2018-07-23, 15:57
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarismyg
Först fick jag för mig att LW och "makarna"D var MUSTare och att UW's hemliga arbete var militärt. Men det verkar underligt i ett bostadsområde i Örebro.

Vad finns i Vivalla? som springer runt med zippåsar och kabbar och skjuter vilt omkring sig?

Det är naturligtvis polisens narkotikaspan ev SÄPO gällande gängen.

Om man ska spana under lång tid så behöver man ha ett skäl att ideligen befinna sig på platsen.
Inga problem, staten fixar några hus så våra spanare nu är innevånare i Vivalla och kan gå helt lugnt.

De springer dessutom runt och geocoachar. Rena drömmen för en spanare.

Ingen som har reagerat på att de är dykare?Till och med brottsplatsteknikern...

De här ensamma amerikanska männen som dyker upp ibland? Oj de var visst också dykare.

En skribent undrade varför LW vigde paret. I en frikyrka dessutom. Kanske därför att det inte var någon ceremoni.

I Linköping jobbade LW som präst på flygflottiljen samtidigt som "mördaren" jobbade där. Men varför är han på ett militärt flygfält om han bara flyger lite reklamjippon?

Det är ganska kul att ni verkligen inte vet vad som försigår. All heder åt de man inte får nämna.
Men FRA: eftersom ni har min IP nu så kan ni ju hälsa dem det.

Haha, du är verkligen dagens behållning. 😂

Jag är enormt imponerad av din fantasi, det där hade jag aldrig kunnat lista ut själv.
Citera
2018-07-23, 16:00
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
;

Citat:
Imponerande att du lyckas skriva ett långt inlägg utan att samtidigt svara på min enda fråga. Jag frågar igen: Om LW inte mördades, vad tror du har hänt henne då? Dvs hur dog hon, tror du?

Troligtvis var de tre som åkte till USA. "makarna" D eskorterade, och vände hem igen. LW togs omhand av FBI för skydd
.

Nu hänger jag inte med. Är det svar på hur LW:s liv tog slut om hon inte mördades?
Citera
2018-07-23, 16:14
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella

Jag är enormt imponerad av din fantasi, det där hade jag aldrig kunnat lista ut själv.

Ja jag fantiserar bara. Eftersom personen den här gången var inblandad i något lite värre hotmässigt sett. Man letar inte efter ngn som bevisligen är död.
En bild publiceras i media samtidigt som hon försvinner. Hur ofta händer det?
Det gäller ju att de som ska få dödsbudet inte missar en svensk notis: "Försvunnen kvinna i Örebro".

Jag lovar Cocinella, vi har en rätt stor underrättelseverksamhet. Som tur är.
Citera
2018-07-23, 16:17
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Troligtvis var de tre som åkte till USA. "makarna" D eskorterade, och vände hem igen. LW togs omhand av FBI för skydd
.

Nu hänger jag inte med. Är det svar på hur LW:s liv tog slut om hon inte mördades?

Tja så kan man ju också uttrycka det. LW finns nog inte mer.....
Citera
2018-07-23, 16:17
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:

Men eller hur 😂
Efter allt tjafs i tråden kändes det faktiskt välbehövligt med ett konspiratoriskt kriminaldrama. Kanske att vi alla blir på lite bättre humör efter att ha låtit fantasin skena iväg en stund.
Citera
2018-07-23, 16:28
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Tja så kan man ju också uttrycka det. LW finns nog inte mer.....

Hur dog hon om hon nu inte blev mördad? olycka, eller vad? Älg, Björn?
Citera
2018-07-23, 16:30
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ja jag fantiserar bara. Eftersom personen den här gången var inblandad i något lite värre hotmässigt sett. Man letar inte efter ngn som bevisligen är död.
En bild publiceras i media samtidigt som hon försvinner. Hur ofta händer det?
Det gäller ju att de som ska få dödsbudet inte missar en svensk notis: "Försvunnen kvinna i Örebro".

Jag lovar Cocinella, vi har en rätt stor underrättelseverksamhet. Som tur är.

Får vi höra mer, jag är väldigt oinsatt i underrättelseverksamhet och vet inte vad MUST är.
Citera
2018-07-23, 16:32
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Förresten. Det enda land de INTE åkte till var USA.

De gamla föräldrarna hade ingen aaning om att de var ute och flög. Sen tog de visst en omväg hem, eller hur var det?

Hahahaha! Åkte de till alla andra länder på jordklotet förutom USA? Varför det? Hur lång tid tog den resan?
Citera
2018-07-23, 16:33
Medlem
tjackarismygs avatar
Förresten undrar jag varför ni kallar det konspiration?

Det är en helt vanlig process för identitetsbyte av en hotad person.

I det här fallet råkar det vara en Säpo-agent, och hotet kommer nog inte från de mopedåkande dealarna i Vivalla.

Om det ska funka måste alla vara övertygade om att hon är död. Och den här tråden har verkligen hjälpt till. Efter det att UW så påpassligt viskade "Svartsjuka" i samma sekund som polisen dök upp på tröskeln. Undrar vad ni hade kommit fram till om han hade sagt "spelskulder" istället.

Det har varit märkligt tyst från Aftonblaskan i just det här fallet. Kanske för att NFC dröjer....
Eller?
Citera
2018-07-23, 16:33
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Får vi höra mer, jag är väldigt oinsatt i underrättelseverksamhet och vet inte vad MUST är.
https://www.forsvarsmakten.se/sv/organisation/hogkvarteret/militara-underrattelse-och-sakerhetstjansten/
Citera
2018-07-23, 16:34
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Hoppla.
Då är det ju han själv som unfriendat BO?
Han kanske inte tycker det är någon mening att vara vän med någon som inte finns?
Och läsa om sig själv här.
Citera
2018-07-23, 16:34
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Hahahaha! Åkte de till alla andra länder på jordklotet förutom USA? Varför det? Hur lång tid tog den resan?

Jag menar såklart att de inte åkte till USA utan vartsomhelst utom dit. Jag trodde väl att läsarna hade lite egen slutledningsförmåga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in