2018-07-26, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Freija, Hade BW någon "bästa vän" vid tidpunkten för Helenas försvinnande? Prinzezzan ställde frågan i ett tidigare inlägg men jag tycker att frågan kan bollas över till dig eftersom du var nära vän med BW.

Nej, men han var vän med både Jungertz och Ohlsson bröderna
Citera
2018-07-26, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
Nej, men han var vän med både Jungertz och Ohlsson bröderna
Vem hade BW en båt tillsammans med?
Citera
2018-07-26, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Stämmer punkterna in på dessa bröder?

Kände de Helena väl?

Seglade de, och hade de tillgång till båt -92?

Var bodde de -92?

1. Ja det gjorde de
2. Ja och Ja
3. Hemma hos föräldrarna ( om jag inte missminner mig ) .... precis utanför Mstad på skövdevägen några kilometer från Haggårdskorset
Citera
2018-07-26, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Minns du lite mer exakt vart dom bodde?
Vad hette Mathias, vem var äldst av bröderna?
Kände dom Helena, kände du dom?

Ja Mattias var äldst
Ja dom kände Helena
Ja, jag kände dom lite
Citera
2018-07-26, 23:38
Medlem
Citat:
1. Ja det gjorde de
2. Ja och Ja
3. Hemma hos föräldrarna ( om jag inte missminner mig ) .... precis utanför Mstad på skövdevägen några kilometer från Haggårdskorset

Menar du Ullervad? Eller Karleby?!
Citera
2018-07-26, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Vem hade BW en båt tillsammans med?

Han hade väl ingen båt? Inte vad jag vet.
Citera
2018-07-26, 23:41
Medlem
Citat:
GW skriver också "Den som kör är nykter. Det är oftast han som kör. Den som sitter bredvid honom är inte nykter. Det är nästan alltid han som bestämmer. Bilen som de åker ägs av en av dem. Ingen bil som de har lånat"

Ni som är ifrån Mariestad bör förstå vem det handlar om. Freija!
Freija, stämmer ovanstående in på bröderna ohlsson?
Citera
2018-07-26, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Menar du Ullervad? Eller Karleby?!

Åt Karleby hållet på den tiden.
Citera
2018-07-26, 23:43
Medlem
Citat:
Bröderna Ohlsson kom till min tanke direkt.
De bodde utanför Mariestad

Är det Mattias som har jobbat inom ventilation?
Citera
2018-07-26, 23:52
Medlem
Citat:
Det finns en bild på BW fbsida som han lagt ut på sig själv och en kille till. Samma bild har ytterligare en kille vid namn Mi*kael Kjell*quist lagt ut där han taggat Bjö*rn Wall*berg och Mat*hias O*hlsson. Denna bild finns i BW flöde men denna gång är inte MK bortklippt... l kommentarerna under kan man läsa MK skriva "Bör tilläggas att bilden togs efter matchen i min soffa. Någon till höger där tycks vara i fiiiin form. Dåvarande sambo"

MK skriver att det är EM-gänget 1992

Märkligt sammanträffande. MK är dåvarande sambo med antingen MO eller BW under en period 1992. BW väljer att klippa bort MK ifrån bilden när han själv lägger upp den.
Tankar om det?

Tilägg: EM i fotboll 1992 10juni -26 juni.
"Sambor" tillfälligt under EM för att kolla fotboll ihop?

Synd att jag inte kan se bilderna.....
Citera
2018-07-26, 23:55
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Låter spontant som Torsö, men kan också vara Sjötorp. Begreppet ”utanför Mariestad” inkluderar troligen även orter som Lugnås, Otterbäcken och Gullspång ur GW:s perspektiv.

Allt med utgångspunkt på att man passerar båtplatsen vid Vänern när man färdas mot bostaden. Den ”större vägen” är sannolikt E20. Möjligen väg 26 (Sjötorp), troligen inte väg 202 (Töreboda, Karlsborg) eftersom han specifikt anger sjön Vänern.

OBS! Ha i åtanke vad Lars Johansson poängterat tidigare. Polisen har detaljer som inte GW känner till, därav att man har olika gm.

P*ter J*hansson (f. 1968), som bytte namn till Fenel*us och därefter namn till Ja* P*ter V*ris sägs vara en mycket udda och dominant personlighet som även har för vana att byta namn. P*ter ska enligt en trådskribent komma från Torsö, hans namn nämndes i tråden i ett fåtal inlägg under 2012. Det var bl.a. en person som ansåg att det var hög tid att hans namn nämndes här.
Fenel*us ska ha haft båt vid Ekudden, han ska även ha festat i Mariestad och setts på campingen kvällen/natten då HA försvann.

Vet själv inte hur man ska bedöma sanningshalten i ovanstående men han kan ju vara värd att nämnas nu när Torsö kom på tal.
Citera
2018-07-26, 23:55
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Låter spontant som Torsö, men kan också vara Sjötorp. Begreppet ”utanför Mariestad” inkluderar troligen även orter som Lugnås, Otterbäcken och Gullspång ur GW:s perspektiv.

Allt med utgångspunkt på att man passerar båtplatsen vid Vänern när man färdas mot bostaden. Den ”större vägen” är sannolikt E20. Möjligen väg 26 (Sjötorp), troligen inte väg 202 (Töreboda, Karlsborg) eftersom han specifikt anger sjön Vänern.

OBS! Ha i åtanke vad Lars Johansson poängterat tidigare. Polisen har detaljer som inte GW känner till, därav att man har olika gm.

GW's teori behöver naturligtvis inte vara den rätta men förstås ändå intressant att försöka få fram hans GM. Han har ju tidigare hävdat att "de som gjort det är personer som hon var ute med den kvällen, det är självklart". Man får alltså förmoda att han anser att de iaf bör ha varit på stadt den kvällen.

Funderar på bilen på sjukhusparkeringen ca 04.20 på morgonen. Den känns lite knepig att få in i hans teori. Den behöver ju inte ha med saken att göra, men det faktum att ingen kommit fram och identifierat sig som bilföraren indikerar väl något skumt. Det kan t.ex handla om någon annan ljusskygg aktivitet som man inte vill skylta med.

På den person som lämnade bilen där finns ju dock en vittnesbeskrivning: : 20-30år, vältränad, 175-180cm, lätt ljushårig, vita skjorts (något längre) och tröja, kan kanske vara bra att ha i bakhuvudet, men i GW's teori är denna observation nog irrelevant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in