2018-07-24, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riksdagsmajoritet
Turkar skiter i politisk korrekhet och vad media i utlandet ska säga.
Möjligt. Också möjligt att de konsulterar sin personal på kontoret i Sverige vad de tycker om frågan. Kanske ligger avgörandet helt och hållet hos deras personal i Sverige.
2018-07-24, 22:13
Medlem
MurderOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Det är yrkesaktivister som står bakom aktionen, där en av samordnarna är Gudrun Romeborn.

Nedanstående asociala grupperingar ingår.

”Sittstrejken Göteborg”
”Ingen människa är illegal”
”Vi står inte ut”
…..........................................
Sådana där avarter av svenskar(?) är inget annat än landsförrädare.
Om de bryr sig så mycket kan de åka till Afganistan och försöka göra skillnad. Jag kan inte bry mig mindre så länge det kostar mig som skattebetalare 0 kronor.
2018-07-24, 22:15
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorPest
Kanske just därför som Turkish Airlines inte kommer kräva henne på skadestånd, de är naturligtvis som alla företag mediemedvetna.
Du har nog en poäng i det.

Tilltaget har fått internationell spridning (Tyskland, Nederländerna) med artiklar även i stora tidningar såsom Stern.

Å andra sidan så ligger det i flygbolagens intresse att agerande som detta inte uppmuntras - att statuera ett exempel med dryga böter kan därför ligga i deras intresse.
2018-07-24, 22:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Antagligen, det är bara i utlandet samt alternativmedier som detta är en huvudnyhet.

Citat:
Ursprungligen postat av Shaggyme
Det var aldrig nån fara för flygsäkerheten. Jävla modig tjej. Hon fick tummenupp av mej. Förresten så har inte flygplanspersonalen några polisiära befogenheter. Dom måste tillkalla säkerhetsfolk om våld ska användas. Annars gör dom sig skyldiga till ett långt värre brott än vad demonstranten kan fällas för.

Det är kapten ombord som fattar besluten. Du snackar skit.
2018-07-24, 22:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorPest
Möjligt. Också möjligt att de konsulterar sin personal på kontoret i Sverige vad de tycker om frågan. Kanske ligger avgörandet helt och hållet hos deras personal i Sverige.
Jag vet hur turkar fungerar då jag själv har rötter från där.

Turkar är oftast ett glömskt folkslag. De vill gärna bara överstöka tidigare problem och få det bortviftat.

Men om det visar sig att det tagit hårt på dem ekonomiskt på grund av lilltjejen så kan jag garantera att turkar inte har någon som helst nåd. Vad media än skulle skriva för skit så kör turkar på och kräver och går sin egen race.

Turkish airlines har nästintill monopol i Turkiet och dominerande i arabvärlden så vad lilla Sverige säger bekommer inte dem.
2018-07-24, 22:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Du har nog en poäng i det.

Tilltaget har fått internationell spridning (Tyskland, Nederländerna) med artiklar även i stora tidningar såsom Stern.

Å andra sidan så ligger det i flygbolagens intresse att agerande som detta inte uppmuntras - att statuera ett exempel med dryga böter kan därför ligga i deras intresse.
Turkar skiter i långsiktig PR och diverse trams.

Tro mig, när det gäller utlänningar skiter turkar fullständigt i och kör bara på.
2018-07-24, 22:17
Medlem
Shaggymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martor
en pilot har redan svarat den fråga, de har alla befogenheter att röv knulla henne

Det hade inte varit möjligt. På slutet av filmen från hennes fb så hade hon fått större delen av passagerarna på sin sida. Ett helt fotbollsfölje direkt från Gotia Cup bland andra. Du hade åkt ut själv så det visslade om et
2018-07-24, 22:19
Medlem
LordLancasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MurderOne
Sådana där avarter av svenskar(?) är inget annat än landsförrädare.
Om de bryr sig så mycket kan de åka till Afganistan och försöka göra skillnad. Jag kan inte bry mig mindre så länge det kostar mig som skattebetalare 0 kronor.

Det har redan gjorts av en västerländsk feminist. Hon vandrade igenom Europa iförd en brudklänning och skulle vandra vidare igenom Mellanöstern för att visa hur fredligt Islam är.

När hon hade hunnit några mil in i första muslimska land blev hon våldtagen och mördad.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Pippa_Bacca
Senast redigerad av LordLancaster 2018-07-24 kl. 22:23.
2018-07-24, 22:20
Medlem
Martors avatar
Citat:
Det hade inte varit möjligt. På slutet av filmen från hennes fb så hade hon fått större delen av passagerarna på sin sida. Ett helt fotbollsfölje direkt från Gotia Cup bland andra. Du hade åkt ut själv så det visslade om et

jag hade skjutit mig själv om det var jag.

Förstår din point dock. Har damp är en handlingens karl. ingen kastar mig någonstanns
2018-07-24, 22:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av azintono
Varför är det bara fula tjejer som blir asylaktivister?
För man aldrig fått bekräftelse och blivit galna av det och innerst inne skyller på de snygga tjejerna som bara lever sitt liv med fest och sex.
2018-07-24, 22:22
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Det är inte säkert. Hon sade själv att hon inte visste om fotbollslaget längst bak stod upp för att de stödde henne eller för att de vill se (och höra) vad som pågick.
2018-07-24, 22:26
Medlem
dovAkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riksdagsmajoritet
För man aldrig fått bekräftelse och blivit galna av det och innerst inne skyller på de snygga tjejerna som bara lever sitt liv med fest och sex.

Tror du är på rätt spår.

Hoppas verkligen Turkish airlines statuerar ett exempel och hon hamnar på en no fly list samt dryga böter

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in