2018-07-25, 22:21
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _R_
Det här undrar jag med över? Någon som sitter på svar?

Hur gammalt är inlägget av Hydrahead som du citerar, och vad ör det Hydreahead hänvissr till?

Var står det att vem har amfetamin och/eller metamfetamin i kroppen? Det blev plötsligen helt obegripligt för mig, och säkert för flera andra.
Citera
2018-07-25, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Semestertankar
Komma ut? Det är tack och lov skillnad på "livstid" nu och på 60/70-talet, nu lär han få sitta tills han börjar bli grå, så det är bara för honom att inrätta sig för ett liv innanför murarna där vi andra är skyddade från hans mordiska infall..

Inte alls omöjligt att Edwin får sitta livet ut.

Brottet är så grovt och utstuderat samt på för honom troligen helt okända personer så att han är alldeles för farlig att släppas. Inlåst minst 40 år skulle jag tippa på. Kan bli längre.

Han och Akilov kan ju göra sällskap i att sitta inlåsta längst tid.
Senast redigerad av Stockholmskisen 2018-07-25 kl. 23:25. Anledning: Fel
Citera
2018-07-25, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Hur gammalt är inlägget av Hydrahead som du citerar, och vad ör det Hydreahead hänvissr till?

Var står det att vem har amfetamin och/eller metamfetamin i kroppen? Det blev plötsligen helt obegripligt för mig, och säkert för flera andra.

Det berodde på en medicin mot Parkinson som ger positivt för metamfetamin. Mannen Tor hade Parkinson. Står i FUP, men kan inte sida just nu.
Citera
2018-07-25, 23:36
Medlem
Svaagdrickas avatar
Det förefaller som om psykiatrin inte riktigt kan definiera gärningsmän som
Edvin Gyllensvaan och Jonas Runnemark.

Har också observerat att släktingar till EG har bild på honom ( t o m som försida) på fb. Det uttrycker förvisso inget ställningstagande ( de är naturligtvis i sorg och djupt chockade) men ändå stötande att se dylika bilder.
Citera
2018-07-25, 23:59
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svaagdricka
Det förefaller som om psykiatrin inte riktigt kan definiera gärningsmän som
Edvin Gyllensvaan och Jonas Runnemark.

Har också observerat att släktingar till EG har bild på honom ( t o m som försida) på fb. Det uttrycker förvisso inget ställningstagande ( de är naturligtvis i sorg och djupt chockade) men ändå stötande att se dylika bilder.

Det är svårt med allvarliga personlighetsstörningar - de går ju inte, vad man vet, medicinera bort. Det är ingen sjukdom, utan en störning som är integrerad i personligheten. Han är väl liksom Dennis Rader fullt medveten om sin abnormitet, men i Sverige har vi inte dödsstraff så det finns inget att vinna på ett erkännande.
Citera
2018-07-26, 19:13
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
Det är svårt med allvarliga personlighetsstörningar - de går ju inte, vad man vet, medicinera bort. Det är ingen sjukdom, utan en störning som är integrerad i personligheten. Han är väl liksom Dennis Rader fullt medveten om sin abnormitet, men i Sverige har vi inte dödsstraff så det finns inget att vinna på ett erkännande.

Klart att dom inte kan medineras ”bort”. Det som däremot skiljer personlighetsstörningar från psykiska sjukdomar, är att en personlighetsstörd person kan bli motiverad till förändring. En borderlne-person tar antingen sitt liv, eller hittar ett sätt att fungera. Personlighetsstörningar handlar i stort sett aldrig om helt dysfunktionella beteenden. Oftast handlar det om beteenden som funkar inom ramen för en sjuk familj, en institution, ett bidragssystem osv. Vårt omhändertagande samhälle göder personlighetsstörningat.
Citera
2018-07-27, 12:56
Medlem
Ingen Alternativ gärningsman presenterad utav Tryckkokaren ännu?
Citera
2018-07-27, 17:10
Medlem
Varför valde han ett oskyldigt par ? Han borde åkt till några kriminella eller några kaos babbar.
Citera
2018-07-27, 20:34
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiFlag
Ingen Alternativ gärningsman presenterad utav Tryckkokaren ännu?

