2018-07-26, 10:36
Medlem
Filthgrinders avatar
Orkade inte titta på hela filmen eftersom "brun kuk"-ludret Elin Ersson var så fruktansvärt jävla ful. Men det som retade mig mest under den del jag tittade på var att hon upprepade gånger inte ens kunde uttala ordet "deportation" korrekt. Jag hoppas innerligt att detta resulterar i en bot i klass med herren som rökte på flygplanets toalett nyligen. Sedan kan vi skeppa Elin till något horhus i Marocko.
2018-07-26, 10:47
Avstängd
OliverCromwells avatar
Såg att Katarina Janouch publicerat diarienummret för polisanmälningen mot Elin Ersson: 5000-k911366-18

https://twitter.com/katjanouch/status/1022099363932368896?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5 Eembeddedtimeline%7Ctwterm%5E925300154168639488&re f_url=https%3A%2F%2Fsamnytt.se%2Fanne-ramberg-i-blasvader-igen-uppmanar-till-lagbrott%2F

Så det är polisanmält nu. Ni behöver inte tjata om att någon bör göra något. Ty någon har redan gjort något.

Tyvärr tror jag att det hela kommer att sluta precis som med fallet Malin Björk (VPK). Det blir nog inga konsekvenser, för att den svenska rättsstaten har inget intresse av att tillämpa svensk lagstiftning.

Inställningen hos den svenska rättsstaten är identisk till den som Anne Ramberg har.
2018-07-26, 10:59
Medlem
jay.simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silly
Även om hon gjorde bort sig i just det specifika fallet, så är det inte "åt helvete".

Hon gjorde något - för något hon trodde på - trots all skit hon fick - och utan att skada någon. Det var en uppoffring hon gjorde, med egna pengar. Och hon filmade sig själv och livestreamade medan hon gjorde det.

All heder till henne för att sticka ut hakan på det sättet. Om gemene svenne hade lika mycket kuk som henne, så hade vi betydligt mindre problem med alla korkade lagar som plågat folk i årtionden innan de till slut ändrats. Sverige behöver fler som henne, och färre mähän med knutna nävar som spyr galla på nätet när de blir upprörda.

Det kallas för civilkurage. Slå upp det.

Då stödjer vi nynazisterna som visade på civilkurage gammalt hederligt civilkurage, nynazisterna står upp för vad de tror på. Akilov visade också på modigt civilkurage visst dog några b-svennar. För att få till förändring blir det oftast några som offras. Många som dött för friheten vi ni åtnjuter, friheten vi nu tar för givet.

Förträffligt resultat för Elin och lär ge obehagliga känslor. En afghan som frivilligt väljer att återvända till en säker död.
Senast redigerad av jay.simpson 2018-07-26 kl. 11:12.
2018-07-26, 11:01
Medlem
Helt sinnessjukt att det finns folk som kan försvara detta skadliga beteendet. Elin håller ett flygplan som gisslan, fel flygplan dessutom, för att hon vill gå emot lagen om en utvisning.
Hon tror att hon gör en godhjärtad sak men på vägen dit trampar hon på alla på detta flygplanet.
De sitter säkert flera flygrädda där på planet som bara vill upp i luften så fort som möjligt för att flygångesten ska dämpas. Är detta rättvist för dom? Psykisk terror skulle jag säga.

Bara för att man tycker något är rätt kan man inte bete sig hur som helst!

Har avbokat min resa till Turkiet med detta bolag efter att ha sett denna skiten utspela sig.

Tack Elin din jävla hjälte, hoppas du förstår vilka broar du nu bränt, ditt bortskämda barn. Jobb som socionom kan du tvärglömma efter att du är dömd för detta brott.

En fråga till er som hejar på detta märkliga beteende:
Jag gillar inte lagen om koppel på hundar. Får jag koppla loss alla hundar jag ser kopplade utanför affären då? Tanken är ju god och Jag tycker det är rätt att göra osv.
2018-07-26, 11:16
Medlem
Med tanke på hur dysfunktionellt systemet för utvisningar faktiskt är kanske detta är det bästa som kunde hända.

Facit säger att ytterst få utvisningar verkställs, även när det handlar om dömda kriminella. Morgan Johanssons "80.000" utvisningar är snarare 4.000. Om vistårinteut sekten på allvar börjar försöka stoppa de få utvisningar som faktiskt genomförs med den här typen av aktioner faller hela systemet, och den lilla kredibilitet som Johansson och hans gelikar har.

Vi får bara hoppas att sektmedlemmarna drar igång fler aktioner innan valet.
2018-07-26, 11:16
Medlem
jay.simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoggyDoggWorld
Helt sinnessjukt att det finns folk som kan försvara detta skadliga beteendet. Elin håller ett flygplan som gisslan, fel flygplan dessutom, för att hon vill gå emot lagen om en utvisning.
Hon tror att hon gör en godhjärtad sak men på vägen dit trampar hon på alla på detta flygplanet.
De sitter säkert flera flygrädda där på planet som bara vill upp i luften så fort som möjligt för att flygångesten ska dämpas. Är detta rättvist för dom? Psykisk terror skulle jag säga.

Har avbokat min resa till Turkiet med detta bolag efter att ha sett denna skiten utspela sig.

Tack Elin din jävla hjälte, hoppas du förstår vilka broar du nu bränt, ditt bortskämda barn. Jobb som socionom kan du tvärglömma efter att du är dömd för detta brott.

Jag gillar inte lagen om koppel på hundar. Får jag koppla loss alla hundar jag ser kopplade utanför affären då? Tanken är ju god och Jag tycker det är rätt att göra osv.

