Citat:
Ursprungligen postat av
Gaianzenith
Its totally out of character. Efter att ha läst allas bidrag med länkar till hans egna uttalanden, short storys och filmerna blir det obegripligt. Han har också pratat om en dödsrädsla och tyckte ganska mycket var obehagligt när han var yngre. När han pratade om att fortsatt turnerande skulle leda till hans död kan det lika gärna ha varit fysiska orsaker pga en potentiellt dödlig sjukdom (pankreatit) han menade. Jag tror det finns en chans att något mer kommer ut, kanske något som stödjer den story Viktigt01 lade ut i tråden. Eller tvärt om.. det skulle vara lite konstigt om hans död skulle fortsätta vara helt obegriplig, baserat på infon från media och familj. Om han hade somnat in i sitt hem skulle iaf inte jag ifrågasätta varför, jag skulle läst att han mått dåligt under en längre tid, tyckt det var ofantligt sorgligt och sen inte tänkt så mycket mer på det.
Jag har funtat ganska länge på om Avicii gick samma väg som andra musiker på det sättet att när man inte är i spotlight kan man göra det man behöver för att klara dagen. (Michael Jackson, Whitney Houston m.fl). De backade ur sina offentliga framträdanden och isolerade sig från offentligheten, under den tiden drogade de sönder sig (De var inte HELT ur rampljuset utan skapade lite musik, spelade in lite material, men inte turneer och intervjuer i någon omfattning) Nu förtiden finns ju social media och det ger ett nytt läge för Avicii och vilken insyn vi faktiskt haft i hans liv. Hur vet vi hur han mått och vad han gjort alla de år som har varit ur rampljuset (vi får ju bara se vissa bilder från resor och studio, men det är ju bara några dagar/veckor ur en persons liv). Kan det vara så att Avicii gick samma väg som många andra superstjärnor, avtrappningen från scenlivet blev en upptrappning av droger? (Han har ju sett bra sliten och tunn ut på bilder det senaste året)
Tänk om det skulle vara så att det jag skriver stämmer. Även om han förberett bra nytt material och precis skulle lägga på det sista på nya låtar tillsammans med kollegor under några månader, skulle inte det innebära att han var tvungen att visa sitt skick under lång tid och efter det ,synas mycket mer inför releaser? Är inte det ett motiv för självmord? Att hans kollegor och fans skulle upptäcka vilket skick han egentligen var i, och senare alla fans? Jag googlade lite idag och Whitney Houstons tillfälliga comeback var ett skräckexempel!
Någon annan som funderat kring detta?
RIP