2018-07-23, 15:20
Medlem
tjackarismygs avatar
Först fick jag för mig att LW och "makarna"D var MUSTare och att UW's hemliga arbete var militärt. Men det verkar underligt i ett bostadsområde i Örebro.

Vad finns i Vivalla? som springer runt med zippåsar och kabbar och skjuter vilt omkring sig?

Det är naturligtvis polisens narkotikaspan ev SÄPO gällande gängen.

Om man ska spana under lång tid så behöver man ha ett skäl att ideligen befinna sig på platsen.
Inga problem, staten fixar några hus så våra spanare nu är innevånare i Vivalla och kan gå helt lugnt.

De springer dessutom runt och geocoachar. Rena drömmen för en spanare.

Ingen som har reagerat på att de är dykare?Till och med brottsplatsteknikern...

De här ensamma amerikanska männen som dyker upp ibland? Oj de var visst också dykare.

En skribent undrade varför LW vigde paret. I en frikyrka dessutom. Kanske därför att det inte var någon ceremoni.

I Linköping jobbade LW som präst på flygflottiljen samtidigt som "mördaren" jobbade där. Men varför är han på ett militärt flygfält om han bara flyger lite reklamjippon?

Det är ganska kul att ni verkligen inte vet vad som försigår. All heder åt de man inte får nämna.
Men FRA: eftersom ni har min IP nu så kan ni ju hälsa dem det.
Citera
2018-07-23, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarismyg
Någon form av hotbild.

Troligtvis var de tre som åkte till USA. "makarna" D eskorterade, och vände hem igen. LW togs omhand av FBI för skydd.

Detta förklarar varför det var så bråttom iväg. Samt varför fru D inte var sur på sin man. De är ju egentligen kollegor.
Det faktum att hon följde med "mördaren" har ägnats spaltmeter av vilda spekulationer i denna tråd.

Samma sak med att alla nu verka umgås med "mördaren" och lägga upp bilder p FB osv.

Förklarar också den underliga maskningen av halva LW på bilden. samt varföringen bryr sig om UW's konstiga alibi. Han var ju en av dem som fixad alltihop.

Skribenterna här har ju faktiskt undrat över hur kroppen kunde ligga i 4 dagar. Sam tatt brottsplatsundersökningen gick på en millisekund. Inga tält här inte. Istället bärs kladerna i famnen av en polis.

En vag privatperson hittade kroppen. Eftersom det inte blir någon rättegång så behöver denne inte vittna. Om det istället hade varit en polis som hittade kroppen så hade det behövts skrivas rapport.

Ni har haft det framför er hela tiden. Bra att ni tror att jag är en galning, då kanske de som vill åt henne också tror det. (Vilket jag inte tror nu efter mitt inlägg)

Vilka skulle vilja komma åt henne? Ryska maffian? Varför? Vems kropp hittades och hur har alla inblandade kunnat hålla tyst? Kul med en annan teori, men den känns litet för otrolig.
Citera
2018-07-23, 15:33
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
I Linköping jobbade LW som präst på flygflottiljen samtidigt som "mördaren" jobbade där.

Koppling till Linköping!
Vet du när?
Citera
2018-07-23, 15:33
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Vilka skulle vilja komma åt henne? Ryska maffian? Varför? Vems kropp hittades och hur har alla inblandade kunnat hålla tyst? Kul med en annan teori, men den känns litet för otrolig.

Det räcker med de narkotikagäng som de spanade på.

Det var nog inte så många inblandade. Det brukar bara vara allra högsta polischefen. SÄPO och MUST kan håll tyst.
Minns hur arg hundförarchefen var i media.

Naturligtvis måste hela utredningen vara urusel från börja och klantigheterna skall synas i media.
Det är ju konstigare om man inte hittar en mördare om man har en perfekt utredning.

Jag tror inte att det fanns någon kropp. "Privatpersonen" är väl den enda resten är hörsägen.
Återigen; bråttom bråttom men "brottsplatsundersökningen".

Kommer ni ihåg GW's oispirerade demonstration av "strypningen". Han verkar faktiskt vara informerad.
Det isande skriket måste ha kommit innan...
Citera
2018-07-23, 15:35
Medlem
Linxieloos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
LW har honom inte som vän på Facebook. Det säger ju ingenting men min känsla är att alla som kom i kontakt med henne hamnade där (om de inte blockerade pga av en anmälan). Jag hittar en AL i Örebro och denne verkar ha sambo och barn. Vet vi om det är en Örebroare? VAR geocacheade paret när de sågs?
Hon hade honom som vän där tror jag för nån månad sen eller så men jag kan minnas fel.
Citera
2018-07-23, 15:36
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Koppling till Linköping!
Vet du när?

Det står i tråden. Orkar inte leta upp det. Det har väl inte så mycket med Link att göra. Mer med att de jobbade på flottiljen.

De har ju flyttat tillsammans flera gånger.
Citera
2018-07-23, 15:38
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
/../
Om man ska spana under lång tid så behöver man ha ett skäl att ideligen befinna sig på platsen.
Inga problem, staten fixar några hus.
/../
En skribent undrade varför LW vigde paret. I en frikyrka dessutom. Kanske därför att det inte var någon ceremoni.
/../

Hur förklarar du HD's och SD's tonårsbarn i denna teori?
Citera
2018-07-23, 15:41
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Det räcker med de narkotikagäng som de spanade på.

Det var nog inte så många inblandade. Det brukar bara vara allra högsta polischefen. SÄPO och MUST kan håll tyst.
Minns hur arg hundförarchefen var i media.

Naturligtvis måste hela utredningen vara urusel från börja och klantigheterna skall synas i media.
Det är ju konstigare om man inte hittar en mördare om man har en perfekt utredning.

Jag tror inte att det fanns någon kropp. "Privatpersonen" är väl den enda resten är hörsägen.
Återigen; bråttom bråttom men "brottsplatsundersökningen".

Kommer ni ihåg GW's oispirerade demonstration av "strypningen". Han verkar faktiskt vara informerad.
Det isande skriket måste ha kommit innan...

Och mobilen pingades och "kroppen" hittades
efter att HD och SD kom tillbaka från USA.
Citera
2018-07-23, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linxieloo
Hon hade honom som vän där tror jag för nån månad sen eller så men jag kan minnas fel.

Hoppla.
Då är det ju han själv som unfriendat BO?
Citera
2018-07-23, 15:45
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Hur förklarar du HD's och SD's tonårsbarn i denna teori?

Har någon sett tonårsbarnen?

Om de finns så kan det ju vara så att de är ett par. Men de är kollegor alla fyra.

Sånt här sker hela tiden. Ni har väl hört talas om Vittnesskydd? Vänta! var har jag hört det?

Jovisst ja! UW's äldste sons flickväns mamma......
Citera
2018-07-23, 15:46
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Och mobilen pingades och "kroppen" hittades
efter att HD och SD kom tillbaka från USA.

Yepp
Citera
2018-07-23, 15:56
Medlem
tjackarismygs avatar
Förresten. Det enda land de INTE åkte till var USA.

De gamla föräldrarna hade ingen aaning om att de var ute och flög. Sen tog de visst en omväg hem, eller hur var det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in