2018-07-26, 00:47
Medlem
GROKNAK.Ankbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fishANDchips
Med alla opinionsundersökningar som trillat in under mandatperioden såhär 4 år senare så undrar jag vad din magkänsla säger att SD ligger på för procent idag?

Hur många procent ska SD få i i valet för att du ska känna dig nöjd?

Jag är lite nyfiken bara eftersom att det börjar dra ihop sig.

Med tanke på hur det ser ut och hur fruktansvärt illa 7klöverpartierna skött sig krävs minst 25% för att jag skall känna mig nöjd. Och det tror jag de får, Jag tror inte 30 är omöjligt som en del andra här i tråden. Men då måste S och M göra bort sig en hel del på upploppet också. Skulle jag betta pengar skulle jag satsa på någonstans mellan 25 och 28.

Jag är industriarbetare och umgås i klassiska socialdemokratiska kretsar och socialdemokraterna har kollapsat HELT och hållet bland min umgängeskrets och arbetskamrater iallafall. Och arbetskamrater är i 50 års åldern och uppåt till pensionsåldern. Om de överger S nu så kan man lita på att partiet är jävligt illa ute. Finns inte många kvar som tänker rösta S, partiet verkar vara i fritt fall. Det allmänna intrycket de har av sitt gamla parti är att de helt enkelt blivit "tokiga".

Nu är väl kanske inte mina arbetskamrater och umgängeskrets representativa för befolkningen i stort så fan vet, Men som Sverigedemokrat känns det gott iallafall och jag tror på ett mycket bra val. Sverige kommer skakas i dess grundvalar på valnatten det är jag helt övertygad om.

AFS verkar vara hyffsat på G också, det kan iofs skada SD med några procentenheter men tror inte så många är villiga att chansa i detta val, Deras tid är nog 2022 valet.

Nåja...min syn på det hela iallafall. Den som lever på valnatten får facit
Senast redigerad av GROKNAK.Ankbonden 2018-07-26 kl. 00:50.
2018-07-26, 00:48
Medlem
ZilverZoddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Att inte korrigera systematiska fel är en medveten handling.

Tror det är detta med den lille sverigehataren Wolodarski från DN skribenten tänkte på.
https://www.youtube.com/watch?v=YXVhPLFU3-o
Med facit i hand hade han ju helfel ja. En enskild person kan lätt ha biassed views,
Att ett helt OI skulle fejka resultat tror jag inte på.
Varför klaga? Valet är ju 2 månader away och då vet vi allt!
Jag börjar tröttna på alla som vet "allt" redan idag...
2018-07-26, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZilverZodde
Med facit i hand hade han ju helfel ja. En enskild person kan lätt ha biassed views,
Så är det kanske när man är ovan och ny i tråden, men vi är lite för vana på att få rätt här, vid det här laget (vilket för allan del inte är någon garanti, men duger som förklaring - till motsatsen eventuellt bevisas)
2018-07-26, 00:55
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Vi "vet" vad empirin och historien lärt oss.
Vi "vet" vilka som medvetet inte ändrar systematiska fel. Till motsatsen är bevisad så har det förflutna rätt.
Dvs rena webinstitut är bäst på att mäta SD. Punkt.
2018-07-26, 01:36
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Vi "vet" vad empirin och historien lärt oss.
Vi "vet" vilka som medvetet inte ändrar systematiska fel. Till motsatsen är bevisad så har det förflutna rätt.
Dvs rena webinstitut är bäst på att mäta SD. Punkt.

Fyra meningar. Fyra sanningar. Så enkelt, men ändå så svårt...
2018-07-26, 05:32
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-P
Du har helt rätt i att folk så klart har folk tröttnat på att "tala" med personal som inte går att förstå och att de inte förstår dej. Dessutom outbildade och inkompetenta. Att ha sådan personal inom tex äldreomsorgen och sjukvården är en fara för patienten. Dessa problem finns inte bara i äldreomsorgen utan över allt i samhället.

Ja, denna faktor drabbar så många också, i alla led. Dels patienten/den äldre/kunden, dels arbetskollegorna och alla som besöker en arbetsplats med dessa problem. Det är särskilt inom vården och äldreomsorgen det blir oerhört uppenbart.

