2018-07-21, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Commissary
Ni klarar er undan bottenstriden hur ni än beter er i år. Förhoppningsvis säljer ni batanero dyrt och skrattar hela vägen till banken. Riktigt sunkig affär för IFK i sådana fall.
Det hoppas jag verkligen att vi gör. Dock riktigt tungt att troligtvis sälja 2 av våra viktigaste pjäser under samma transferperiod.
Citera
2018-07-21, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Enligt Expressen så har Göteborg släppt 19 spelare under senaste ett och halva året. En "stor majoritet" gratis. Jag tror IFK behöver en sportchef som kan sälja spelare innan kontraktet går ut. Så det dras in lite deg, tyvärr är det där man befinner sig i näringskedjan.
Göteborg behöver byta ut mer än Gren.
Jag skulle tippa att man behöver byta ut allt.
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
https://www.expressen.se/gt/sport/ifk-goteborgs-bud-pa-gif-sundsvalls-stjarna-/

Snälla säg inte att vi är på väg att tappa Batanero också? Räcker det inte att vi sålt Gall nyligen?
Vem fan vill spela i Gif Sundsvall och på deras jävla balkongmatta?
Citera
2018-07-21, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Göteborg behöver byta ut mer än Gren.
Jag skulle tippa att man behöver byta ut allt.

Vem fan vill spela i Gif Sundsvall och på deras jävla balkongmatta?
Som om Sundsvall skulle vara ensamma om att lira på konstgräs ? Vad har det förresten med saken att göra?Tror du på fullaste allvar att en spelare väljer att lämna på grund av planens underlag?
Citera
2018-07-21, 17:53
Medlem
Citat:
Som om Sundsvall skulle vara ensamma om att lira på konstgräs ? Vad har det förresten med saken att göra?Tror du på fullaste allvar att en spelare väljer att lämna på grund av planens underlag?
Absolut. Det finns spelare som tackat nej till lag som spelar på plast.
Nu är det spelare från Sundsvall vi pratar om så det är inte relevant vad andra lag spelar på eller inte, din dumma jävel!
Citera
2018-07-21, 17:58
Medlem
Citat:
Absolut. Det finns spelare som tackat nej till lag som spelar på plast.
Nu är det spelare från Sundsvall vi pratar om så det är inte relevant vad andra lag spelar på eller inte, din dumma jävel!
Källa på det? Annars är det bara svammel som vanligt från din sida.

Det är det väl visst det? Du sa att dom lämnar på grund av vårat underlag och då är det väl i allra högsta grad relevant? Jag kan inte direkt säga att det är oväntat att vi tappar dom men att det sker mitt under säsongen är väldigt tråkigt, men det är bara att hoppas att skadan inte blir alltför stor. Med tanke på att vi gick back 7 miljoner förra säsonger så behöver vi ju ändå stålar så.
Citera
2018-07-21, 18:45
Medlem
Citat:
Källa på det? Annars är det bara svammel som vanligt från din sida.

Det är det väl visst det? Du sa att dom lämnar på grund av vårat underlag och då är det väl i allra högsta grad relevant? Jag kan inte direkt säga att det är oväntat att vi tappar dom men att det sker mitt under säsongen är väldigt tråkigt, men det är bara att hoppas att skadan inte blir alltför stor. Med tanke på att vi gick back 7 miljoner förra säsonger så behöver vi ju ändå stålar så.
Lilla gosse. Det får ta mig fan googla fram själv.
Och jag tror mycket väl att spelare ser underlaget som viktigt innan man skriver kontrakt.
Citera
2018-07-21, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Det måste ju finnas ett uttalat intresse från någon annan klubb om man som sportchef ska kunna sälja av spelare med lite avans. De spelare du räknar upp förutom Rieks är inte direkt sådana som andra klubbar ser som förstahandsalternativ att lägga transferpengar på. Det man kan ha synpunkter på är varför man inte sålde de spelare man faktiskt hade bud på som ändå inte fick särskilt mycket speltid när det ändå kom in bud på dem. Spelare som senare lämnade som Bosman. Med tanke på klubbens ekonomi borde man sålt av spelare betydligt tidigare så man åtminstone fått in kaffepengar för dem

Om Gren är en bra eller dålig sportchef? Hans trackrecord så här långt imponerar i varje fall inte men frågan bör snarare vara hur mycket klubbens usla ekonomi och det faktum att han satt på dubbla stolar en stor dela av tiden har begränsat honom och tagit fokus från sportchefsrollen.
Sportchefen (i allsvenskan) har väl dock ansvar för klubbens ekonomi. BW under Alms tränarperiod var väl 200 Mkr plus (sålde för 240 och köpte för 40). Det är trist men man måste sälja sin bästa och ha en tränare/organisation som ökar gruppens värde. Ansvaret för sporten har väl sportchefen?
Citera
2018-07-21, 22:55
Medlem
Snorkelbens avatar
Bortskänkes- nahir besara!

Hammarby, var inte ni intresserade?
Citera
2018-07-22, 11:10
Medlem
Citat:
Lilla gosse. Det får ta mig fan googla fram själv.
Och jag tror mycket väl att spelare ser underlaget som viktigt innan man skriver kontrakt.
Svårt att googla något du bara drog fram över röven iofs.
Citera
2018-07-22, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snorkelben
Bortskänkes- nahir besara!

Hammarby, var inte ni intresserade?

Såklart intresserade men ni ska ha satt ett orimligt pris ( 10 mille) med ett halvår kvar på kontraktet. Bättre att ta han gratis i vinter
Citera
2018-07-22, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ivey
Svårt att googla något du bara drog fram över röven iofs.
Jag skiter fullständigt i vad du och ADHD hittar eller inte hittar när ni googlar. Saken är den att det finns spelare som inte vill spela i klubbar med plastmatta.
Citera
2018-07-22, 14:30
Medlem
Citat:
Jag skiter fullständigt i vad du och ADHD hittar eller inte hittar när ni googlar. Saken är den att det finns spelare som inte vill spela i klubbar med plastmatta.
Men ta fram källa då . Trolla i hockeytråden istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in