Citat:
Ursprungligen postat av
EnGodTanke
Nått som stör mig är att rättsmedicinska inte släppt kroppen. Dödsorsak verkade vara klar. Då kvarstår tillvägagångssätt och spårsäkring.
Kan det vara så att dom håller på kroppen tills alla svar från NFC kommit, om det är nått dom behöver ta om?
Men om det är tillvägagångssätt och det tar sån tid, så är det nog ganska många skador som skall värderas.
Ett oplanerat mord, som sker i affekt och under så pass lång tid som skrikvittnen indikerar borde GM lämnat massivt med teknisk bevisning efter sig och detta borde ha lett till någon träff mot känd GM nu, kan man tycka.
Ålder på DNA går inte att avläsa (vad jag vet). Fingeravtryck tror jag man ser på avdunsningen av aminosyror, men det gällde på hårda underlag inomhus, typ (fritt ur minnet för ett par år sedan).
En nytvättad underbyxa som har GM:s DNA, då har han svårt att hävda att det kom dit förra gången dom träffades. En jacka eller skor tvättar man inte så ofta, så hittar man DNA där kommer han "undan" med den förklaringen.
Någon påstod tidigare i tråden att nya metoder kan fastställa
ålder på avsättningar av dna. Sanningshalten i detta har jag dock ingen aning om, hoppas det finns en mod som kan belysa den möjligheten.
Edit: Det nämndes bl. a. i
(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)