2018-07-23, 12:56
Medlem
Idunas avatar
Jag promenerade mellan Nya Varvet och Klippans Konstkafé för några veckor sedan, vid 19-tiden.

I höjd med Röda Sten Restaurang/konsthall, längs efter vattnet, hela vägen till den där grillplatsen, var det ganska mycket folk. Bara araber. Inte en enda svensk syntes till. En bil stod parkerad ungefär i höjd med entrén till restaurangen, med öppna dörrar och hög volym på bilradion. Arabisk musik.

När jag kom fram till uteserveringen vid Konstkaféet, satte jag mig på träbänken, på bryggan. Efter en kort stund kom en polisbil körande i mycket låg fart, norrifrån, alltså från Sjömagasinet till, på den där vägen som väl egentligen är cykelbana, och fortsatte ut mot Röda Sten.

Kanske OT detta, men ville ändå ge en beskrivning av det jag såg.

Några gånger efter det har jag gått samma väg, dagtid, men då har etniciteten varit som i Gbg i stort, d.v.s. blandad.
Citera
2018-07-23, 13:30
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonny.Boj
Bodde han inne på Migrationsverkets anläggning tro? Jag har hört att Asylanter kedjarfast sig och håller på där ute..

Säker på att du inte tänker på Kållered nu?
Citera
2018-07-23, 13:46
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Han verkar vara Irakier
Kristen arab från Libanon
Citera
2018-07-23, 14:15
Medlem
feminaziss avatar
Verkar råda viss förvirring kring karaktären av området Majorna.

Kan väl förtydliga; Majorna består utav en helvit population. En övervägande majoritet av de boende är etniska svenskar med vänsteråsikter. Invånarna är med och räddar planeten genom att dricka ohälsosamma mängder havremjölk, samt att gråta när Håkan falsksjunger om att han blivit förälskad i en tjej som var ful(!)

Köttkonsumtionen lär för övrigt vara rekordlåg i denna del av staden. En sak som dock råder stor efterfrågan på (förutom sojamjölk) är stimulansdroger, av olika slag. Detta har lett till att langare från andra delar av Bästkusten kunnat tjäna en hacka på patriarkathatande hipsterkids.

Med anledning av detta har grabbarna från orten kunnat ta del av utsatta tider för rejvfester i regionen. Ofta via Facebook-sidor etc. Rivaliserande Hisingengäng har emellertid befunnit sig i ett oheligt krig, de senaste åren. Denna schism tycks nu ha blossat upp en aning. Redan förra sommaren inträffade ett mordförsök av en tablettförsäljare, även denna gång på ett rejvevent, i direkt anslutning till Röda sten. Skall tillägga att dessa element är ett återkommande inslag på stadens stamp.

Alltså, man behöver inte vara astronom för att begripa att merparten av den brottslighet som finns i Majorna, huvudsakligen begås av folk utifrån. Detta fall är naturligtvis inget undantag.
Citera
2018-07-23, 16:28
Medlem
JaffarByn163s avatar
Gillar killen och att han inte verkar ha brukat onödigt mycket våld. Men man måste va blind ifall man inte fattar att han gått bort som en följd av att han langade.
Citera
2018-07-23, 18:22
Medlem
Är msn säker på att han blev mördad?
Citera
2018-07-23, 18:22
Medlem
Inga RIP:s eller VIF:s på fejjan iaf.
Någon som har Insta som kan kolla så att snubben blir bekräftad som BO.
Citera
2018-07-23, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kawwazx12
Igår kväll fanns massvis med RIP.
Citera
2018-07-23, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kawwazx12
kom inte med felaktig info eller falska rykten som sprider sig snabbare än du vet vad...
Över 54 inlägg i skrivande stund med dina rips du sökte...
Just nu vet man inte om han var på väg till festen, eller om han korsa en mördares väg då man faktiskt kan ta den vägen för att gena till många ställen i området... detta låter kanske saltigt i vissas ögon
"men killen var en av dem bra langarna" har aldrig hört han hamna i bråk vi är från samma ort och jämngamla... han kunde komma 2 mil med spårvagn och lämna gräs och ej ta extra betalt... han langade för att betala hem pengar, hans lillebror dog för 2 år sedan fö.
Citera
2018-07-23, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjackRaise
Igår kväll fanns massvis med RIP.

Ser inte en enda en RIP, är jag inne på fel persons fb?
Kan någon vara vänlig och länka ??
Citera
2018-07-23, 18:58
Medlem
JaffarByn163s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blubb07
Ser inte en enda en RIP, är jag inne på fel persons fb?
Kan någon vara vänlig och länka ??

Här: https://www.facebook.com/danii.antwan
Citera
2018-07-23, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaffarByn163
Här: https://www.facebook.com/danii.antwan
Tackar!

Men det var den jag var inne på förut , mm kanske måste vara vän med han för att se

Jaja, då vet jag vem som är Bo iaf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in