Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-24, 15:15
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Det här är å andra sidan den bästa u-hjälpen (i den mån man vill ägna sig åt sånt). Dessa pengar går rätt in i den riktiga ekonomin, medan vanlig u-hjälp mest försvinner i byråkratin eller hamnar i nån diktators ficka, så att han kan leva i lyx och förtrycka sitt folk hårdare.

Om man tar denna observation och kombinerar med Oytos idéer så ser man en framkomlig väg för en bättre värld. De skulle alltså fortsatt kunna vara en del av vår ekonomi utan att längre bo här.

Återvandringen kommer minska de belopp som lämnar Sverige. Pengarna blir kvar i Sverige men asylanterna lämnar, istället för tvärtom.
Citera
2018-07-24, 15:30
Medlem
Napoleon.Snowballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avc
Nu är de tillbaka på Youtube igen: # 15: Youtube backar efter massiva protester

Ytterst sällan jag gillar videor, detta fall fick bli undantag.
Den videon påstods dock av Youtube inte vara tillgänglig från Sverige (”din landsdomän”).
Citera
2018-07-24, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Gjorde precis en OU från Yougov och AFS fanns inte med som alternativ. De åtta i riksdagen samt FI var alternativen som gick att rösta på så det blir ju svårt att uppskatta AFS då när man inte ens kan rösta på de.
Men fanns det ingen möjlighet att skriva AfS som ett eget val? Märkligt. Hur kunde isåfall Yougov i mars säga att AfS låg runt 2 %?
Citera
2018-07-24, 15:49
Medlem
avcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Napoleon.Snowball
Den videon påstods dock av Youtube inte vara tillgänglig från Sverige (”din landsdomän”).
Nere igen alltså. Google verkar lättpåverkade av PK-eliten
Citera
2018-07-24, 15:56
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avc
Nere igen alltså. Google verkar lättpåverkade av PK-eliten

Ja, konservativa bör angripa nätjättarnas censur genom att hävda att de bestämmer så mycket över innehållet att de måste anses som publishers istället för carriers, open platforms eller vad nu alternativet heter. Som det är nu undkommer de ansvar som publishers men fungerar som regimlojala publishers.
Citera
2018-07-24, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Ja, konservativa bör angripa nätjättarnas censur genom att hävda att de bestämmer så mycket över innehållet att de måste anses som publishers istället för carriers, open platforms eller vad nu alternativet heter. Som det är nu undkommer de ansvar som publishers men fungerar som regimlojala publishers.
Steve Bannon drev frågan att de monopolliknande internetjättarna juridiskt borde ses som utilities, som tele, el och vatten. Dvs, lika lite som att man borde stänga av Kasselstrands mobil om han i den säger något som Telia inte uppskattar skall Google/Youtube inte få hindra någon från att på Youtube visa en film bara för att Google/Youtube ogillar den.
Senast redigerad av Napoleon.Snowball 2018-07-24 kl. 16:52.
Citera
2018-07-24, 17:06
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Steve Bannon drev frågan att de monopolliknande internetjättarna juridiskt borde ses som utilities, som tele, el och vatten. Dvs, lika lite som att man borde stänga av Kasselstrands mobil om han i den säger något som Telia inte uppskattar skall Google/Youtube inte få hindra någon från att på Youtube visa en film bara för att Google/Youtube ogillar den.

Exakt. Betalningssystemet är en annan utility. Där har Sverige redan accepterat att den som har vissa åsikter ska inte få ha t.ex. bankkonto. Privatpersoner har dock än så länge ett starkt skydd. En bank har idag rätt att neka en organisation konto p.g.a. fel värdegrund.
Citera
2018-07-24, 17:21
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Återvandringen kommer minska de belopp som lämnar Sverige. Pengarna blir kvar i Sverige men asylanterna lämnar, istället för tvärtom.