Nej! Vi har heller inte fått reda på på vilket sätt Tor och Anki inte var ”guds bästa barn” heller.
Tryckis tog del av en väldig massa byskvaller via pm, sånt som tydligen inte var intressant nog för att ens hamna i polisutredningen. Vilket säger en del, för där hamnade all möjligt löst prat och skitsnack.
Citera
2018-07-28, 22:18
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Tycker du börjar få god insyn i de juridiska faciliteterna.

Punkt 1 och 2 är näst intill standard.
Punkt 3 den som är intressant och där utfallet hänger på Edvins agerande. Kommer han att namnge dessa två personer som enligt hans utsaga varit huvudmän. Kan dessa också verifieras. Om inte så är det Kumla som gäller.

Det finns dock en akilleshäl i FUP som skulle kunna få rätten att tveka. Om jag varit hans försvarare hade jag anfört denna i TR.
Vad det är ska jag återkomma till när HR domen vinner laga kraft.

Hej!

Har du lust att berätta vad denna akilleshäl består av nu när allt är klart?
Citera
2018-07-29, 15:05
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trams82
Pratat med folk från byn och uppfattningen är fortfarande den samma. E har inte gjort detta ensam. Börjar fundera på om något kan göra att han faktiskt inte minns. Nån form av drogpsykos? Kan inget om sådant men det var en tanke som slog mig.
Annars är min huvudhypotes fortfarande att E var nån form av medhjälpare som blev lurad till detta och inte var den som utförde själva morden. Att han kört till Borensberg stärker min tes enligt mig.

Det har ju blivit populärt att påstå att man inte medverkat till någons död, enbart styckat kroppen efteråt. Kan vi ha ytterligare ett sådant fall här?

Det är mycket som är otroligt oklart och lite info som läckt. Min gissning är pga att det finns fler gärningsmän.

Jag håller med.

Det behövs en till. En som har planerat alltihop och har varit kriminell och våldsam tidigare. Denne behöver en medhjälpare som gör som han blir tillsagd. Edvin är perfekt.
Jämför Elias V och "Fångvaktaren" som kidnappade Uppsalastudenten.

Jag tror att Edvin talar sanning. Han borde ha visat våldstendenser tidigare. Han var i ett skriande behov av pengar som ökade skammen och ångesten. Om en psykopat som "Mattias" behöver en medhjälpare eftersom det behövs för att övermanna två spänstiga äldre, så är Edvin. perfekt.
Han är för lågbegåvad för att fråga vad Mattias heter eller vad de ska göra. Han vill bara ha sina pengar.

Edvin visar alla tecken på autismspektrumstörning. Det högtravande lillgamla sättet att tala, problemen med hygien och städning, samt "lägga saker på rad" antyder åt aspergerhållet av spektrumet. Han är troligtvis lågbegåvad, precis på gränsen till det som kallas begåvningshandikapp.
Han saknar de funktioner i hjärnan som behövs för empati och social förmåga. Detta gör att det bara finns ett jag i världen, dvs hans eget. Han upplever ju själv att allt går på tok. Det får honom att känna skam, vilket är den värsta av känslorna. I hans övriga förflackade känsloregister blir det förfärligt. De som orsakar denna skam är pappan, hans gamla chef och sambon. Han har inte verktyg att förstå att det är hans egen oförmåga som orsakar den hemska känslan. Istället resonerar han helt logiskt. "Om de vore döda, behövde jag aldrig skämmas mer". Dödslistan utgår ifrån skamskalan.
Det här resonemanget är vanligt hos lågbegåvade med autism, men oftast hoppas de bara att personerna skall försvinna. Han har inget motiv att döda främlingar. De är bara som vilka föremål som helst. Han har dessutom svårt att ljuga. Istället svarar han med typisk aspergerröst sakligt på frågorna.
För att utföra det här sadistiska mordet krävs en antisocial personlighetsstörning dvs det söm kallas psykopati. Det är en helt annan typ av person. En som alltid ljuger, tycker om att plåga och skada, lever som parasit genom att utnyttja, svindla och lura andra. Psykopaten är charmig och vältalig.
Han har en annan skada i hjärnan.. Det sociala samspelet behärskas till fulländning, men amygdalan är ur funktion så psykopaten kan inte känna empati. Inte heller glädje, oro, ångest, förväntan eller samvetskval. Psykopaten känns igen redan på dagis genom att rycka vingarna av flugor och på andra sätt skada djur och andra barn. Sedan fortsätter kriminaliteten. Varför inte liksom? Den där vill jag ha, då tar jag den.
Det finns många liknande åldringsmord, men med två förövare.
Fingeravtrycken är knepiga.
Sen har jag en lite fånig teori. Det försvann ju flera par jättestora arbetsskor. Kan det vara så att Mattias tog ett par? Därför finns bara Edvins skoavtryck. En variant av Örnligans trick men för att sätta dit Edvin.
Citera
2018-07-29, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarismyg
Jag håller med.

