2018-07-24, 12:14
Medlem
Grisbrottarens avatar
Jag gissar att hon ser sig själv som en dagens Raoul Wallenberg, som räddar liv på offer för en (i vidare perspektiv) kriminell lagstiftning.

Men hon är naturligtvis ordentligt ute och cyklar i sin ungdomliga fjortis-naivitet, vilket hon visar genom att först påstå att afghanen kommer att dö om han utvisas, för att sedan ändra det till att han "troligen" kommer att dö. För sitt agerande är hon i behov av att afghanen utvisas till en säker död, men hon kan inte på något sätt styrka påståendet, eftersom Afghanistan är ett säkert land att vistas i, oavsett vad kaviar-tanten säger.

Samtidigt imponeras jag lite av hennes sätt att sköta protesten, då hon uppenbarligen har tänkt igenom saken och handlar mycket disciplinerat, när hon t.ex. bara filmar sig själv och inte kör upp kameran i ansiktet på andra. Det är så här civil olydnad ser ut, bortsett då från att hon inte fattar att hon begår ett brott och att hon måste vara beredd att ta sitt straff för brottet om det verkligen ska vara civil olydnad i ordets rätta bemärkelse.
Huruvida hennes agerande uppfyller kriteriet att tredje man inte ska drabbas av olydnaden, är väl lite mer tveksamt (då ju andra resenärer försenas) men så är det förstås alltid i praktiken.
2018-07-24, 12:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Antidemokretin
Tror du inte att det är just det hon vill ha ? Hon är en känd aktivist har varit med i olika demon om afghan utvisningar, några på #VISU har visat bilder då hon står och skriker framför förvaret. En hjärntvättat subba.

Det där farliga människor. Det är såna där hjärntvättade kvinnor som genomförde terrordåd å kommando holger meins och stater som DDR kunde existera.
2018-07-24, 12:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 0gKolhydrater
Hon såg ut precis som jag föreställde mig hahahaha.

Ful, glasögon, inga bröst, ingen rumpa, acne, svartsjuk på fina kvinnor i smyg men skyller på män.

Här ska det plockas antirasist-poäng bland vännerna i skolan så kanske en cuck eller babbe vill bjuda ut henne.

Bortskämd liten fitta som garanterat vuxit upp i ett radikalt/liberalt hem. Vars faan får dom luft ifrån?
tillbaka till skolbänken och håll din lilla käft fitta.
2018-07-24, 12:21
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stampentrekant
En total katastrof.

Hade detta skett i stockholm, hade jag åkt dit och dragit ut henne!

https://www.facebook.com/elin.k.ersson/videos/10155723956991274/?hc_ref=ARS3_bXbDuD5FztH1WUKiZGqn60A4gnizyqKjzGKTp Xc0IYmkPPdLAxsm45SdxR-e8E

Det måste göras olagligt att på detta sätt motarbeta lagar och kosta samhället enorma summor.
Dessa galna aktivister måste stoppas och bestraffas. Bestraffar inte samhället dessa individer så borde vanligt folk organisera sig och bestraffa den här typen av galenskaper.

Mailbombningar, hackande och andra "plågor" borde vara reaktionen från människor som anser att detta är helt förkastligt. Sådana här aktioner kostar oss skattebetalare miljoner som ex sjuka och gamla är i trängande behov av.

Förvånande att ingen letar upp aktivisten och skrämmer skiten ur dem. Eller ger dem en ordentlig omgång och beslagtar deras ekonomiska medel, sparkar dem från arbetet, förstör deras bil/hus.