1. Asyltstopp och flyktinghjälp i närområdena.
2. Återvandring och Oytos modell för att använda människokapitalet till att bygga upp företagande där borta.

Ja då får man det mest effektiva resultatet på 1) flyktinghjälp och 2) u-hjälp. Samtidigt som vi alltså kan tjäna pengar på den senare. Humanitär politik på riktigt! Om nu någon skulle vara intresserad...

Vänsterextremister (t.ex. moderater) är absolut inte intresserade. Det enda de vill är att förstöra Sverige så snabbt de bara kan. Om man samtidigt försämrar för resten av världen så gör det dem inte ett dugg - bara de lyckas med att få Sverige att gå under.

Jag kollade just på det här: https://www.youtube.com/watch?v=ncf3oLU0a_U
Hans Jensevik berättar bl.a. om hur svenskt bistånd gick till Mugabes folkmord, när han var i Zimbabwe 1986. Typisk vänsterpolitik. Leder bara till mord, våldtäkt och förstörelse.
Citera
2018-07-24, 17:28
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Men fanns det ingen möjlighet att skriva AfS som ett eget val? Märkligt. Hur kunde isåfall Yougov i mars säga att AfS låg runt 2 %?

Vi har redan gått igenom en vända av motsägelsefulla rapporter kring det här. Så vi som hängt med ett tag ser nog mest det här som ett brus, som det just nu inte går att dra några slutsatser av.

Men visst, ett möjligt svar på din fråga vore:
1. Metro är beställaren och betalar
2. Fram till mars bad Metro Yougov om att Övriga skulle specificeras i en följdfråga
3. Numer ber de om att man inte gör det (och betalar för det)
Citera
2018-07-24, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Om du är realistisk, vilka tror du verkligen är beredda att rösta på ett parti som bara har en ogenomtänkt fråga som de går till val på?

De mest extrema SD väljarna, där hittar du den klick som kan tänka sig rösta på dem. Alla de här är troligen medvetna om att de riskerar att kasta bort rösten om Afs får under 4% vilket vem som helst kan räkna ut att de inte kommer nå över.

Har inte detaljgranskat de som pratar för Afs men vad jag uppfattat handlar det om uteslutna SD politiker som gått ihop. En mycket homogen grupp och den är alldeles för känslig för att bygga ett parti på, för lätt att korrumpera

Du menar som folk kastade bort sina röster på SD 2006?

Vart tror du SD varit idag om det inte varit ett antal personer som "kastade bort sina röster" på dem 2006?

För mig är min röst aldrig bortkastad... jag kan vara den ende som röstar på just det partiet jag väljer att rösta på... men för MIG är rösten inte bortkastad för det, för jag röstade på det jag trodde på. Om sen du tycker att rösten är bortkastad skiter jag fullkomligt i.
Citera
2018-07-24, 17:55
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikie
Du menar som folk kastade bort sina röster på SD 2006?

Vart tror du SD varit idag om det inte varit ett antal personer som "kastade bort sina röster" på dem 2006?

För mig är min röst aldrig bortkastad... jag kan vara den ende som röstar på just det partiet jag väljer att rösta på... men för MIG är rösten inte bortkastad för det, för jag röstade på det jag trodde på. Om sen du tycker att rösten är bortkastad skiter jag fullkomligt i.
Samma här. Jag lyssnar på mitt samvete, och enligt det är AfS det bästa alternativet som står nog närmast. Vad andra sedan väljer att rösta på är inte något jag bryr mig om. Det jag vet är att jag kommer ångra mig om jag inte röstade på det alternativet jag trodde på.

Jag kommer dock fortfarande rösta på AfS till kommun och landsting. Men till riksdagen blir det AfS.
Citera
2018-07-24, 17:56
Medlem
Avhuggethuvuds avatar
Detta klipp är alltså flaggad för olämpligt och stötande för vissa tittare.

https://www.youtube.com/watch?v=Ry5nsPI4DeQ&bpctr=1532449413
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in