2018-07-26, 23:48
Bannlyst
Merafs guld på 5000m kan ha varit hennes peak.
Hon är nog dopad på så sätt att hon går på kurer inför större turneringar såsom diamond league där dopingkontrollerna är mycket mer relaxed.

Till er som hela tiden försöker gå OT för att få prata om meraf Bahtas etnicitet: bra försök. Ingen nappar.
Gå nu och lägg er
Citera
2018-07-26, 23:50
Medlem
Jagtardindotters avatar
Hon ska stängas av, varför missar man kontroller flera gånger? Oacceptabelt.
Citera
2018-07-27, 05:01
Medlem
sfrges avatar
Det finns ju inga förmildrande förklaringar här.
Hur lyckas man missa tre dopningskontroller.

Sitter man hemma och super hela dagarna så kan jag förstå att hjärnan inte funkar så bra direkt men hon är ju elitidrottare.
Då borde ju dopningskontrollerna vara jäkligt viktigt att hålla reda på.
Citera
2018-07-27, 07:24
Medlem
Klart hon är dopad, det finns väl ingen infödd svensk friidrottare som inte fattar det. En löpare från Eritrea eller Etiopien... Onåbar vid tre tillfällen några månader före EM.
Citera
2018-07-27, 07:36
Medlem
BullensPilsners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Väldigt trist om folkkära Meraf nu inte kommer kunna delta i EM.
Tycker jag inte. Hon har medvetet struntat i reglerna, även om hennes team påstår "slarv". Slarv förekommer inte på denna nivå av idrott, här är det tight planering och full fokus som gäller. Allt annat vore förödande.

Så jag ser det som att hon är dopad och medvetet försöker komma runt det genom att hävda "slarv".
Citera
2018-07-27, 07:52
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BullensPilsner
Tycker jag inte. Hon har medvetet struntat i reglerna, även om hennes team påstår "slarv". Slarv förekommer inte på denna nivå av idrott, här är det tight planering och full fokus som gäller. Allt annat vore förödande.

Så jag ser det som att hon är dopad och medvetet försöker komma runt det genom att hävda "slarv".

Problemet är att man ofta lägger denna kontrolltimme under ett träningspass men distanslöpare kan befinna sig varsomhelst och inte i närheten sv omklädningsrummet när kontrollanterna kommer. Är de inte tillbaks inom en viss tid så räknas det som en missad kontroll.
Citera
2018-07-27, 07:59
Medlem
BullensPilsners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Eller Linda Haglund, men hon kanske också räknas som "utlänning".

Kan du inte hitta någon dopad svensk längre tillbaka i tiden? Svag kommentar, men man ser dessa även gällande andra brott.

För mig vore det oerhört konstigt om inte svenskar begick brott i sitt eget land, eller vad tycker du?

Det som är intressant däremot, är den höga överrepresentationen av brott som begås av utlänningar (med eller utan svenskt pass), och då särskilt inom idrotten.

En anledning är väl pengar och att dessa personer som köps till svensk idrott behöver bevisa för "uppdragsgivaren" att de kan leverera, både före (för att höja priset) och efter köpet.
Citera
2018-07-27, 08:17
Medlem
Citat:
Kan du inte hitta någon dopad svensk längre tillbaka i tiden? Svag kommentar, men man ser dessa även gällande andra brott.

För mig vore det oerhört konstigt om inte svenskar begick brott i sitt eget land, eller vad tycker du?

Det som är intressant däremot, är den höga överrepresentationen av brott som begås av utlänningar (med eller utan svenskt pass), och då särskilt inom idrotten.

En anledning är väl pengar och att dessa personer som köps till svensk idrott behöver bevisa för "uppdragsgivaren" att de kan leverera, både före (för att höja priset) och efter köpet.
Kan också bero på att äktsvenskar (eller vad vill du kalla dem?) är feta och lata soffpotatisar som blir utkonkurrerade av dessa "utlänningar". Så andelen "utlänningar" är helt enkelt större och därför överrepresenterade bland dopingfall.
Citera
2018-07-27, 08:20
Medlem
AB idag:
Citat:
Vi har en individ som har tre felaktigt inmatade uppgifter i systemet

Hur ska man tolka detta? Betyder detta att kontrollanterna försökte nå henne vid tre tillfällen och gick efter hennes inmatade uppgifter, utan att få tag på henne? Hur ska det annars upptäckas att en inmatad uppgift är felaktig?
Citera
2018-07-27, 08:32
Medlem
Citat:

Gällande Meraf kom hon till svensk friidrott via ett flyktingboende i Älvsbyn. Och höll inte ens god svensk klass den första tiden här.

Så för Meraf faller ditt påstående platt.
Senast redigerad av Bomer 2018-07-27 kl. 08:53.
Citera
2018-07-27, 10:12
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Inte bra nånstans, hon ska vara glad om hon kommer undan. Fransyskan och tennisspelaren Alize Cornet friades tidigare i år för samma förseelse så hon är inte bränd än men det måste finnas en bra förklaring till åtminstone ett missat test. http://www.espn.com/tennis/story/_/id/23512067/alize-cornet-cleared-doping-charge-missed-tests

Bahta tränar och delar dessutom tränare med andra EM-löpare som Linn Nilsson, Johan Rogestedt och Kalle Berglund.
En missad kontroll är väl ganska allvarligt i friidrott? Snackar man inte ofta bort doping (ännu mer) inom tennis?
Citera
2018-07-27, 10:46
Medlem
BigBadZekeWolfs avatar
Tycker det känns som om det är ett utbrett hyckleri bland förbundsfolk och media kring dopingfrågorna. Inte bara i friidrott. Torneklint står och bagatelliserar detta med 3 missade kontroller. "Det finns gott hopp...". Om det gällt en amerikan eller ryss hade tongångarna inte varit lika förlåtande. Då hade uttalandena varit brutalt annorlunda. "Stäng av på livstid..." osv. Men om en svensk är inblandad handlar det i princip alltid om missförstånd, slarv och otur.

Jag kan förstå att man håller "sina" lagmedlemmar om ryggen men det vore kanske klädsamt att inta en något mer avvaktande position. I bägge typen av fall.

- BBZW
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in