Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-22, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ech
Jag vet inte säkert när den startade men som jag förstått det hade Linda födelsedag 20 april så det borde ha varit före det datumet.

Den 6/4-2018 lade Linda ut på sin FB att hon önskade som födelsedagspresent att människor skänkte pengar till SZ. Summan då jag tittade första gången var uppe i 1250:-. För ett par veckor sedan skrev jag ett inlägg här på FB att det kunde vara en fin gest av oss användare att hedra Tim med det man kunde avvara.
Citera
2018-07-22, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoyan
Den 6/4-2018 lade Linda ut på sin FB att hon önskade som födelsedagspresent att människor skänkte pengar till SZ. Summan då jag tittade första gången var uppe i 1250:-. För ett par veckor sedan skrev jag ett inlägg här på FB att det kunde vara en fin gest av oss användare att hedra Tim med det man kunde avvara.

Jeg synes det tyder på at søsteren - i et stykke tid inden det skete - har følt at der var risiko for at TB måske kunne finde på at begå selvmord.
Citera
2018-07-22, 15:51
Medlem
Citat:

Jag har funderat en del på innebörden i att Tims syster lägger ut den här länken med så tydlig koppling till sucidprevention redan ett par veckor innan hans faktiska självmord. För mig indikerar det absolut att Tim uppfattades som suicidal av sin familj redan innan han dog. Men det får mig också att fundera i banor kring hans systers roll inom familjen osv, att hon med den tidiga länken kanske försöker säga något, bryta en tystnad kring Tims hälsa eller liknande? Så är det ju ofta, olika syskon har olika roller osv.

Tycker verkligen att hon försöker kommunicera något med att lägga upp SZ-länken redan den 6/4, hon talar ju om något för omvärlden som hon förstås fattar kommer att tolkas ihop med Avicii. Det är väl också väldigt nära i tiden med att True Stories släpps på SVT play eller hur? Försöker hon tala om att allt inte är så bra som vi lockas att tro i och med det ”lyckliga” slutet på filmen? Och två veckor innan hennes födelsedag, brukar man inte lägga upp till sådana här insamlingar närmare inpå själva födelsedagen? Någon annan som har funderingar kring detta?
Citera
2018-07-22, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julie80
Jeg synes det tyder på at søsteren - i et stykke tid inden det skete - har følt at der var risiko for at TB måske kunne finde på at begå selvmord.

Ja det tror jag också! Skrev ett längre inlägg om detta innan jag såg din kommentar.
Citera
2018-07-22, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julie80
Maybe it's true what you suspect. But not necessarily, many have a connection to this topic. I myself know three cases, where young people <35 died from suicide. Not relatives, but people I knew. Unforunately it's a widespread problem.
Her engagement doesn't necessarily have to do with Tim, when she started it.
Citera
2018-07-22, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ojitos
Jag har funderat en del på innebörden i att Tims syster lägger ut den här länken med så tydlig koppling till sucidprevention redan ett par veckor innan hans faktiska självmord. För mig indikerar det absolut att Tim uppfattades som suicidal av sin familj redan innan han dog. Men det får mig också att fundera i banor kring hans systers roll inom familjen osv, att hon med den tidiga länken kanske försöker säga något, bryta en tystnad kring Tims hälsa eller liknande? Så är det ju ofta, olika syskon har olika roller osv.

Tycker verkligen att hon försöker kommunicera något med att lägga upp SZ-länken redan den 6/4, hon talar ju om något för omvärlden som hon förstås fattar kommer att tolkas ihop med Avicii. Det är väl också väldigt nära i tiden med att True Stories släpps på SVT play eller hur? Försöker hon tala om att allt inte är så bra som vi lockas att tro i och med det ”lyckliga” slutet på filmen? Och två veckor innan hennes födelsedag, brukar man inte lägga upp till sådana här insamlingar närmare inpå själva födelsedagen? Någon annan som har funderingar kring detta?

Enig. Jeg tror Linda ønsker at skabe opmærksomhed om psykisk ohälsa. Og det tror jeg måske ikke forældrene vil. Alle håndterer jo sådan en tragedie forskelligt. Jeg synes søsteren fremstår som meget sympatisk.
Citera
2018-07-22, 16:45
Medlem
Citat:

Tack, då stämmer det bra med det som sagts från början, 2 veckor innan
Citera
2018-07-22, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shooyx
I agree that's what does not make sense why do it in someones house and so violently... from what I read about Tim...I think that's so out of character for him... but we will never know what happened and what happened in the days leading up
I thought of it myself very often. Tim was very open with his problems, so we try to find answers with the help of what we know f.ex. from his documentary, interviews , his social media a.s.o. But we don't know everything. Our knowledge about his relationships f.ex. to other people around him (friends, relatives, colleagues) is very superficial. We don't know, if there was any conflict potential.
And we know almost nothing about what happened the last 5 days in Oman. Because of this lack of information, it is possible that his death (if suicide or not) was caused by something nobody of us thinks of.
Citera
2018-07-22, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaianzenith
Finns fler som sett Seans instastory från Oman efter Tims bortgång. Verkar som om han var där.

