2018-07-25, 13:04
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6

Bevisning/provresultat som dröjer

Kan det vara så att NFC har skickat prover t ex till Nederländerna p g a de långa dröjtiderna i Sverige? Det vore ju isf bra, eftersom de iaf för 4 år sen var mycket längre fram vad det gäller t ex att tidsbestämma fingeravtryck...Nåväl, metodiken kanske finns i Sverige nu, men personal saknas till att hantera alla prover?
Se länk till artikel om tidsbestämning av fingeravtryck: http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/tidsbestamning-av-fingeravtryck-pa-g
Ja, fingeravtryck kan ju också vara intressanta. Det har varit mycket fokus på DNA här i tråden, och tydligen hade åklagaren ett bakslag med "de blodiga kläderna".

Enligt MV har mobilen skickats iväg för teknisk undersökning, och där borde det ju ingå att säkra ev. fingeravtryck. Om inte GM mot förmodan hade handskar så klarar man kanske upp brottet den här vägen.
Senast redigerad av Draifos 2018-07-25 kl. 13:07.
Citera
2018-07-25, 13:06
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Det är ju det jag säger/menar/tycker, man ksn inte gå på magkänsla.
Flixa81 anger ju att det finns konkreta misstankar, och jag frågar vad...

Men, hur ska Flixa81 kunna svara på vad åklagaren har? Det borde väl du kunna svara på istället? Du har ju återkommande antytt att du vet vad de har mot SD. Dessutom så har du uppgett dig ha tolkat åklagarens sakframställan, som du senare menade vara häktningsframställan när vi andra kom med frågetecken. Alltså, om du nu vet så mycket, så är det väl du som kan berätta?
Citera
2018-07-25, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Men, hur ska Flixa81 kunna svara på vad åklagaren har? Det borde väl du kunna svara på istället? Du har ju återkommande antytt att du vet vad de har mot SD. Dessutom så har du uppgett dig ha tolkat åklagarens sakframställan, som du senare menade vara häktningsframställan när vi andra kom med frågetecken. Alltså, om du nu vet så mycket, så är det väl du som kan berätta?
Det är ju det här som är problemet. Skulle jag skriva exakt sen hen, så skulle drevet vara igång. Visa respekt, det är bara dumheter hur vissa märker ord och låtsas inte förstå.

En framställan i sak är en sakframställan och sakframställan vid en häktningsförhandling är en häktningsframställan.... som jag ser på det. Ni vet mycket väl vad jag menade, men valde att märka ord och tjafsa i oändligheten, fast jag dessutom förtydligade det.
Pennelisim i förfinad form, ut i fingerspetsarna hos vissa här!

Egentligen förringar och fördummar er själva när ni håller på.

Är inte Lena värd mer respekt och fokus än detta tjafs? Ert val, jag har en högre agenda än detta.
Citera
2018-07-25, 13:32
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Det är ju det här som är problemet. Skulle jag skriva exakt sen hen, så skulle drevet vara igång. Visa respekt, det är bara dumheter hur vissa märker ord och låtsas inte förstå.

En framställan i sak är en sakframställan och sakframställan vid en häktningsförhandling är en häktningsframställan.... som jag ser på det. Ni vet mycket väl vad jag menade, men valde att märka ord och tjafsa i oändligheten, fast jag dessutom förtydligade det.
Pennelisim i förfinad form, ut i fingerspetsarna hos vissa här!

Egentligen förringar och fördummar er själva när ni håller på.

Är inte Lena värd mer respekt och fokus än detta tjafs? Ert val, jag har en högre agenda än detta.

Du förstår verkligen inte?! Dina inlägg är osammanhängande och röriga. Du är otydlig med vad som är spekulationer och vad som är faktiska uppgifter. Du svarar inte klart och tydligt på frågor utan du snärjer in dig ytterliggare i rundgångsresonemang. Det är otroligt svårt att veta vad du faktiskt menar då dina uppgifter går emot varandra.
Istället för att gå i försvar och kränga på dig en offerkofta skulle du och alla andra i tråden tjäna på om du sakligt kunde svara på de frågeställningar som uppkommer.

