2018-07-25, 22:11
Medlem
ZilverZoddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
A) Uppenbarligen är du livrädd att säga att du skulle sakna förtroende som har en chef som sagt det jag påstår. Du är förstås rädd att jag kan gräva fram källan och därför vill du ha en reträttväg ifall jag gör det.

B) När de borde ha fixat fel handlar frågan inte om. Men du bekräftar återigen att det inte finns någon som helst gräns för dig, oavsett hur länge felet kvarstår kommer du ha fullt förtroende för att det inte är medvetet.
A) Jag är in te rädd
B) Ha förtoende för är en sak. Inkompetens har jag inget förtoende för. Att nån medvetet manipulerar resultat kommer jag aldrig att tro på bortsett från klara bevis (Polis, åklagare åtal etc )
2018-07-25, 22:15
Medlem
ZilverZoddes avatar
En annan fråga som ni får upplysa mig som inte följt OU tidigare val...
Hur många dagar innan publicerar olika OI sina "sista" OU?
Hur många OI gör exit polls?
2018-07-25, 22:22
Medlem
Citat:
Endast 4% säkra läser jag så det är ännu värre.

Andel som bestämt sig slutgiltigt (Inom parantes: har inte tagit slutgiltig ställning/osäker)

M: 10 (9)
L: 2 (4)
C: 4 (6)
KD: 1 (2)
S: 13 (11)
V: 5 (4)
MP: 1 (3)
SD: 14 (6)

Källa: DN/Ipsos

Har påpekat många gånger tidigare i tråden, -"alternativa medias kraftiga utveckling de senaste åren, gör garanterat vi kommer se mycket stora rörelser och förändringar under tiden precis före valet. Den kraftiga polariseringen kommer säkert gynna s.k. "extrema" partier"!

Skulle tro vi kommer se två stora vinnare vid valet, SD och V!
2018-07-25, 22:24
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZilverZodde
A) Jag är in te rädd
B) Ha förtoende för är en sak. Inkompetens har jag inget förtoende för. Att nån medvetet manipulerar resultat kommer jag aldrig att tro på bortsett från klara bevis (Polis, åklagare åtal etc )

A) Och ändå vågar du inte svara. Det är meningslöst att söka efter källan som styrker det jag påstår om du ändå inte tycker det sänker förtroendet för Novus. Uppenbart är att chefen för ett OI kan uttrycka hur stark motvilja som helst mot att SD har höga siffror och du kommer ändå ha förtroende för att de gör sitt bästa.

B) Du duckar en gång till och bekräftar hur oärlig debattör du genom att svara på en annan fråga än den som ställdes. Ärliga debattörer håller sig till frågan man fått och svarar på den.
2018-07-25, 22:34
Medlem
ZilverZoddes avatar
Citat:
A) Och ändå vågar du inte svara. Det är meningslöst att söka efter källan som styrker det jag påstår om du ändå inte tycker det sänker förtroendet för Novus. Uppenbart är att chefen för ett OI kan uttrycka hur stark motvilja som helst mot att SD har höga siffror och du kommer ändå ha förtroende för att de gör sitt bästa.

B) Du duckar en gång till och bekräftar hur oärlig debattör du genom att svara på en annan fråga än den som ställdes. Ärliga debattörer håller sig till frågan man fått och svarar på den.
A) Finn du länken så skall jag nog svara :-) Alla dansar inte efter DIN pipa...

B) Jag svarade på frågan, du får inte det svar du vill ha, därför är jag inte ärlig...
Goddag YXSKAFT
2018-07-25, 22:38
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZilverZodde
A) Finn du länken så skall jag nog svara :-) Alla dansar inte efter DIN pipa...

B) Jag svarade på frågan, du får inte det svar du vill ha, därför är jag inte ärlig...
Goddag YXSKAFT

A) Om du inte kan säga att ett sådant uttalande sänker förtroendet saknar det mening att gräva fram källan.

B) Ja om du får en 1:a med en tärning varje gång så kommer du ändå inte tro att den är manipulerad. Spelar ingen roll om det upprepas 1000 gånger det räcker ändå inte som bevis för dig. Patetiskt.
2018-07-25, 22:40
Medlem
DN/Ipsos undersökning gjordes exakt under SD:s "svacka" och jag tror inte på siffrorna. Hur man än vänder och vrider ligger i alla fall SD som tvåa, men jag menar att här finns ett mörkertal.

Jag har tidigare fatställt SD:s hårda kärna till 18% och det överenstämmer med Ipsos mätning men jag menar också på att det rör på sig. Fler och fler går in i den hårda kärnan och jag vill flytta upp den till 20%.
Vad skall man med OI till när man själv har sådan utvecklad känsla?.... ....Nåväl det verkar som om man fastslår att taket för SD är 22% och det vet ju dom flesta här (utom Powergirl och några udda figurer till) att taket ligger mycket högre och även det flyttar sig.