Enligt advokatsamfundets generalsekreterare får du göra det om du vill. I en rättsstat vågar människor reagera mot demokratiskt fattade beslut. Gillar du inte lagen om att hundar ska vara kopplade ut och försök få till förändring. Koppla lös hundar du ser Själv är jag inte speciellt förtjust i den höga skatten.

https://mobile.twitter.com/anneramberg/status/1022088321059745793?ref_src=twsrc%5Etfw
2018-07-26, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Elin är en hjälte för att hon stod upp för alla människors lika värde. Civilkurage behövs ibland och detta var ett sådant tillfälle.

Människor ska inte behöva skickas tillbaka till Afghanistan. MV leker med människors liv. Det måste få ett stopp.
Ok så du tycker att alla som söker asyl ska få stanna i Sverige?
Btw så är du Flashbacks största troll.
2018-07-26, 11:25
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Varför fick hon inte dryga böter? Tycker Turkish Airlines att det är ett lämpligt och helt okej beteende?
Ja jag är lika förvånad.

Lite info via div twitterkonton:

Katerina Janouch:
"Jo, det är olagligt och enl uppgift är polisanmälan mot aktivisten upprättad, diarienr 5000-k911366-18."

Många citerar Luftfartslagen:
Brott mot Luftfartslagen (2010:500)
13;4 kap 10:
"Till böter eller fängelse i högst 6 månader döms den som uppsåtligen eller av oaktsamhet... som passagerare inte åtlyder vad befälhavaren bestämmer om ordningen ombord"

"Befälhavaren ombord har bestämmanderätt från det du bordar planet."
2018-07-26, 11:27
Medlem
jay.simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Elin är en hjälte för att hon stod upp för alla människors lika värde. Civilkurage behövs ibland och detta var ett sådant tillfälle.

Människor ska inte behöva skickas tillbaka till Afghanistan. MV leker med människors liv. Det måste få ett stopp.

Lol varför återvände då den illegala migranten frivilligt till Afghanistan? Civilkurage vem bestämmer när det är accepterat? Är det utifrån dina politiska preferenser? Själv ska jag visa på lite civil olydnad genom skattefusk Om det är några som leker med människors liv är det du och lilla Elin ett antal personer har levt om Akilov utvisas som bestämt.
2018-07-26, 11:28
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoggyDoggWorld

Svinbra att du avbokat din resa. Hoppas fler följer. Jag hade blivit otroligt rädd om jag varit ombord och denna till synes galna kvinna fått hållas. Det är precis som du säger, hon stampar på alla deras huvuden. Liknelsen med hundarna var bra också.

Hur långt ska man egentligen dra civil olydnad?
2018-07-26, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yxherren
Sveriges teater bjuder på sorglig underhållning igen!

Mitt intryck är att den här tjejen är gravt hjärntvättad, så som svensken är nuförtiden, blandat med en Aspergers och en stor dos narcissism.

Hon borde spärras in i minst 5 år för landsförräderi. Hur man ens kan göra så här med tanke på allt som händer i Sverige är ett mysterium för mig. Hon är en narcissistisk fanatiker med drag av asperger, är min gissning.

Jag håller med dig i nästan allt, men Asperger finns inte nära henne.
Vänstertackan är en pantad wannabe innesluten i en PK-psykos
2018-07-26, 11:35
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Även om hon gjorde bort sig i just det specifika fallet, så är det inte "åt helvete".

Hon gjorde något - för något hon trodde på - trots all skit hon fick - och utan att skada någon. Det var en uppoffring hon gjorde, med egna pengar. Och hon filmade sig själv och livestreamade medan hon gjorde det.

All heder till henne för att sticka ut hakan på det sättet. Om gemene svenne hade lika mycket kuk som henne, så hade vi betydligt mindre problem med alla korkade lagar som plågat folk i årtionden innan de till slut ändrats. Sverige behöver fler som henne, och färre mähän med knutna nävar som spyr galla på nätet när de blir upprörda.

Det kallas för civilkurage. Slå upp det.

Nej det kallas för egoism och aktivism. Detta har inget med civilkurage att göra.

Vad vet du om vilka hon skadade genom sin lilla uppvisning?
Och med all säkerhet kostade det hela en jävla massa pengar i slutändan.
Menar du alltså att det är ok att stoppa något som är behandlat i tre instanser i
mirationsverket bara för att man själv tycker att det är fel? Var går gränsen för
när din personliga vilja ska övertrumfa svensk rätt? Är det ok bara för att just DU
håller med henne?

Men du har rätt i en sak. Hade vi haft färre mähän i detta land så hade vi inte haft
samma problem med en explosion av överfall och gruppvåldtäkter som vi har idag.
Vi hade inte haft en importerad brottslighet med ungdomar som ser svennar som några
man är i krig mot och rånar, misshandlar och våldtar enbart för att förnedra dom.
Problemet är att om man tar lagen i egna händer när små svin får 4 månader på
ungdomshotell så får man lagen mot sig. Som svenne kommer man att bli dömd
å det grövsta och alla som nu kramar Elin kommer att skrika i högan sky om någon
skulle ta lagen i egna händer.

Elin baserar sitt handlande på att hon räddar någon från en säker död, vilket är ett
falskt narrativ som sprids från diverse kommunister och batikhäxor som en sanning.
Om en svenne skulle utmäta riktiga straff till våldsamma importerade idioter så skulle
det sannolikt rädda betydligt fler liv än vad dessa egotrippade batikhäxor nu gör.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in