Underbart att flera vidimera den storyn. Och nu när jag kommer ihåg de två som kramades på stranden så var det faktiskt Sean och Awat!! Intaggningen var Oman och jag är 100% ! Tack för hjälpen
Citera
2018-07-22, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaianzenith
Its totally out of character. Efter att ha läst allas bidrag med länkar till hans egna uttalanden, short storys och filmerna blir det obegripligt. Han har också pratat om en dödsrädsla och tyckte ganska mycket var obehagligt när han var yngre. När han pratade om att fortsatt turnerande skulle leda till hans död kan det lika gärna ha varit fysiska orsaker pga en potentiellt dödlig sjukdom (pankreatit) han menade. Jag tror det finns en chans att något mer kommer ut, kanske något som stödjer den story Viktigt01 lade ut i tråden. Eller tvärt om.. det skulle vara lite konstigt om hans död skulle fortsätta vara helt obegriplig, baserat på infon från media och familj. Om han hade somnat in i sitt hem skulle iaf inte jag ifrågasätta varför, jag skulle läst att han mått dåligt under en längre tid, tyckt det var ofantligt sorgligt och sen inte tänkt så mycket mer på det.

Jag har funtat ganska länge på om Avicii gick samma väg som andra musiker på det sättet att när man inte är i spotlight kan man göra det man behöver för att klara dagen. (Michael Jackson, Whitney Houston m.fl). De backade ur sina offentliga framträdanden och isolerade sig från offentligheten, under den tiden drogade de sönder sig (De var inte HELT ur rampljuset utan skapade lite musik, spelade in lite material, men inte turneer och intervjuer i någon omfattning) Nu förtiden finns ju social media och det ger ett nytt läge för Avicii och vilken insyn vi faktiskt haft i hans liv. Hur vet vi hur han mått och vad han gjort alla de år som har varit ur rampljuset (vi får ju bara se vissa bilder från resor och studio, men det är ju bara några dagar/veckor ur en persons liv). Kan det vara så att Avicii gick samma väg som många andra superstjärnor, avtrappningen från scenlivet blev en upptrappning av droger? (Han har ju sett bra sliten och tunn ut på bilder det senaste året)

Tänk om det skulle vara så att det jag skriver stämmer. Även om han förberett bra nytt material och precis skulle lägga på det sista på nya låtar tillsammans med kollegor under några månader, skulle inte det innebära att han var tvungen att visa sitt skick under lång tid och efter det ,synas mycket mer inför releaser? Är inte det ett motiv för självmord? Att hans kollegor och fans skulle upptäcka vilket skick han egentligen var i, och senare alla fans? Jag googlade lite idag och Whitney Houstons tillfälliga comeback var ett skräckexempel!

Någon annan som funderat kring detta?

RIP
Citera
2018-07-22, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ech
Jag tror också att familjen bett vännerna att hålla tyst. Kanske de tänker att det är vad TB skulle ha velat. Jag tror att Levans insta-post där han säger att han för alltid kommer att vara lojal mot TB syftar bl.a. på att inte prata med andra om TB. Men det finns en motsägelse till det organisationen Suicide zero står för och det hans syster skriver på sin insamlingssida dem. Suicide zero och Linda Sterner framhåller hur viktigt det är att prata om psykisk ohälsa, att kunna berätta hur man mår, att samhället måste bli mycket mer öppet för att prata om de här frågorna. Då skulle en mer öppen attityd kring vad som hände (och då menar jag verkligen inte blodiga detaljer!) och varför kunna bidra till just detta. Men kanske har vi för bråttom. De har just mist en son och en lillebror, de försöker väl landa på något sätt, det är sommar och de behöver trösta sig själva i första hand. Kanske kan de längre fram ge åtminstone en aning av mening åt TBs tragiska öde genom att utifrån det arbeta mot psykisk ohälsa och större öppenhet kring suicid och kring hur vi mår i själen. Jag tror att TB led av psykisk ohälsa. Det borde inte vara en skam eller ett utpekande, det är något som kan hända vem som helst och det borde inte behöva sluta med att personer som mår dåligt inte ser någon annan utväg än att dö.

Jag tror inte familjen bett vännerna hålla tyst alls! Jag tror inte en sådan diskussion eller närhet finns mellan Tims vänner och familjen! Jag tror familjen lider och vännerna tyvärr känner någon sorts skuld eftersom de var de som levde med Tim, tyvärr! Tim var också öppen om psykisk ohälsa, så skulle det vara triggern förstår jag inte varför det skulle tystas ner. Personligen tror jag drogträsket är skurken. Alla diskuterar hur Tim mådde så dåligt och kopplar till psykisk ohälsa. Ingen vill fråga sig hur många drogmissbrukare som tar livet av sig! Varför, jo för att vi beundrar geniet Avicii och den känsliga själen Tim. (Vill vi blunda för något uppenbart?)
Citera
2018-07-22, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ludde9601
Jag tror inte familjen bett vännerna hålla tyst alls! Jag tror inte en sådan diskussion eller närhet finns mellan Tims vänner och familjen! Jag tror familjen lider och vännerna tyvärr känner någon sorts skuld eftersom de var de som levde med Tim, tyvärr! Tim var också öppen om psykisk ohälsa, så skulle det vara triggern förstår jag inte varför det skulle tystas ner. Personligen tror jag drogträsket är skurken. Alla diskuterar hur Tim mådde så dåligt och kopplar till psykisk ohälsa. Ingen vill fråga sig hur många drogmissbrukare som tar livet av sig! Varför, jo för att vi beundrar geniet Avicii och den känsliga själen Tim. (Vill vi blunda för något uppenbart?)
You seem to know a bit more about Tim's family. Do you know if their grew up all together in the same household: Tim, Anton, David and Linda. I couldn't find anything about that. Or were Linda and David with their mother?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in