2018-07-26, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Det finns uppgift på att BW hade tillgång till/ delade båt med en kompis.

Den stora frågan är om båda verkligen bodde utanför Mariestad, eller menar GW på sin "gammelsvenska" att man åkte i riktning mot den enes bostad?
Den uppgiften du har på en kompis som delade båt med BW, har du möjligtvis namn på den?
Citera
2018-07-26, 21:58
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Ja kanske det, men så länge det bara "verkar som" och med tanke på att det är professor GW, med sina högst personliga formuleringar som har formulerat detta så känns det ganska öppet tycker jag. Det kan även vara så att han inte lägger fram allt exakt utan medvetet är lite luddig och ospecifik så att vissa saker kan tolkas på lite olika sätt.

Det är möjligt att han medvetet är lite luddig, för att inte vara allt för uppenbar. Han vill ju heller inte störa utredningen.

Det skulle vara intressant att höra Lars J & Co uttala sig om GW:s tankar, om de pratar med honom och hör vad han fått fram. Men det kanske man kan räkna ut innan; de har väl inte tyckt direkt lika om så mycket hittills.
Citera
2018-07-26, 22:01
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Kan väl i princip bara vara E20 väl? Norrut mot hassle - lyrestad - Laxå - Örebro eller möjligen väg 26 mot otterbäcken - Gullspång - Kristinehamn - Karlstad.

OK. Om GW:s båda "gm" bodde utanför Mariestad - åt vilket håll det än var - så tror jag inte att de bodde allt för långt ifrån stan, om båda kände Helena väl. De kanske seglade med Helena. De kanske var på Stadt samtidigt ibland.
Citera
2018-07-26, 22:06
Bannlyst
Kan ju också röra sig om en sommarstuga där man bor den här natten eller helgen. Den ene kompisen kanske sover över hos den andre där. Lite kryptiskt uttryckt av G.W när han skriver "man" istället för dom eller där den ene av dom bor tex. Han skriver också att under resan så kommer man att stanna för att dumpa hennes kropp och det görs vid den plats vid Vänern där den båt som de båda också har tillgång till ligger förtöjd. Så båten verkar inte ha legat i omedelbar närhet till bostaden, Men på vägen dit.
Citera
2018-07-26, 22:11
Medlem
Det finns en bild på BW fbsida som han lagt ut på sig själv och en kille till. Samma bild har ytterligare en kille vid namn Mi*kael Kjell*quist lagt ut där han taggat Bjö*rn Wall*berg och Mat*hias O*hlsson. Denna bild finns i BW flöde men denna gång är inte MK bortklippt... l kommentarerna under kan man läsa MK skriva "Bör tilläggas att bilden togs efter matchen i min soffa. Någon till höger där tycks vara i fiiiin form. Dåvarande sambo"

MK skriver att det är EM-gänget 1992

Märkligt sammanträffande. MK är dåvarande sambo med antingen MO eller BW under en period 1992. BW väljer att klippa bort MK ifrån bilden när han själv lägger upp den.
Tankar om det?

Tilägg: EM i fotboll 1992 10juni -26 juni.
"Sambor" tillfälligt under EM för att kolla fotboll ihop?
Senast redigerad av divadnil 2018-07-26 kl. 22:19. Anledning: O
Citera
2018-07-26, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Hördes det två olika mansröster när HA försvann?

Ja, enligt hundvittnet hördes minst två mansröster.
Citera
2018-07-26, 22:57
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Det finns en bild på BW fbsida som han lagt ut på sig själv och en kille till. Samma bild har ytterligare en kille vid namn Mi*kael Kjell*quist lagt ut där han taggat Bjö*rn Wall*berg och Mat*hias O*hlsson. Denna bild finns i BW flöde men denna gång är inte MK bortklippt... l kommentarerna under kan man läsa MK skriva "Bör tilläggas att bilden togs efter matchen i min soffa. Någon till höger där tycks vara i fiiiin form. Dåvarande sambo"

MK skriver att det är EM-gänget 1992

Märkligt sammanträffande. MK är dåvarande sambo med antingen MO eller BW under en period 1992. BW väljer att klippa bort MK ifrån bilden när han själv lägger upp den.
Tankar om det?

Tilägg: EM i fotboll 1992 10juni -26 juni.
"Sambor" tillfälligt under EM för att kolla fotboll ihop?

Eller sambos tillfälligt p.g.a. ett "försvinnande"?
Dom här två personerna måste omedelbart kollas upp - vart bodde Mi*kael Kjell*quist och Mat*hias O*hlsson 1992?
Citera
2018-07-26, 23:01
Medlem
Bröderna Ohlsson kom till min tanke direkt.
De bodde utanför Mariestad
Citera
2018-07-26, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasta-Sara
Kan ju också röra sig om en sommarstuga där man bor den här natten eller helgen. Den ene kompisen kanske sover över hos den andre där. Lite kryptiskt uttryckt av G.W när han skriver "man" istället för dom eller där den ene av dom bor tex. Han skriver också att under resan så kommer man att stanna för att dumpa hennes kropp och det görs vid den plats vid Vänern där den båt som de båda också har tillgång till ligger förtöjd. Så båten verkar inte ha legat i omedelbar närhet till bostaden, Men på vägen dit.

Låter spontant som Torsö, men kan också vara Sjötorp. Begreppet ”utanför Mariestad” inkluderar troligen även orter som Lugnås, Otterbäcken och Gullspång ur GW:s perspektiv.

Allt med utgångspunkt på att man passerar båtplatsen vid Vänern när man färdas mot bostaden. Den ”större vägen” är sannolikt E20. Möjligen väg 26 (Sjötorp), troligen inte väg 202 (Töreboda, Karlsborg) eftersom han specifikt anger sjön Vänern.

OBS! Ha i åtanke vad Lars Johansson poängterat tidigare. Polisen har detaljer som inte GW känner till, därav att man har olika gm.
Citera
2018-07-26, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Nej, det stämmer inte att jag bara har BW i åtanke. BW kan inte vara MMPG enligt mig (eftersom jag tror på det PW och MÖ framhållit i radioserien). Man diskuterar den som diskuteras.

Om BW har ett starkt alibi från kvinnan, så har han det. Varför skulle du inte bli trodd om du skulle skriva det och det var korrekt? Är det så, så är det så. Stämmer det att C är hans alibi?

Sedan är det väl ingen som påstått att H, U, BW och PR "enbart dom satt och hängde". De umgicks ju med fler.

Jag vet bara att han inte alls är på tapeten när det gäller fam Andersson och att han har alibi.
Citera
2018-07-26, 23:18
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21

Stämmer punkterna in på dessa bröder?

Kände de Helena väl?

Seglade de, och hade de tillgång till båt -92?

Var bodde de -92?
Citera
2018-07-26, 23:20
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21

Minns du lite mer exakt vart dom bodde?
Vad hette Mathias bror, vem var äldst av bröderna?
Kände dom Helena, kände du dom?
Senast redigerad av Pudelfrillan 2018-07-26 kl. 23:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in