AFA håller ju på med liknande aktioner då och då mot påstådda rasister.
2018-07-24, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Det enda du gör med din typ av inlägg är att ge vänstern mer medel att motverka näthat. Du motverkar aktivt en konstrukiv debatt om invandring och dess kostnader och konsekvenser, samtidigt som du ger eld och medel åt vänsterpolitik. Håll dig till sakfrågan istället.
Det är för sent med sunda debatter vid det här laget. Vänsterkräk som denna parasiten har visat gång på gång att de inte är mentalt mogna att föra en logisk debatt. Straffa dem alla så att de fattar sina konsekvenser, jag ser detta som en olydig unge som inte förstår regler.
2018-07-24, 12:23
Medlem
happilappis avatar
Borde det inte vara olagligt att förhindra utvisning? Dom stör ju myndigheternas arbete. Mycket mycket märkligt att man kan bete sig såhär idiotiskt.
2018-07-24, 12:23
Medlem
Idioten bör få stå för kostnaderna som det hela innebär!
Jävla vänsterskräp.

Dem sitter och spyr galla över att NMR stör andras politiska sammankomster, men en sån här samhällsantagonist får hålla på helt utan minsta kritik. Likadant som när andra vänsterskräp har fått störa SD sammankomster år efter år utan minsta kritik.
Senast redigerad av white.heavy.engine 2018-07-24 kl. 12:26.
2018-07-24, 12:25
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Enligt en artikel i pappersupplagan av Jönköpingsposten om händelsen så skulle hon ha känt eller åtminstone haft kontakt med afghanens familj och det var de som skramlade ihop pengar till en biljett åt henne alt afghanasylorganisationen hon var med i.

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/37724247_10155725343256274_424359905764311040_n.jp g?_nc_cat=0&oh=6912d2b594691e5690b551fb85b13ae2&oe =5C0D6DB6
Tack. Det klarnar lite, det var en 18-åring som hon ville "rädda", 50-åring åkte bara med "på köpet".

Hennes juridiska insikter känns väldigt barnsliga & baserade på någon slags flickrumslogik.
Citat:
Jag har inte gjort något olagligt. Det enda jag gjort mig skyldig till är civil olydnad och det är ju lagligt i Sverige. Turkish Airlines, som planet tillhörde, har dock tagit mina uppgifter och de kan ge mig böter med tanke på förseningen.
Inte många rätt där.
2018-07-24, 12:27
Medlem
vulcanemerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antidemokretin
Polisen skulle behöva dessa plan enbart för resan till Turkiet där de byter till annat plan till Kabul. När de är i Turkiet finns inte en chans i helvetet att asylaktivister kan smuggla sig själva och bråka med personalen och kräva något från passagerare. Turkisk polis / säkerhetspersonal vet hur man hanterar bråkmakare. Och sen skulle man se fången/ensamkommande afghanen böla och göra sig märkvärdig framför turkarna, hahahaha det vore grejer det !

Som det är nu funkar inget, de lyckas inte utvisa en ENDA vare sig med chartrad eller reguljär flygplan.

Ja och när de väl är i Turkiet så är de utanför EU och Schengen, så bråkmakeri där är inte vårt ansvar längre.
2018-07-24, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av acemanner
Det är för sent med sunda debatter vid det här laget. Vänsterkräk som denna parasiten har visat gång på gång att de inte är mentalt mogna att föra en logisk debatt. Straffa dem alla så att de fattar sina konsekvenser, jag ser detta som en olydig unge som inte förstår regler.
Ser inte hur inlägget jag citerade har någon som helst effekt annat än att det ger vänstern vatten på sin kvarn och mer pengar åt så kallad trollbekämpning. "Olydig unge" eller inte - Resultatet är att det blir kontraproduktivt.
2018-07-24, 12:35
Medlem
Tja man kan bli oönskad som passagerare på det aktuella flygbolaget.

Det har man ju hört inträffa när folk inte kan uppföra sig.
2018-07-24, 12:35
Medlem
coreyhartfanclubs avatar
Det är oacceptabelt att det ska vara så här enkelt och till och med tydligen accepterat att förhindra beslut av svenska myndiheter. De här personerna, eller personernas föräldrar kanske snarare med tanke på att hon ser ut att vara runt 12-14 år gammal, behöver rejäla ekonomiska näsbrännor så att de lär sig! Att vara "aktivist" ska inte vara någon ursäkt för att begå brott.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in