2018-07-26, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Nu har ju vänstern kaosat runt lite mer. Varför kan du inte ens erkänna det? Knivhugg, mord, bränder, misshandel och skadegörelse är deras paroll.

Så enkelt är det.

Vänstern ÄR värre än nazister. Det har jag alltid tyckt och det styrks av statistik. Där är vi överens.
Citera
2018-07-26, 12:48
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-Todt
Att avrätta folk för vad en liten grupp våldsverkare tycker är betydligt mer subjektivt.
Helt i sin ordning att döma våldtäktsmän och mördare till döden enligt min mening, och ser vi till historien har vi tillämpat dödsstraff även mot förräderi. Att frågan i tider av förräderi och tillhörande våldtäktsepidemi åter aktualiseras talar för sig självt. Nu är detta inte en tråd som behandlar frågan om dödsstraffets vara eller inte vara. Men du vill förbjuda Nordiska Motståndsrörelsen för att de har tagit upp dödsstraffet i tal och på sitt partiprogram.

Kanske ska din kommitté förbjuda mig med?
Citera
2018-07-26, 15:45
Medlem
T-Todts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Helt i sin ordning att döma våldtäktsmän och mördare till döden enligt min mening, och ser vi till historien har vi tillämpat dödsstraff även mot förräderi. Att frågan i tider av förräderi och tillhörande våldtäktsepidemi åter aktualiseras talar för sig självt. Nu är detta inte en tråd som behandlar frågan om dödsstraffets vara eller inte vara. Men du vill förbjuda Nordiska Motståndsrörelsen för att de har tagit upp dödsstraffet i tal och på sitt partiprogram.

Kanske ska din kommitté förbjuda mig med?

Jag har inte skrivit någonstans att jag vill förbjuda NMR. Jag är för direktdemokrati och mot representativ demokrati. Därför röstar jag på Direktdemokraterna. NMR får gärna tycka vad som helst. Sedan så är det du som medvetet drar ämnet off topic. Jag skriver att NMR poserar med en snara och du kontrar med Åkessons handfängsel. Och börjar diskutera straffskalor vilket är helt ointressant.

Så, nej. Jag vill inte förbjuda NMR för att det är en rasistisk organisation. Men sitt inte och hävda att NMR är direktdemokrater och att dödsstraff för "förrädare" är legitimt.
Citera
2018-07-26, 18:20
Medlem
sherms avatar
Så kommer nu nederlag för alla påstått att Nordiska Motståndsrörelsen är våldsbejakande och med det hoppas se dem förbjudas.
Enligt polisområdeschefen i Dalarna Lars Lindahl är anlednignen till att NMR tillåts demonstrera att de själva aldrig startat några oroligheter, istället är det andra organisationer och personer som startat bråk.

Ändå övervägde man att inte ge NMR tillstånd att demonstrera.

Polisen lät jurister titta närmare på om man kunde neka NMR tillstånd, men mötesfriheten är starkt förankrad i grundlagen.
http://www.friatider.se/v-nstern-h-lls-borta-n-r-nmr-marscherar-i-dalarna
Citera
2018-07-26, 21:27
Medlem
JuliusSpenglers avatar
Citat:
Ja jag länkade till den i Sydsvenskan tidigare. Han sågade både Sossarnas och Moderaternas förslag längst fotknölarna.
Ja, enligt det han framför så är ju sossarnas lagförslag mer eller mindre olagligt. Man får inte förbjuda organisationer om målet är att bekämpa brottslighet som kan beivras med andra mer specifika lagar.
Citera
2018-07-26, 21:47
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuliusSpengler
Ja, enligt det han framför så är ju sossarnas lagförslag mer eller mindre olagligt. Man får inte förbjuda organisationer om målet är att bekämpa brottslighet som kan beivras med andra mer specifika lagar.

Jaså det kände jag inte till, har du någon källa jag kan läsa?

Man verkar i så fall strunta i den lagen när man känner för det eftersom samtyckeslagen infördes trots att våldtäkt redan var förbjudet. Nu tror jag visserligen det här förslaget bryter mot grundlagen också.
Citera
2018-07-27, 09:21
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan

Man verkar i så fall strunta i den lagen när man känner för det eftersom samtyckeslagen infördes trots att våldtäkt redan var förbjudet. Nu tror jag visserligen det här förslaget bryter mot grundlagen också.

Här är länken till artikeln ifråga!

Rubriken är: ”Regeringen måste förklara varför NMR ska förbjudas men inte kriminella organisationer.” Det kan de inte. De vill förbjuda en organisation som agerar inom lagens ramar av den enda anledning att de ogillar deras politik och hotar deras maktpositioner.

https://www.sydsvenskan.se/2018-07-22/regeringen-maste-forklara-varfor-nmr-ska-forbjudas-men-inte-kriminella-organisationer
Citera
2018-07-27, 11:01
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Här är länken till artikeln ifråga!

Rubriken är: ”Regeringen måste förklara varför NMR ska förbjudas men inte kriminella organisationer.” Det kan de inte. De vill förbjuda en organisation som agerar inom lagens ramar av den enda anledning att de ogillar deras politik och hotar deras maktpositioner.

https://www.sydsvenskan.se/2018-07-22/regeringen-maste-forklara-varfor-nmr-ska-forbjudas-men-inte-kriminella-organisationer

(FB) Regeringen inför samtyckeslag
Citera
2018-07-27, 11:02
Medlem
sherms avatar
Citat:
(FB) Regeringen inför samtyckeslag
Vad vill du ha sagt med det?
Citera
2018-07-27, 11:09
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Vad vill du ha sagt med det?

Just det jag skrev ovan:

Citat:

Citera
2018-07-27, 11:20
Medlem
sherms avatar
Citat:
Just det jag skrev ovan:
Sjukt vad de stiftar för lagar, men vad ser du för paralleller hit om några mer än så? Har inte följt diskussionen i tråden du länkar så lite svårt att överblicka det rakt av bara.
Citera
2018-07-27, 11:25
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Sjukt vad de stiftar för lagar, men vad ser du för paralleller hit om några mer än så? Har inte följt diskussionen i tråden du länkar så lite svårt att överblicka det rakt av bara.

Parallellen är förstås detta:

Citat:
Ursprungligen postat av JuliusSpengler

Våldtäkt och sexuellt utnyttjande var redan förbjudet med specifika lagar och ändå stiftade de en samtyckeslag trots att den fick hård kritik från remissinstanser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in