2018-07-26, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Har de fortfarande semester på NPC eller vad det heter?
Någon skrev något att LW var rädd för tomrum, ensamhet och försökte fylla det med en massa aktiviteter. Det är min tanke också när jag läser i tråden.
Jag kan inte heller släppa att mordet känns som en hämndaktion utifrån hennes livsval.
Hon hade många manliga vänner det kommer vi inte ifrån och det KAN ha stuckit människor i ögonen och KAN ha skapat svartsjuka vilket för mig är en motivbild till dådet.

Har det kommit fram vad som orsakade missnöjet i församlingen hon jobbade i så hon fick byta församling och sedan arbete?
Någon skrev att hon kunde vara lite kontroversiell, kanske för liberal i vissa frågor.
Kan hon ha varit liberal i moraliska frågor rörande relationer och samlevnad även i församlingslivet?

Någon skrev också att hon kontaktade karlar mitt i nätterna så att deras fruar blev irriterade.
Oavsett om det var helt oskyldiga sms så tyder detta dels på gränslöshet,och dålig respekt för andra människor men tyvärr också på att hon hade eller ville ha makt över de som hon umgicks med. De skulle lyda henne och svara omedelbart på hennes meddelanden och hon kunde troligen inte ta ett nej.
Jag hade en bekant som var likadan och det gick så långt att jag fick byta telefonnummer och bostad för att få någon lugn och ro.

Sådana händelser, hur oskyldiga de än kan ha varit, KAN trigga igång försvarsmekanismer och ilska hos andra människor.
De flesta kanske bara blir arga över beteendet men så finns det människor som tar steget längre och tar till ett våldsamt beteende som går överstyr vilket vi har sett här och i andra fall som har refererats till i tråden.
Det har ju tydligt framkommit att LW gärna "mörkade" relationstatusen till flertalet av sina relationer också vilket man imte behöver vara professor för att förstå att de inte alltid byggde på rent mjöl i påsen. Både arga fruar/sambos och svaga män som trasslat in sig i lögner de inte vet hur de ska slingra sig ur kan bli farliga fiender till slut om man som LW har svårt för gränsdragningar och att acceptera ett nej.
Citera
2018-07-26, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag tror mer på den här mannen
som platonisk vän
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/84ad233d-b07b-4af3-beb2-13134dea1c47_l.jpg

Han tycks ha ställt upp mycket för LW
när hon har varit skadad
och behövt mycket hjälp.
Tycks vara en riktig vän.

Jag tror att LW sa som hon gjorde
om att hon var trött på män
för att hon inte ville ha någon sådan
relation med honom.
Och för att hon inte vill såra honom.

Verkar vara stor åldersskillnad, orkade han öht träna med henne? Vilket geocachnamn hade denne person?
Citera
2018-07-26, 14:06
Medlem
Sockerhalss avatar
Det är så genomskinligt. Här sitter ett antal nick och arbetar i skift 24/7 för att skjuta skulden på Stefan. Även andra gärningsmän har börjat dryftas i nuläget. ( Måste bli så för att verka trovärdigt). MEN INTE NOA....HAN om någon borde vara misstänkt. Men TABU.
Jag har funderat över VARFÖR man offrar hela sommaren för att ljuga i tråden?
Svaret är, tror jag, att man/ni hoppas på att den riktige gm ska slippa undan. Det här är alltså för att stoppa rykten om vem som är gm PÅ RIKTIGT. Bättre då att Stefan får anses som skyldig för tid och evighet. OM NU INTE DETTA LÖSER SEJ ALLTSÅ. För då är ert arbete bortkastat, vilket jag hoppas på såklart.
Därav all blod svett och tårar och framförallt TID som vissa lägger i tråden.
Citera
2018-07-26, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Det är så genomskinligt. Här sitter ett antal nick och arbetar i skift 24/7 för att skjuta skulden på Stefan. Även andra gärningsmän har börjat dryftas i nuläget. ( Måste bli så för att verka trovärdigt). MEN INTE NOA....HAN om någon borde vara misstänkt. Men TABU.
Jag har funderat över VARFÖR man offrar hela sommaren för att ljuga i tråden?
Svaret är, tror jag, att man/ni hoppas på att den riktige gm ska slippa undan. Det här är alltså för att stoppa rykten om vem som är gm PÅ RIKTIGT. Bättre då att Stefan får anses som skyldig för tid och evighet. OM NU INTE DETTA LÖSER SEJ ALLTSÅ. För då är ert arbete bortkastat, vilket jag hoppas på såklart.
Därav all blod svett och tårar och framförallt TID som vissa lägger i tråden.

Man kan gripas av fallet utan agenda eller vinning. Varför är du själv här och skriver varje dag?
Citera
2018-07-26, 14:10
Medlem
Citat:
Jag tror mer på den här mannen
som platonisk vän
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/84ad233d-b07b-4af3-beb2-13134dea1c47_l.jpg

Han tycks ha ställt upp mycket för LW
när hon har varit skadad
och behövt mycket hjälp.
Tycks vara en riktig vän.

