Citat:
Ursprungligen postat av
fishANDchips
Med alla opinionsundersökningar som trillat in under mandatperioden såhär 4 år senare så undrar jag vad din magkänsla säger att SD ligger på för procent idag?
Hur många procent ska SD få i i valet för att du ska känna dig nöjd?
Jag är lite nyfiken bara eftersom att det börjar dra ihop sig.
Med tanke på hur det ser ut och hur fruktansvärt illa 7klöverpartierna skött sig krävs minst 25% för att jag skall känna mig nöjd. Och det tror jag de får, Jag tror inte 30 är omöjligt som en del andra här i tråden. Men då måste S och M göra bort sig en hel del på upploppet också. Skulle jag betta pengar skulle jag satsa på någonstans mellan 25 och 28.
Jag är industriarbetare och umgås i klassiska socialdemokratiska kretsar och socialdemokraterna har kollapsat HELT och hållet bland min umgängeskrets och arbetskamrater iallafall. Och arbetskamrater är i 50 års åldern och uppåt till pensionsåldern. Om de överger S nu så kan man lita på att partiet är jävligt illa ute. Finns inte många kvar som tänker rösta S, partiet verkar vara i fritt fall. Det allmänna intrycket de har av sitt gamla parti är att de helt enkelt blivit "tokiga".
Nu är väl kanske inte mina arbetskamrater och umgängeskrets representativa för befolkningen i stort så fan vet, Men som Sverigedemokrat känns det gott iallafall och jag tror på ett mycket bra val. Sverige kommer skakas i dess grundvalar på valnatten det är jag helt övertygad om.
AFS verkar vara hyffsat på G också, det kan iofs skada SD med några procentenheter men tror inte så många är villiga att chansa i detta val, Deras tid är nog 2022 valet.
Nåja...min syn på det hela iallafall. Den som lever på valnatten får facit