Citat:
Det är två institut som sticker ut från de andra instituten efter valet 2014när det gäller SD. Skillnaden har ökat till de andra opinionsinstituten. Skall det vara så förbannat svårt att fatta. Har inget att göra med att jag är sosse. Inte heller vad jag tror eller tycker. Att jag hade fel när jag trodde tidigare dvs innan valet 2014 har jag åttskilliga gånger medgivit. Numera skiter jag i och berätta vad jag tror utan utgår endast från vad tråden borde inehålla nämligen Sverigedemokraterna i opinionsundersökningar.
Det är dessa jag försöker hålla mig till. Inga idiotiska påståenden som att Sentio är Nordens största parti som 8711 skrev vilket han vägrar att erkänna var åt helvete fel. Inte heller håller jag på med några konstiga omräkningfaktorer som tycks vara populärt i den här tråden.
Enda vettiga sättet när man tittar på siffror från opinionsinstituten är att titta på den allmänna trenden.
Enskilda mätningar är och förblir helt ointressanta. Framförallt om ändringarna är inom felmarginalen. Inte heller tror jag på några konstiga konspirationsideer och/eller teorier om att det har någon som helst betydelse vem som har köpt opinionsmätningen. Varje opinionsinstitut som vill räknas som seriöst lever på andra uppdrag än mätningar av den politiska opinionen och därför faller iden platt till marken om att de skulle vara köpta.
En del av er beteer er som barnungar alternativt sektmedlemmar vilket gör att det näst intill är omöjligt att föra en vettig diskussion. Obs det gäller inte alla men alldeles åt helvete för många.
Det är dessa jag försöker hålla mig till. Inga idiotiska påståenden som att Sentio är Nordens största parti som 8711 skrev vilket han vägrar att erkänna var åt helvete fel. Inte heller håller jag på med några konstiga omräkningfaktorer som tycks vara populärt i den här tråden.
Enda vettiga sättet när man tittar på siffror från opinionsinstituten är att titta på den allmänna trenden.
Enskilda mätningar är och förblir helt ointressanta. Framförallt om ändringarna är inom felmarginalen. Inte heller tror jag på några konstiga konspirationsideer och/eller teorier om att det har någon som helst betydelse vem som har köpt opinionsmätningen. Varje opinionsinstitut som vill räknas som seriöst lever på andra uppdrag än mätningar av den politiska opinionen och därför faller iden platt till marken om att de skulle vara köpta.
En del av er beteer er som barnungar alternativt sektmedlemmar vilket gör att det näst intill är omöjligt att föra en vettig diskussion. Obs det gäller inte alla men alldeles åt helvete för många.
Jag röstar på SD. Men är egentligen moderat.
Jag håller med dig. Vi har ingen aning om hur felviktat det är i mätningarna. Och inte heller tror jag på en konspiration. Om jag skulle uppvigla en konspiration mot SD hade jag viktat upp rejält för att knäcka de stackarna. Se mp 2014.
Med det sagt så är jag ändock övertygad om att SD kommer bli största parti. Eventuellt med relativt stor marginal!
Uppåt 40 inom 2-3 val räknat med 2018. Sossarna på runt 10 inom samma period. AfS på 10. Men det är vad jag tror.
Låt trenden visa vägen som sagt. Och trenden visar starkt uppåt!