Jag tror att LW sa som hon gjorde
om att hon var trött på män
för att hon inte ville ha någon sådan
relation med honom.
Och för att hon inte vill såra honom.
Den platoniska vännen som kom med informationen om att hon "var trött på män och inte ville ha någon relation var Sh Holmes (osäker på om jag stavat rätt). Det var även hen som bjöd med henne på resan som hon avböjde pga Norgetrippen.
Citera
2018-07-26, 14:12
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Verkar vara stor åldersskillnad, orkade han öht träna med henne? Vilket geocachnamn hade denne person?

cajjoo
Senast redigerad av gloriouslife 2018-07-26 kl. 14:14.
Citera
2018-07-26, 14:20
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
De här FTF bygger ju på att man ska vara beredd att rusa ut dygnet runt. Klart att det är påfrestande om maken har valt en sådan sport där han får meddelanden på natten från sina lagkamrater. Men det är knappast att LW försökte ragga på det sättet. Tror hon mer fick värja sig för män än att behöva jaga dem.
Du tycker inte det är mer påfrestande för barnen att mamma har valt en sån sport att hon måst springa ut för att träffa
säkerligen för dom okända män mitt i natta? Värja sig lyckades inte männen göra trots knogningar.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-07-26 kl. 14:24.
Citera
2018-07-26, 14:21
Medlem
Citat:
[/b]

[b]

Vem påstår detta med rösterna? Vem påstår att SD och LW fortfarande hade en relation och att SD kanske var frustrerad att inte få Lena nu när HD lämnat honom?Det kommer från den största ordbajsaren i tråden, EGT. Även Moralens V. Lögner, lögner och åter lögner enl. mej.
Sen till detta tjafs om huruvida Lena "bara" var vän med karlarna. Sluta "tro". Ganska oviktigt vilket. INGEN har insyn i hennes sexliv. Om hon knullade ute i skogen kan ingen veta. Med så många män i sitt liv,endast män som finns på bild iaf, utgår man ifrån att de tumlar om i sänghalmen. Det tror jag även sonen trodde. Inte roligt....Finns mycket annat viktigare ni kan munhuggas om.
För att BARA vara en enkel spekulerande trådskrivare tar du allt för mycket av vad som skrivs och kommer fram på ett alldeles för personligt sätt. Vad av denna ilska och smärta inför framställningen av just dessa två? 🤔
Citera
2018-07-26, 14:22
Medlem
Citat:
cajjoo

Inte lika frekvent träningsvän som andra som florerat i tråden.
Citera
2018-07-26, 14:24
Medlem
Sockerhalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
En del av dom inlägg som berört äldsta sonen
Citat: 2018-05-25, 21:51 #3074
Pierina
En N** Wesström har FB. Under hans profilbild står det, "jag gillar cola". (Rätt NW?) Eget tillägg.
(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

1,SDs krypiska uttalande under förhör om att han vet mer än han sagt (var det advokaten som läckte om det ?)
2.SDs uttalande om att han inte tror mordet kommer klaras upp
3.Den ovanliga tystnaden och "locket på i utredningen.
4.Åsa Hidings motiv att låta SD kvarstå dom skäligen misstänkt.
5.Byte av utredare till Lisa Rehn med utbildning i barnförhör Enligt uppgift.
6.HDs och SDs till synes nästan bekymmersfria återgång till "normalt" liv
Finns en del som väcker befogat intresse om NW som GM

Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Att som ni på emotionella grunder skyddar sonen även från misstanken att han kan vara GM är väl den viktigaste anledningen att det kan förhålla sig på det sättet.
För fortsatt tillit till trådens fria resonemang i fallet Wesström ställer jag därför den viktiga frågan också till er:

Om NW visade sig vara GM tycker ni det skulle skrivas om det öppet på Fb då?

Edit: Misstänker att ingen kommer svara.

Här är iaf en som vågar nämna sonen, trots hyenornas bevakning av tråden. Detta t.ex samt Blomvattnares pm som hen la ut(som jag inte hittade nu) där det sas att vi skulle fokusera på sonen, gör att sonen absolut kan vara en potentiell gm. Varför INTE? Jo, för han är inte skäligen misstänkt enl. flixa. Den kommentaren finns i anslutning till Snor-Johans inlägg.
Citera
2018-07-26, 14:26
Medlem
Karin Lindell kan vara semestervikarie.
Niklas Borgström benämns som spaningsledare, inte utredningsledare. Kan också ha med semestern att göra.

Om det är byte, även det förra med PS. Råder sekretess för dom med?
Citera
2018-07-26, 14:31
Medlem
Citat:
Vem påstår detta med rösterna? Vem påstår att SD och LW fortfarande hade en relation och att SD kanske var frustrerad att inte få Lena nu när HD lämnat honom?Det kommer från den största ordbajsaren i tråden, EGT. Även Moralens V. Lögner, lögner och åter lögner enl. mej.
Sen till detta tjafs om huruvida Lena "bara" var vän med karlarna. Sluta "tro". Ganska oviktigt vilket. INGEN har insyn i hennes sexliv. Om hon knullade ute i skogen kan ingen veta. Med så många män i sitt liv,endast män som finns på bild iaf, utgår man ifrån att de tumlar om i sänghalmen. Det tror jag även sonen trodde. Inte roligt....Finns mycket annat viktigare ni kan munhuggas om.

Vad tillför du själv i tråden? Tror du hoppar på mig för att jag fortfarande är öppen att SD är GM.
Men jag är öppen för att GM, från sonen, via ex-mannen över till relationer till att sluta med en random. Jag har dock aldrig fått in varken sonen eller ex-mannen i händelseförloppet, som jag ser på det. Svårt att skriva om nått man inte tror på...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in