2018-07-26, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
En dubbling från förra valet vore rent fantastiskt. 30% är bara fantasier som saknar grund.

30% låter i överkant. Speciellt nu då många Sverigedemokrater kommer stödrösta på Alternativ för Sverige. Det kommer SD tappa lite på.
2018-07-26, 00:10
Medlem
ZilverZoddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
https://www.fokus.se/2016/02/mathatet/
Mycket intressant!
Tack för länken.
Men det kan ändå inte vara samma artikel som SvenneBanan syftat på eller?
2018-07-26, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZilverZodde
Mycket intressant!
Tack för länken.
SÅ lite
Där OI:s kommenterar och samtidigt snackar skit om SD? Pre 2015 finns det tonvis med sådant (framför allt dem där "fristående" politisk bedömare och "statsvetare" uttalar sig), det handlar bara att man orkar sätta sig ett tag med google, samt komma igenom vissa betalspärrar. Under Reinfeldts tid var det väl snarast legio att snacka skit om SD samt relativisera deras resultat i OI:s.
2018-07-26, 00:22
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Mycket intressant!
Tack för länken.

Jag syftade på två olika artiklar varav den här är den ena som visar övriga OI-chefers totala ovilja att förbättra mätmetoderna. Men att du skiter i fakta vet vi så varför bryr du dig, vad de än har sagt så står du där och tror att de vill mäta rätt.
2018-07-26, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Skulle tro SD:s hårda kärna med säkra röster ligger som påstås runt 18 %.

Däremot är extra 4 % som överväger lägga sin röst på SD säkerligen grovt underskattad.
Den verkliga siffran är nog minst 10 %.

Du kommer få en chock på valnatten min vän.

SD kommer få minst 27 procent.
2018-07-26, 00:30
Medlem
Hur många röster krävs för ett parti att få 1 procent?
2018-07-26, 00:38
Medlem
fishANDchipss avatar
Med alla opinionsundersökningar som trillat in under mandatperioden såhär 4 år senare så undrar jag vad din magkänsla säger att SD ligger på för procent idag?

Hur många procent ska SD få i valet för att du ska känna dig nöjd?

Jag är lite nyfiken bara eftersom att det börjar dra ihop sig.
2018-07-26, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Hur många röster krävs för ett parti att få 1 procent?
Ta antal röstberättigade gånger den andel som förväntas att rösta. Därefter tar du det talet gånger 0,01. Quick maths
2018-07-26, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Technerder
Ta antal röstberättigade gånger den andel som förväntas att rösta. Därefter tar du det talet gånger 0,01. Quick maths

Tack!
2018-07-26, 00:42
Medlem
ZilverZoddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Jag syftade på två olika artiklar varav den här är den ena som visar övriga OI-chefers totala ovilja att förbättra mätmetoderna. Men att du skiter i fakta vet vi så varför bryr du dig, vad de än har sagt så står du där och tror att de vill mäta rätt.

Jag trodde från början att du var en seriös debattör men inser nu att du bara snackar skit och kommer med personangrepp hela tiden-
Jag skrev tidigt att jag är anti-etablissemang och har faktiskt inget emot SDs framgångar.
Hoppas genomsnittlige SDanhängare / valarbetare är mer sympatiska än du. Möter man sådana som dig i valstugorna lär vi inte vinna några röster.
Att jag till 2.56ggr pengarna tror (s) blir störst är mer vad jag tror är realistiskt än de som drömmer om 30+%
2018-07-26, 00:42
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Jag har aldrig sagt att det inte är ett systematiskt fel, sannolikt är det så.
Dock ej medvetet vilket flera försöker antyda.

Vilket OI var det som var rädda för SDs framgångar?

Att inte korrigera systematiska fel är en medveten handling.

Tror det är detta med den lille sverigehataren Wolodarski från DN skribenten tänkte på.
https://www.youtube.com/watch?v=YXVhPLFU3-o
2018-07-26, 00:44
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fishANDchips
Med alla opinionsundersökningar som trillat in under mandatperioden såhär 4 år senare så undrar jag vad din magkänsla säger att SD ligger på för procent idag?

Hur många procent ska SD få i valet för att du ska känna dig nöjd?

Jag är lite nyfiken bara eftersom att det börjar dra ihop sig.

Jag är nöjd med 20% men tror inte att de hamnar så lågt, i dagsläget verkar det mer ligga runt 25-27 men med ännu större potential.

Förutom OI baserar jag det även på vad jag hör i min omgivning, många pratar öppet om de stora invandringsproblemen och att de nu inte vet vad de ska rösta på trots att alltid varit tvärsäkra om det. Mellan raderna låter det däremot klart att de egentligen tänker rösta SD.

Citat:
Jag trodde från början att du var en seriös debattör men inser nu att du bara snackar skit och kommer med personangrepp hela tiden-

Skönt att höra, jag skulle bli bekymrad om en så oseriös och oärlig person som du sa något annat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in