Det behövs en till. En som har planerat alltihop och har varit kriminell och våldsam tidigare. Denne behöver en medhjälpare som gör som han blir tillsagd. Edvin är perfekt.
Jämför Elias V och "Fångvaktaren" som kidnappade Uppsalastudenten.

Jag tror att Edvin talar sanning. Han borde ha visat våldstendenser tidigare. Han var i ett skriande behov av pengar som ökade skammen och ångesten. Om en psykopat som "Mattias" behöver en medhjälpare eftersom det behövs för att övermanna två spänstiga äldre, så är Edvin. perfekt.
Han är för lågbegåvad för att fråga vad Mattias heter eller vad de ska göra. Han vill bara ha sina pengar.

Edvin visar alla tecken på autismspektrumstörning. Det högtravande lillgamla sättet att tala, problemen med hygien och städning, samt "lägga saker på rad" antyder åt aspergerhållet av spektrumet. Han är troligtvis lågbegåvad, precis på gränsen till det som kallas begåvningshandikapp.
Han saknar de funktioner i hjärnan som behövs för empati och social förmåga. Detta gör att det bara finns ett jag i världen, dvs hans eget. Han upplever ju själv att allt går på tok. Det får honom att känna skam, vilket är den värsta av känslorna. I hans övriga förflackade känsloregister blir det förfärligt. De som orsakar denna skam är pappan, hans gamla chef och sambon. Han har inte verktyg att förstå att det är hans egen oförmåga som orsakar den hemska känslan. Istället resonerar han helt logiskt. "Om de vore döda, behövde jag aldrig skämmas mer". Dödslistan utgår ifrån skamskalan.
Det här resonemanget är vanligt hos lågbegåvade med autism, men oftast hoppas de bara att personerna skall försvinna. Han har inget motiv att döda främlingar. De är bara som vilka föremål som helst. Han har dessutom svårt att ljuga. Istället svarar han med typisk aspergerröst sakligt på frågorna.
För att utföra det här sadistiska mordet krävs en antisocial personlighetsstörning dvs det söm kallas psykopati. Det är en helt annan typ av person. En som alltid ljuger, tycker om att plåga och skada, lever som parasit genom att utnyttja, svindla och lura andra. Psykopaten är charmig och vältalig.
Han har en annan skada i hjärnan.. Det sociala samspelet behärskas till fulländning, men amygdalan är ur funktion så psykopaten kan inte känna empati. Inte heller glädje, oro, ångest, förväntan eller samvetskval. Psykopaten känns igen redan på dagis genom att rycka vingarna av flugor och på andra sätt skada djur och andra barn. Sedan fortsätter kriminaliteten. Varför inte liksom? Den där vill jag ha, då tar jag den.
Det finns många liknande åldringsmord, men med två förövare.
Fingeravtrycken är knepiga.
Sen har jag en lite fånig teori. Det försvann ju flera par jättestora arbetsskor. Kan det vara så att Mattias tog ett par? Därför finns bara Edvins skoavtryck. En variant av Örnligans trick men för att sätta dit Edvin.

Svarar nog för alla i tråden. Gäsp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in