Citat:
Tyvärr missade jag detta inlägg o frågan till mig, ber om ursäkt att jag inte svarat på detta!En fråga till dig och jag tror du berört detta för ganska längesedan och kanske har ett svar.
Det här gamla förrådet Tingstäde Furbjärs 1:26 som de gjorde ombyggnad med byggnadstillstånd till bostadsändamål för. Jag har för mig att du tagit ut alla handlingar kring det.
Vad det invändigt helt klätt med eternit (asbesthaltigt) innan ombyggnaden?
Att riva så stora ytor med asbesthaltigt material kräver kanske en hel del tillsånd från miljömyndigheter? Vet du eller någon annan hur det ligger till med detta i det här fallet.
Vi är en massa olika här som drar i olika trådar för att "sätta dit" Nujen av olika skäl. Det behövs nog lite tolerans sinsemellan för då blir det verkligen OT.
Det här gamla förrådet Tingstäde Furbjärs 1:26 som de gjorde ombyggnad med byggnadstillstånd till bostadsändamål för. Jag har för mig att du tagit ut alla handlingar kring det.
Vad det invändigt helt klätt med eternit (asbesthaltigt) innan ombyggnaden?
Att riva så stora ytor med asbesthaltigt material kräver kanske en hel del tillsånd från miljömyndigheter? Vet du eller någon annan hur det ligger till med detta i det här fallet.
Vi är en massa olika här som drar i olika trådar för att "sätta dit" Nujen av olika skäl. Det behövs nog lite tolerans sinsemellan för då blir det verkligen OT.
Jag har inte begärt ut handlingarna fysiskt/elektroniskt, men skulle gärna vilja göra det, har dock svårt att hinna med det. Det finns en lista på handlingar i ärendet som jag lagt ut här tidigare. Där verkar finnas en del teknisk info bl a. Jag vet inte om det fanns eternit specifikt i detta förråd. Det fanns dock ett intilliggande förråd som var eternitbeklätt utvändigt, men det revs av Fortverket innan fastigheten såldes.
I ärendet anges att det gäller ombyggnad till "tvåbostadshus", undrar om nuvarande utformning är i enlighet med bygglovet?
Vid ombyggnationen rev balterna ut huset invändigt och allt slängdes i en stor skräphög utanför, färgburkar, virke, plast mm utan någon ordning. Undrar om ombyggnaden kan ha något att göra med den förorening av den närliggande vattentäkten i samhället som det rapporterades i media om 2016?
mIuCHAh0aAJ:https://www.homeaway.co.uk/p6799408+&cd=1&hl=sv&ct=clnk&gl=se
, men i det här fallet, varför och hur?