternativ

Citat:
Men för att lyckas i dagens politik krävs av en partiledare med framfusighet på gränsen till fräckhet!
Framför allt för en ny uppstickare, kolla bara Donald Trump.
Varför skulle vi ha det behovet?, så man kan rå hem vilket skitbudskap som helst bara man kommer utifrån och är fräck tror du?
Citera
2018-07-27, 07:55
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Om ni beställer valsedlar "gratis" så donera då en hundring.
Citera
2018-07-27, 08:41
Medlem
Rikskanslerns avatar
Hur lång tid tar det att få valsedlar? Jag beställde direkt när det blev möjligt (ca en månad sedan) men har fortfarande inte fått några.
Citera
2018-07-27, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
Vad är det som säger att nästa val är fyra år bort? Ganska komplext parlamentariskt läge just nu, så det kan mycket väl bli ett extra val tidigare än så. Likaså är det val till EU-parlamentet nästa år.

Det där tycker jag nog är mycket av önsketänkande.
Citera
2018-07-27, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Nej det absolut inte "nästan en omöjlighet". Bara i din hjärna.

Vidare var det ett medvetet drag av dem att vänta till ett halvår innan valet o starta partiet då. Detta för o få en snöbollseffekt vilket man inte hade fått ifall man startat partiet redan 2015.

Ni är tyvärr inte realister. Googla hybris.
Citera
2018-07-27, 10:19
Bannlyst
Hur har AFS svarat på att Skynet tog bort deras youtube?
Det är så jävla tyst.
Jag vet att det inte är lätt.
Men ändå.

Det finns inte mycket tid.
Citera
2018-07-27, 10:22
Medlem
Citat:
Jävligt synd att AfS inte började agera och synas för två år sedan!

Tydligen är Kasselstand en försynt och blygsam person, som inte vill göra mycket väsen kring sig eller sticka ut.
Tyvärr fungerar det politiska spelet så, att sådana lyckas aldrig, förutom som underhuggare åt någon extremt framfusig partiledare.

Kasselstrand försynt och blygsam? Nu är du helt fel ute. Kolla den här videon, där han kallar en migrationsverksanställd för vänster-träskmonster.

https://www.youtube.com/watch?v=ihAbAq84hnU
Citera
2018-07-27, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
AfS ligger på ca 3 % nu och har extremt motiverade väljare som kommer att marknadsföra partiet i alla möjliga kanaler. Det här kan bli hur bra som helst.

3%? Var? I ditt huvud! Det finns inte ett enda opinionsinstitut, som tydligt redovisat sådana AfS-siffror! Det är bara du och en del andra, som övertolkar kategorin "övriga" till AfS förmån...
Citera
2018-07-27, 10:27
Medlem
Doktor Porks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mass.hysteria
Hur har AFS svarat på att Skynet tog bort deras youtube?
Det är så jävla tyst.
Jag vet att det inte är lätt.
Men ändå.

Det finns inte mycket tid.
Eh, du missade att de skrev rätt mycket när det hände plus gjorde en video om det, och sedan har de fått tillbaka sin kanal...

Det som det däremot är knäpptyst om är ju attacken mot Mikael Jansson igår, är det någon som sett något om detta i etablerad media? Det är mest Fria Tider som kört ut det här som en nyhet.
Citera
2018-07-27, 10:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
3%? Var? I ditt huvud! Det finns inte ett enda opinionsinstitut, som tydligt redovisat sådana AfS-siffror! Det är bara du och en del andra, som övertolkar kategorin "övriga" till AfS förmån...
Jag är beredd att hålla med.
Jag litar inte på opinionsundersökningar.
Jag analyserar inte opinionsundersökningar.

Antingen har AFS jobbat tillräckligt för att få ett fäste.
Eller inte.

Supply demand
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in