2018-07-26, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Ska försöka sammanfatta min bild av SD. Begär inga källor, det får ni inte. Det är både egna och andras iakttagelser.
Förutom anmälan och allt det som tvättats här, så brann det hos SD samma vecka som HD flyttade ut.
Det var ingen brann, utan någon form av rökutveckling i pellets eller liknande sa någon här.

Jag trodde inte att dom hade fortsatt en relation efter anmälan, men det har dom.
Nu med skilsmässan och att HD flyttat ut så kunde SD gå mer mot LW, som kanske nu backade.

Allt detta är triggers och kanske bägaren rann över denna kväll?

Min känsla efter nu hört vad SD har sagt (fråga inte!) är att nått inte stämmer med hans personlighet. Vet inte vad, men på nått sätt får jag känslan att det var ett mörker hos honom inombords. Väldigt svårt att förklara.

Hans personlighet annars skulle jag beskriva att han är ganska bekymmerslös, lite lättja. Väldig ärlig med. Tar inte svartjobb eller jobb som konkurrerar med hans anställning, fast han kunde det utan problem. Han var levnadsglad och såg fram emot nästa utmaning i livet (menar inte "nu ska jag döda npgon och se om jag klarar det").

Han tog inte in en försvarare vid anmälan. Han stod för det han gjort.
Han var inte ledsen eller arg över saneringen efter rökutvecklingen. "Sånt som händer, man lär sig av det med". Lite av livsnjutare.
Det är detta inlägg jag vill kalla en "pudel". Och i ett senare inlägg skriver Du tror SD är GM 50/50.
Citera
2018-07-26, 08:46
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 18carat
Har inte varit inne här på länge (då jag jobbat mycket) och sett de här frågorna.
Jag har inte följt SD:s och LW:s relation. Kände bara LW och har väldigt många bekanta och vänner som kände henne, hennes barn eller andra till henne närstående. Får också något lite info från utredningen, dock väldigt lite. Inga smaskiga detaljer. De håller på sin sekretess. Däremot har jag fått en hel del info som några få fått från polis, men som då har gått genom ett led innan de kom till mig. Enligt de uppgifterna finns det mer på SD än som framkommit här. Jag får även veta en del om relationen SD-LW genom LW:s och mina gemensamma vänner och bekanta, och jag vet att de uppgifterna kommit polis till del. Uppgifterna som oberoende av varandra kommit från olika håll stämmer väl överens. Bilincidenten var en del i mera som hänt. Det finns flera personer kring LW som känner till dessa händelser. Kan inte säga mer än så. Men det är ett typiskt mönster för hur det brukar gå till när en kvinna är utsatt för en svartsjuk, aggressiv man. Inget som sticker ut, utan så som det brukar vara. Kan tyvärr inte precisera mer än så, dels för att en del inte ska sägas än på grund av att utredningen inte är klar, dels för att det skulle avslöja källorna. Polisen går inte ut med mycket, jobbar på med pusslet, väntar in allt från NFC.

Är glad att du är tillbaka. Tack för ditt svar. Jag tycker du resonerar klokt och med ansvar genom att ha respekt för utredningen.
Jag känner tyvärr till mönstret du beskriver och det ger en viktig bit till hela bilden.
Citera
2018-07-26, 08:52
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Apropå LW:s vad det verkar uttömliga energi:
Kan hon ha haft ADHD?

Många idrottsmän/kvinnor och framgångsrika utövare av olika sporter verkar ha detta att tacka för att de når så långt.

Jag vet väldigt lite om ADHD, däremot vet jag flera stycken som nämnt det i samband med mycket goda prestationer.

Tänker att detta skulle kunna förklara en del som annars ter sej nästan oförklarligt. Hur orkade/hann hon!?

(Obs en spekulation. Jag lägger ingen värdering i begreppet, varken positiv eller negativ.)

Det ska givetvis vara o-uttömliga...🤓
Citera
2018-07-26, 09:06
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brus-nilsson
Som Stefan Börjesson då.....fläckfri i brottsregistret och alla som jobbade i hans närhet kunde för sitt liv inte tro att det var han som styckade Ewa Magnusson. Nejdå...aldrig han, han är jättetrevlig....
Typ så. Stefan Davidsson är fortfarande misstänkt och kommer vara så tills polisen hittar det lilla som krävs för att han ska kunna åtalas. Eller så kommer Kling & Klang inte lösa fallet och då måste han avföras som misstänkt.
Citera
2018-07-26, 09:08
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Jag väljer att gå in i din text med mina kommentarer/frågor och markerar dem med: => plus kursivering

För mig innebär en diskussion att ge och ta, vrida och vända på frågor samt försöka se saker från olika håll. Ditt svar till mig tolkar jag mer som ett försök att sätta mig på plats. Mer så än att genom frågeställningar komma vidare i tråden och ämnet.

När du beskriver mina ursprungsfrågor till dig som att jag klafsat in så visar du rätt tydligt att en diskussion inte är av intresse. Din översittarattityd är skittråkig. Nog så.
Citera
2018-07-26, 09:21
Medlem
Citat:
Ska försöka sammanfatta min bild av SD. Begär inga källor, det får ni inte. Det är både egna och andras iakttagelser.
Förutom anmälan och allt det som tvättats här, så brann det hos SD samma vecka som HD flyttade ut.
Det var ingen brann, utan någon form av rökutveckling i pellets eller liknande sa någon här.

Jag trodde inte att dom hade fortsatt en relation efter anmälan, men det har dom.
Nu med skilsmässan och att HD flyttat ut så kunde SD gå mer mot LW, som kanske nu backade.