Personligen har jag svårt att ta dig på allvar just på grund av dina påståenden som går tvärt emot varandra. Hur kan du som både känner SD och även har 3 källor inom utredningen vara så ovetandes?
Citera
2018-07-25, 13:45
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Du förstår verkligen inte?! Dina inlägg är osammanhängande och röriga. Du är otydlig med vad som är spekulationer och vad som är faktiska uppgifter. Du svarar inte klart och tydligt på frågor utan du snärjer in dig ytterliggare i rundgångsresonemang. Det är otroligt svårt att veta vad du faktiskt menar då dina uppgifter går emot varandra.
Istället för att gå i försvar och kränga på dig en offerkofta skulle du och alla andra i tråden tjäna på om du sakligt kunde svara på de frågeställningar som uppkommer.

Personligen har jag svårt att ta dig på allvar just på grund av dina påståenden som går tvärt emot varandra. Hur kan du som både känner SD och även har 3 källor inom utredningen vara så ovetandes?

Hen känner varken SD eller HD. Denne har lurat er alla.
Citera
2018-07-25, 13:49
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenrasande1
En person blir inte skäligen misstänkt på bara magkänsla. Exakt vad som finns vet vi oinvigda inte.
Din "önskan är att det ska finnas mer" ty något annat kan inte driva någon att påstå något sådant felaktigt utan att ta reda på hur det förhåller sig?
Du är dock inte ensam, "önskan" om att det förhåller sig som man vill" driver flera av dina gelikar till liknande ogrundade påståenden som efter tids tjat absorberats av mottagliga som trådsanning.

Vad allvarigare är att fadäserna upprepas gång på gång trots upprepade smäll på fingrarna med verklighetens hårda pekpinnar.

"Magkänsla styr polisens tvångsmedel - ny avhandling reder ut begreppet ”skälig misstanke”

Vad är skäligt misstanke? Det finns inte någon definition på detta varken i lag eller praxis. Frågar man praktiker hänvisa de ofta till en magkänsla. Men det är kanske inte så bra att grundlagsskyddet vilar på magkänsla, säger Simon Andersson.

http://www.dagensjuridik.se/2016/10/ny-avhandling-reder-ut-begreppet-skalig-misstanke

Ett bra ex, på stark önskan från en gelik om att det förhåller sig som man vill är utfallet undertill där SD är misstänkt på
"En graverande magkänsla"
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Du låter... minst sagt otrevlig! Den det finns mest graverande på är väl SD idag som fortfarande är misstänkt?
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-07-25 kl. 13:54.
Citera
2018-07-25, 13:49
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Jag tycker nog tvärtom att 'EnGodTanke' hör till de användare som har bra koll på utredningen. Må så vara att han/hon kanske inte är lika intresserad som er andra av trivialiteter som exakt hur många barn SD har, vem som känner vem, och av vem HD köpte sitt hus. Men när det gäller förståelsen av själva sakfrågan, dvs. hur misstankarna mot SD kan ha uppstått, verkar ni andra ligga många steg efter. Ni kan väl åtminstone läsa de tidningsartiklar som finns om fallet.
Senast redigerad av Draifos 2018-07-25 kl. 13:58.
Citera
2018-07-25, 13:56
Medlem
På tal om spekulationer om att någon ska/har plockats in ytterligare/igen har HTD inte lagt ut nån bild eller loggat en endaste burk sedan 21a. Han kanske jobbar igen, eller? 🤔
Citera
2018-07-25, 13:59
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smultr0n
På tal om spekulationer om att någon ska/har plockats in ytterligare/igen har HTD inte lagt ut nån bild eller loggat en endaste burk sedan 21a. Han kanske jobbar igen, eller? 🤔

Han var inloggad igår men det kan ju
i och för sig vara HD eller JG som sköter det.
Citera
2018-07-25, 14:00
Medlem
Man borde kunna se om det finns nåt ärr på en hand även om den inte fotas. 😊
Citera
2018-07-25, 14:02
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smultr0n
Man borde kunna se om det finns nåt ärr på en hand även om den inte fotas. 😊

Ja, och ingen av de i tråden som känner honom
har dementerat det.
Citera
2018-07-25, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Han var inloggad igår men det kan ju
i och för sig vara HD eller JG som sköter det.

Det stämmer att han var inloggad men han brukar ju dela bilder av det mest triviala så det är lite annorlunda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in