På många vårdcentraler finns inga svenska läkare eller enbart en eller två.. Vad tror du händer? ALLA svenskar och vettiga människor flockas till denna svenska läkare och övriga har knappt patienter. När dom har patienter så kan dom inte kommunicera korrekt, förstår inte den enklaste diagnos och ger fel mediciner vilket är livsfarligt att inte ha koll på eller ge i kombinationer som inte fungerar.

På äldreboenden där tjejer i min närhet arbetar händer det ofta att dom äldre frågor vilket land dom är i, för att det är så många utlänningar och svarta som jobbar där och inte kan kommunicera bra med dom äldre och sjuka. Det blir en snedfördelning i arbetsuppgifterna när bara en person på skiftet får dela ut mediciner och liknande och resten är totalt inkompenta och inkvoterade.

Det här är en stor faktor som driver kvinnor och arbetare till Sverigedemokraterna i enorma antal och massor.
2018-07-26, 06:54
Medlem
GROKNAK.Ankbondens avatar
Ny Novus.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/svt-novus-valjarbarometer-mp-nar-hogsta-nivan-sen-2016

SD får 21,6 en nedgång med 0,8%

Inga förändringar är statistiskt säkerhetsställda.
2018-07-26, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GROKNAK.Ankbonden
Ny Novus.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/svt-novus-valjarbarometer-mp-nar-hogsta-nivan-sen-2016

SD får 21,6 en nedgång med 0,8%

Inga förändringar är statistiskt säkerhetsställda.

Stilla flyter Don

Gott att S sakta löses upp i det syrabad de ligger o bubblar i (23,7) ingen fara med SDs siffror, Jimmie håller låg profil och laddar batterierna får vi hoppas.... lite mer glöd tack, det är faktiskt valår!
2018-07-26, 07:22
Medlem
Att förneka att det finns OI med agendor eller åtminstone starkt hat mot SD är löjligt. Trots motståndet mot SD inom bl.a media och många andra i miljöer där möjligheter till påverkan av allmänheten är stor ökar SD och jag kan slå vad om vad som helst att det blir över 25% för SD.
2018-07-26, 07:57
Medlem
Citat:

Jag håller med dig, men å andra sidan är ju själva tråden till för att diskutera Sverigedemokraterna i opinionsundersökningar. Nu när det inte har kommit några opinionsundersökningar på ett tag, så börjar folk diskutera hur de gamla opinionsundersökningarna ska tolkas.

Det får man nog acceptera. Det är inte heller konstigt att folk spekulerar om hur det ska gå i valet. Men jag tycker som du, att det är väldigt mycket tvärsäkerhet i tråden. Dock är tvärsäkerhet inte off topic, så du får acceptera den saken också.

Men det är bara dålig stil att kalla folk för nedsättande namn, bara för att de har en lite annan syn på det som diskuteras i tråden än de flesta som postar här. Så de som inte kan bemöta dig i sak, utan bara kalla dig för nedsättande ord, borde skämmas faktiskt.
2018-07-26, 08:04
Medlem
Mac-Arthurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WonDash
Att förneka att det finns OI med agendor eller åtminstone starkt hat mot SD är löjligt.
Trots motståndet mot SD inom bl.a media och många andra i miljöer där möjligheter till påverkan av allmänheten är stor ökar SD och jag kan slå vad om vad som helst att det blir över 25% för SD.

Inkompetensen räcker naturligtvis inte att förklara differenserna mellan de seriösa och skojarna när det gäller SD!
Det förstod inte vår Crispy heller - konstigt nog...
2018-07-26, 08:06
Medlem
Fris avatar
SD har som sagt toppat och kommer att gå nedåt en del fram till valet. Åkessons fjäskande för Moderaterna avskräcker både sossar som gått över till SD, för de har alltid hatat moderaterna, och moderater som gått över till SD just för att de har fått nog av M.
Citat:
Du har en poäng.
Tråkigt bara med alla som direkt går till personangrepp istället för att diskutera sak.
Man måste väl för h/e kunna vara oeniga utan att nån kallar en för idiot/oärlig/etc...
Hur kan man vara "oenig" om faktiska sakförhållanden? Har man fel fast man blivit upplyst om hur det verkligen är, då ÄR man en idiot per definition. Ännu större idiot är man om man ljuger att fakta är "åsikter".

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in