2018-07-24, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Det har tråden funderat mycket på. Att han sagt att han inte tror att fallet kommer att lösas (om han nu sagt precis så) kan betyda att:
(1)han är GM och övermodig
(2) han är inte GM och känner sig missmodig om att kunna bli friskriven eftersom han tycker att det verkar som om polisen har dåligt underlag. Han har sagt.sig ha en egen teori som kan spela in här.
Att han skulle lejt någon verkar mindre sannolikt: då borde han sett till att skaffa sig alibi och låtit bli att ha digital kontakt m BO den kvällen. Dessutom verkar mordet inte planerat ( fast det kanske är villospår har ngn påpekat. Samtidigt är det mest sannolika det vanligaste).

Observationen av SD i området har inte givits tid eller plats (vad jag hittat i tråden). Den behöver inte vara konstig. SD bor i området och har X och barn i lägenhet nära BO. Samtidigt är den förstås viktig: inte nog med att han saknar alibi, han har setts i området ( om vittnet bedöms tillförlitligt).
Håller med det Du skriver! Undrar hur mycket som är sant av det som kommit "fram" att SD har sagt?
Även SD kan behöva gå ut till ex soptunna m m... och någon tid när han setts på mordkvällen har jag inte läst heller i tråden.
Citera
2018-07-24, 08:04
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Håller med det Du skriver! Undrar hur mycket som är sant av det som kommit "fram" att SD har sagt?
Även SD kan behöva gå ut till ex soptunna m m... och någon tid när han setts på mordkvällen har jag inte läst heller i tråden.

Enligt min källa har han setts i området den aktuella tidpunkten.
Vet inte mer precist än så.
Citera
2018-07-24, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Aktuell tidpunkt... undrar vad Din källa menar, den tiden kan iof vara att någon (tror) vet att han varit hemma den dagen... (om ex SD sagt att han inte var hemma det dygnet). Har Din källa sagt vilken tid det var och var han setts i området?
Ursäkta... läste lite som fan läser Bibeln... missade Din andra mening...
Citera
2018-07-24, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Den där uppgiften som tidigare cirkulerade här i tråden, och som antydde att det skulle finnas besvärande vittnesiakttagelser av SD under mordkvällen, tycks alltså vara ytterst osäker. Ingen verkar veta hur den uppgiften har uppstått:
(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Uppgiften kommer från ett s.k. nyckelvittne.
Om du söker upp inläggen från Moralensväktare, som vi båda anser trovärdig, i detta ämne hittar du en del tänkvärt.
Citera
2018-07-24, 08:30
Medlem
Citat:

Man kan fråga sig hur långt bort folk har soptunnorna. Eller varför de måste traska den vägen mitt i natten.
Citera
2018-07-24, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Man kan fråga sig hur långt bort folk har soptunnorna. Eller varför de måste traska den vägen mitt i natten.
"Måste traska den vägen mitt i natten" vilken väg syftar Du på? Och mitt i natten var framkommer det exakt tid?
Citera
2018-07-24, 08:37
Medlem
Citat:
"Måste traska den vägen mitt i natten" vilken väg syftar Du på? Och mitt i natten var framkommer det exakt tid?

Vägen till soptunnorna ....
Citera
2018-07-24, 08:43
Medlem
Citat:
Vägen till soptunnorna ....
Eftersom det är "typ" radhusområde tänkte jag mig soptunnorna i princip utanför dörren, så behöver det inte vara så klart. Men det framkommer inte med säkerhet någonstans att han var ute "mitt i natten"...
Citera
2018-07-24, 08:45
Medlem
Citat:
Eftersom det är "typ" radhusområde tänkte jag mig soptunnorna i princip utanför dörren, så behöver det inte vara så klart. Men det framkommer inte med säkerhet någonstans att han var ute "mitt i natten"...
Det framkommer, om man inte missar viktiga bitar i pusslet.
Senast redigerad av VigosRos 2018-07-24 kl. 08:48.
Citera
2018-07-24, 08:51
Medlem
Citat:
Det framkommer, om man inte missar viktiga bitar i pusslet.
Och vilka pusselbitar har Du förutom de som framkommit i tråden (jag har inte sett något klockslag)?
Citera
2018-07-24, 09:13
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81

Tidigare har du skrivit att "ett vittne sett SD i det aktuella området den aktuella tiden":

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Nu skriver du att han enbart setts "i området den aktuella tidpunkten".

Det är en avsevärd skillnad i sammanhanget
Citera
2018-07-24, 09:41
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det står inte vem hon var där med
på Instagram eller i GeoCachloggen.
Var kan det mer stå?

Konferensen ägde rum i Sälen den 14-16 januari.

Den 13-14 januari loggar LW att hon är i Sälen tillsammans med AL.

Senast redigerad av GilGrissom82 2018-07-24 kl. 10:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in