Allt detta är triggers och kanske bägaren rann över denna kväll?

Min känsla efter nu hört vad SD har sagt (fråga inte!) är att nått inte stämmer med hans personlighet. Vet inte vad, men på nått sätt får jag känslan att det var ett mörker hos honom inombords. Väldigt svårt att förklara.

Hans personlighet annars skulle jag beskriva att han är ganska bekymmerslös, lite lättja. Väldig ärlig med. Tar inte svartjobb eller jobb som konkurrerar med hans anställning, fast han kunde det utan problem. Han var levnadsglad och såg fram emot nästa utmaning i livet (menar inte "nu ska jag döda npgon och se om jag klarar det").

Han tog inte in en försvarare vid anmälan. Han stod för det han gjort.
Han var inte ledsen eller arg över saneringen efter rökutvecklingen. "Sånt som händer, man lär sig av det med". Lite av livsnjutare.
Du återkommer till att det brann (som inte var någon brand) hos SD... vad tänker Du om det? Skulle det ha något med mordet att göra... någon som "ev tuttat" på? Kommer ihåg att Du skrivit om det tidigt i tråden.
Citera
2018-07-26, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Det är detta inlägg jag vill kalla en "pudel". Och i ett senare inlägg skriver Du tror SD är GM 50/50.
Aha... ja då pudlar jag varje dag. Lite av dagshumöret vem jag tror mest på just nu känns det som. Det är ett resultat av frustrationen att inte komma vidare.
Allt eftersom information trillar in så ändrar jag lite i huvudet i vilka korgar bollarna hamnar, som någon målande beskrev.
Citera
2018-07-26, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Du återkommer till att det brann (som inte var någon brand) hos SD... vad tänker Du om det? Skulle det ha något med mordet att göra... någon som "ev tuttat" på? Kommer ihåg att Du skrivit om det tidigt i tråden.
Absolut inte! Det var nog någon form av olycka eller funktionsfel i husets värmesystem.
Vad jag menar är att det hände så mycket just vid denna tidpunkt för SD.
Dessutom vill jag minnas att det var runt här han skadade tummarna? (tror det var båda, men bara ena behövde åtgärdas).
Citera
2018-07-26, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
För mig innebär en diskussion att ge och ta, vrida och vända på frågor samt försöka se saker från olika håll. Ditt svar till mig tolkar jag mer som ett försök att sätta mig på plats. Mer så än att genom frågeställningar komma vidare i tråden och ämnet.

När du beskriver mina ursprungsfrågor till dig som att jag klafsat in så visar du rätt tydligt att en diskussion inte är av intresse. Din översittarattityd är skittråkig. Nog så.
Jag är inte i tråden för behaga vare sig dig eller nån annan.
Om dina argument eller dina sätt att framföra dem inte håller för prövning/granskning, så får du räkna med att bli satt på plats.

OnT: Om SD är en mördare eller inte, har jag inte minsta chans att kunna bedöma. Inte ens Polisen eller TR har ju än så länge lycksts fastställa SD:s ev skuld. Därför är det för mig helt ointressant att försöka vikta 'the cons and the pros' när det gäller att bedöma den mannen som mördare.
Jag har i ett inlägg för kanske ett par veckor sen kommenterat hur jag uppfattar SD:språk och hans sätt att skriva. Känslosamt pekoral, där han hela tiden håller avstånd, en posör? -absolut! Men gör det honom till en mördare? Det vet jag inte.

Men jag gissade att LW saknade en bästisväninna och jag gissade att hon saknade väninnor generellt. Dessa gissningar har i stort bekräftats som riktiga av tråddeltagare.
Likaså KAN ev LW genom sitt intensiva, "utlevelserika" liv, ha upplevts hota relationer.
Vill inte skriva intrigmakerska, men så KAN hon ha upplevts. Där KAN en del av orsakerna till mordet stå att finna. Mina 5 cent.

OffT: Ovanstående topic-del är inte riktat till dig, 'LimeTime', utan är bara mina funderingar.
Citera
2018-07-26, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KingKong90
Känns som att det här fallet kommer svänga i annan riktning. Om jag får gissa sker det mot ett håll som haft förvånansvärt lågt fokus hittills.

Är det vad du hoppas på? Polisen gissar som tur är inte.
Citera
2018-07-26, 09:38
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Apropå LW:s vad det verkar uttömliga energi:
Kan hon ha haft ADHD?

Många idrottsmän/kvinnor och framgångsrika utövare av olika sporter verkar ha detta att tacka för att de når så långt.

Jag vet väldigt lite om ADHD, däremot vet jag flera stycken som nämnt det i samband med mycket goda prestationer.

Tänker att detta skulle kunna förklara en del som annars ter sej nästan oförklarligt. Hur orkade/hann hon!?

(Obs en spekulation. Jag lägger ingen värdering i begreppet, varken positiv eller negativ.)
Citat:
Det ska givetvis vara o-uttömliga...🤓
Hon hade nog en riktig livsenergi som någon valde att släcka
Citera
2018-07-26, 09:39
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Absolut inte! Det var nog någon form av olycka eller funktionsfel i husets värmesystem.
Vad jag menar är att det hände så mycket just vid denna tidpunkt för SD.
Dessutom vill jag minnas att det var runt här han skadade tummarna? (tror det var båda, men bara ena behövde åtgärdas).

Vet du exakt hur skadan på tummen uppkom?
Jag har hört en version kring detta
Senast redigerad av flixa81 2018-07-26 kl. 09:39. Anledning: SF
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in