2018-07-26, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Vem skulle vara den lättkränkte menar du?
Ja precis.. vem? Svårt att peka ut någon mer specifikt än någon annan då hon rubriserar alla som vänner.. Även fast vi vet att några varit mer än så..🤔
Citera
2018-07-26, 22:53
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Ok, då kanske man kan lägga just den biten till handlingarna.
Jag är ingen ortoped så jag kan bara delge mina egna, tyvärr allt för frekventa, erfarenheter av den sortens skador. De är vanliga vid utförsåkning.
Citera
2018-07-26, 23:06
Medlem
Nått som stör mig är att rättsmedicinska inte släppt kroppen. Dödsorsak verkade vara klar. Då kvarstår tillvägagångssätt och spårsäkring.
Kan det vara så att dom håller på kroppen tills alla svar från NFC kommit, om det är nått dom behöver ta om?

Men om det är tillvägagångssätt och det tar sån tid, så är det nog ganska många skador som skall värderas.
Ett oplanerat mord, som sker i affekt och under så pass lång tid som skrikvittnen indikerar borde GM lämnat massivt med teknisk bevisning efter sig och detta borde ha lett till någon träff mot känd GM nu, kan man tycka.

Ålder på DNA går inte att avläsa (vad jag vet). Fingeravtryck tror jag man ser på avdunsningen av aminosyror, men det gällde på hårda underlag inomhus, typ (fritt ur minnet för ett par år sedan).
En nytvättad underbyxa som har GM:s DNA, då har han svårt att hävda att det kom dit förra gången dom träffades. En jacka eller skor tvättar man inte så ofta, så hittar man DNA där kommer han "undan" med den förklaringen.
Citera
2018-07-26, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Nått som stör mig är att rättsmedicinska inte släppt kroppen. Dödsorsak verkade vara klar. Då kvarstår tillvägagångssätt och spårsäkring.
Kan det vara så att dom håller på kroppen tills alla svar från NFC kommit, om det är nått dom behöver ta om?

Men om det är tillvägagångssätt och det tar sån tid, så är det nog ganska många skador som skall värderas.
Ett oplanerat mord, som sker i affekt och under så pass lång tid som skrikvittnen indikerar borde GM lämnat massivt med teknisk bevisning efter sig och detta borde ha lett till någon träff mot känd GM nu, kan man tycka.

Ålder på DNA går inte att avläsa (vad jag vet). Fingeravtryck tror jag man ser på avdunsningen av aminosyror, men det gällde på hårda underlag inomhus, typ (fritt ur minnet för ett par år sedan).
En nytvättad underbyxa som har GM:s DNA, då har han svårt att hävda att det kom dit förra gången dom träffades. En jacka eller skor tvättar man inte så ofta, så hittar man DNA där kommer han "undan" med den förklaringen.

Källa på att RMV inte släppt kroppen?
Citera
2018-07-26, 23:15
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:

Någon påstod tidigare i tråden att nya metoder kan fastställa ålder på avsättningar av dna. Sanningshalten i detta har jag dock ingen aning om, hoppas det finns en mod som kan belysa den möjligheten.

Edit: Det nämndes bl. a. i (FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)
Senast redigerad av DreamTwister 2018-07-26 kl. 23:29.
Citera
2018-07-26, 23:26
Medlem
Citat:

Allt är nog antingen dumpat/slängt eller uppeldat. Någon har städat ytterst nogsamt verkar det som.
Det motsäger starkt en random GM.
Citera
2018-07-26, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag tror mer på den här mannen
som platonisk vän
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/84ad233d-b07b-4af3-beb2-13134dea1c47_l.jpg

Han tycks ha ställt upp mycket för LW
när hon har varit skadad
och behövt mycket hjälp.
Tycks vara en riktig vän.

Jag tror att LW sa som hon gjorde
om att hon var trött på män
för att hon inte ville ha någon sådan
relation med honom.
Och för att hon inte vill såra honom.
Det står Flygvapnet på hans keps om det nu kan ha någon betydelse.
Citera
2018-07-26, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrZirkus
Det står Flygvapnet på hans keps om det nu kan ha någon betydelse.

Ja, kanske en tidigare arbetskamrat? LW skall enl tidigare inlägg arbetat på flygflottiljen i Lkp.
Citera
2018-07-26, 23:54
Medlem
Citat:
Allt är nog antingen dumpat/slängt eller uppeldat. Någon har städat ytterst nogsamt verkar det som.
Det motsäger starkt en random GM.
Ja, är det städat så är det troligen ingen random,
Citera
2018-07-27, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ännu ett exempel på hur LimeTime konsekvent "misstolkar" alla inlägg som inte stöder hans egen uppfattning, dvs. att SD är GM. Sedan angriper han dig när du påpekar det här.

Här är ett tidigare inlägg där LimeTime kritiserar mig för att inte svara på frågor:

Jag väntar fortfarande på frågorna.
Sluta med din dryga attityd nu. Försök också att inte svara de flesta frågor med en motfråga.
Det blir tjatigt som fan.
Citera
2018-07-27, 00:10
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Allt är nog antingen dumpat/slängt eller uppeldat. Någon har städat ytterst nogsamt verkar det som. Det motsäger starkt en random GM.
Citat:
Ja, är det städat så är det troligen ingen random,
Nu hänger jag inte med. Vet polisen var brottsplatsen är?
Citera
2018-07-27, 00:12
Medlem
Skulle gissa på ett ögonblicks verk ur genuint hat. Uppstädat av ytterligare någon i senare skede.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in