Citat:
Jag rekommenderar er att lästa Gw:s senaste bok "Wille Vingmutter" som handlar om hans yrkesliv. Han skriver en hel del om Helenafallet.(från sidan 473 och framåt). Dom två männen han är övertygad om ligger bakom mordet var på den tiden bästa vänner sedan flera år tillbaka. Helena ska ha känt dessa båda herrar väl i flera år. Han ger också sin syn på dom tre män som har varit misstänkta för mordet(alltså E.A, P.R, och Pilot).
Vidare berättar han bland annat om taxin Helena delade med Ulrika och två personer till. Någon av dessa två betalade entrékostnaden åt Helena. Helena ska också ha varit på dåligt humör när hon lämnade Stadt på grund av att den man hon var intresserad av på Stadt inte var intresserad av henne.
Han skriver avslutningsvis att han inte vill stöka till det för utredarna, men om dom hör av sig så ska dom givetvis få alla uppgifter dom behöver. Namn och nummer och allt det där.
Vidare berättar han bland annat om taxin Helena delade med Ulrika och två personer till. Någon av dessa två betalade entrékostnaden åt Helena. Helena ska också ha varit på dåligt humör när hon lämnade Stadt på grund av att den man hon var intresserad av på Stadt inte var intresserad av henne.
Han skriver avslutningsvis att han inte vill stöka till det för utredarna, men om dom hör av sig så ska dom givetvis få alla uppgifter dom behöver. Namn och nummer och allt det där.
Tack för resumén, Kvasta-Sara!
Vilka killar, som varit bästa vänner under flera år (-92), kände Helena väl? Får jag gissa, att åtminstone en av dessa killar seglade?
Dåligt humör? Det har väl inte framkommit förr? Enligt BW glad, när hon gick hemåt. Ca kl. 01.30, ska Helena, enligt syster U, ha varit på bra humör, för kilen hon var "glad i" var där. En halvtimme senare var hon på dåligt humör, då denne kille inte var intresserad av henne. Vad hände under denna halvtimme? Dansade hon med någon de sista danserna, som sedan visade sig inte vara intresserad av henne? RE? (Enligt en källa ska han inte ha varit intresserad av Helena, men de hade haft roligt och dansat den kvällen. Dock tror jag INTE att han hade något med Helenas försvinnande att göra, det vill jag poängtera.)
För min nyfikenhets skull, hade BW en "bästa vän", som han hade haft under flera år? Någon som ev. seglade? HM(J)?