Jag tror dock man ligger rätt i mätningen på S. S har dock möjlighet att hämta in själar ifrån V.
2018-07-25, 22:43
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
DN/Ipsos undersökning gjordes exakt under SD:s "svacka" och jag tror inte på siffrorna. Hur man än vänder och vrider ligger i alla fall SD som tvåa, men jag menar att här finns ett mörkertal.

Jag har tidigare fatställt SD:s hårda kärna till 18% och det överenstämmer med Ipsos mätning men jag menar också på att det rör på sig. Fler och fler går in i den hårda kärnan och jag vill flytta upp den till 20%.
Vad skall man med OI till när man själv har sådan utvecklad känsla?.... ....Nåväl det verkar som om man fastslår att taket för SD är 22% och det vet ju dom flesta här (utom Powergirl och några udda figurer till) att taket ligger mycket högre och även det flyttar sig.

Jag tror dock man ligger rätt i mätningen på S. S har dock möjlighet att hämta in själar ifrån V.

Nivåerna för SD måste förstås som vanligt kompenseras med Ipsos felfaktor. Men i övrigt är undersökningen väldigt intressant då den svarar på mer än vanliga OU.
2018-07-25, 22:50
Medlem
ZilverZoddes avatar
Citat:
A) Om du inte kan säga att ett sådant uttalande sänker förtroendet saknar det mening att gräva fram källan.

B) Ja om du får en 1:a med en tärning varje gång så kommer du ändå inte tro att den är manipulerad. Spelar ingen roll om det upprepas 1000 gånger det räcker ändå inte som bevis för dig. Patetiskt.

A) Men ta fram länken istället för att tjöta massa oväsentligt!!
Blir meningslöst att kommentera nåt som eventuellt har sagts. REAL FACTS ONLY!

B) Dålig liknelse, running out of arguments?

Sen ställde jag en fråga tidigare om sista OU innan val, när brukar dom komma (inte exit polls) ??
2018-07-25, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Från Expressenartikeln:
Sämsta utfall, väljare som slutgiltigt bestämt sig och inte överväger andra partier (Inom parantes: bästa utfall, nuvarande väljare plus de som överväger partiet)

M: 13 (21)
L: 3 (8)
C: 6 (12)
KD: 1 (4)
S: 19 (26)
V: 7 (11)
MP: 2 (5)
SD: 18 (22)

Andel som bestämt sig slutgiltigt (Inom parantes: har inte tagit slutgiltig ställning/osäker)

M: 10 (9)
L: 2 (4)
C: 4 (6)
KD: 1 (2)
S: 13 (11)
V: 5 (4)
MP: 1 (3)
SD: 14 (6)
Det är en riktig skräll.
Notera att summan av sämsta utfallet är endast 69%
Summan av bästa utfallet är hela 109%

Summan av de som bestämt sig är endast 50% med SD som största parti!
Summan av de funderar på namngivet parti är 45%. Saknas gör 5%

Tror inte man kan dra för stora slutsatser av denna mätning för de minsta partierna KD, MP och L.

Däremot är det mycket anmärkningsvärt att SD och S har nästan lika många "kärnväljare", som redan bestämt sig.
Tror framför allt SD kan locka 3-4 % extra av M:s många osäkra sympatisörer.
Med detta scenario hamnar SD klart över 25 %.
2018-07-25, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor

DN/Ipsos undersökning gjordes exakt under SD:s "svacka" och jag tror inte på siffrorna.

Personligen gillar jag inte när folk i den här tråden påstår att de opinionsundersökningar som visar att SD kanske får 18% i valet måste ljuga och bygga på bluff och båg.

Visst hoppas jag på mer än 18% för SD. Enligt DN/Ipsos kan röstsiffrorna för SD i stället bli 22%.

22% vore ett utmärkt resultat, tycker jag. Dessutom är det inte helt orealistiskt.
2018-07-25, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Personligen gillar jag inte när folk i den här tråden påstår att de opinionsundersökningar som visar att SD kanske får 18% i valet måste ljuga och bygga på bluff och båg.

Visst hoppas jag på mer än 18% för SD. Enligt DN/Ipsos kan röstsiffrorna för SD i stället bli 22%.

22% vore ett utmärkt resultat, tycker jag. Dessutom är det inte helt orealistiskt.

Nja 18% var väl säkra röster som jag uppfattade det. Det har varit min beräkning i flera månader att 18% är den hårda kärnan men nu "tror" jag den är högre. Säger 20%.

Naturligtvis är 22% ett bra resultat, med största sannolikhet SD då näst största parti. Men återigen "tror" eller känner jag att SD ligger högre.
Det som är lite tråkigt med S är att dom lämnar fritt för V, hade dom börjat angripa V konstruktivt skulle dom kunna nappa 3-4% men dom verkar för dumma för att fatta. Istället går man in för att smutskasta SD i parti och minut.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in