2018-07-20, 17:01
Medlem
foool13s avatar
Hur skall Blåvitt ha råd med honom då..
Citera
2018-07-20, 17:12
Medlem
Hoppas verkligen Göteborg bränner sina sista miljoner på en 29-åring som inte kommer ge någon som helst ekonomisk återbäring. Förfallet fortsätter!
Citera
2018-07-20, 17:48
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Riktigt surt att Giffarna släpper Gall till MFF för 5 miljoner. Vi tappar en av våra viktigaste spelare och dessutom en av våra främsta målskyttar. Dock har man haft på känn att vi skulle tappa honom med tanke på hans fina säsong, men nog hade jag hoppats att vi skulle hålla i honom säsongen ut iaf. Prislappen är ju inte den allra bästa heller, dock är varenda krona viktig med tanke på vår ekonomiska situation så som tur är kommer det ut något bra av det.Önskar Gall all lycka i MFF, utom mot Sundsvall.
Hagblom dementerade ju prislappen?
Har nog VF och ett högre belopp än 5 mkr om än inte så mycket mer.

Tappa Batanero är ju tyngre, där har vi ingen bakom.
Citera
2018-07-20, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson

Skitsamma vad som gäller egentligen. Att vi tappar Gall känns riktigt tungt, om nu även Batanero lämnar så är 2 av våra viktigaste spelare förlorade under hösten. Nu när Sundsvall för en gångs skull bör kunna undvika bottenstriden på allvar så hade jag gärna sett att Hagblom hållt hårt i våra spelare. Nog behöver vi pengar, men vi behöver ju vara slagkraftiga inför slutspurten också.
Citera
2018-07-20, 19:30
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:

Vem har ni bakom Gall?

Hans värde enl. transfermarkt är 600.000 €. € står i c:a 10:30 SEK. Så 5 mille plus VF är nog inte helt orimligt.
Citera
2018-07-20, 20:17
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Vem har ni bakom Gall?

Hans värde enl. transfermarkt är 600.000 €. € står i c:a 10:30 SEK. Så 5 mille plus VF är nog inte helt orimligt.
Hagblom är ju dock dum i huvudet om han dementerar 5 mkr för att det sedan ska stämma.

Wilson, Morsay även Skoglund har lirat där.

Iniesta skulle också kunna ta den rollen, pratas det om iaf.
Citera
2018-07-20, 20:54
Medlem
bagarn29s avatar
Simon Kroon till Östersund? Det kan bli så då det förs en bra dialog enl. Kindberg.
Citera
2018-07-20, 21:10
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Hagblom är ju dock dum i huvudet om han dementerar 5 mkr för att det sedan ska stämma.

Wilson, Morsay även Skoglund har lirat där.

Iniesta skulle också kunna ta den rollen, pratas det om iaf.

Batanero värderas till 500.000€. Han har 1½ år kvar på kontraktet. Vad begär GIF för honom?
Citera
2018-07-20, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Jag har svårt att se någon av de som stuckit vilja vara kvar förutom Sebastian Eriksson möjligtvis. Sedan om det är Gren som är tjurskallig eller att de spelarna är ganska kalla på marknaden (Eriksson, Rieks, Boman, Smedberg).

Problemet består väl också i att jag inte riktigt ser någon i laget som kan lyfta sig där man kommer kunna sälja för en bra peng (Erlingmark jr. är väl den som hade kunnat inbringa lite pengar men svårt att se att han går för mer än 20 miljoner). Samtidigt som man måste spara så kan man inte förlita sig endast på att yngre förmågor samt inlånade spelare kommer rädda allting i det långa loppet. Väldigt intressant läge för Göteborg måste jag säga, man tappar väl Salomonsson (man skulle nog ha försökt skeppa iväg när det ryska budet kom förra året), Hysén försvinner.

Nej, det stora förhoppningen står väl till att man får hem några hemvändare (finns gott om) och att de spelar för spottstyver.
Mitt försök till poäng var att man som (allsvensk) sportchef måste sälja innan kontrakten går ut. Framförallt de som är bra, sina "darlings". Är man i schweiz kanske det är annorlunda.
Citera
2018-07-21, 09:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Mitt försök till poäng var att man som (allsvensk) sportchef måste sälja innan kontrakten går ut. Framförallt de som är bra, sina "darlings". Är man i schweiz kanske det är annorlunda.

Jo jag förstår det. Nu pratar jag bara generellt men ifall marknaden är kall när det kommer till spelare man vill bli av med så kan man lika gärna ha dem kvar tills kontraktet går ut. Väldigt mycket psykologi kring det, men är man en vinnarskalle så avslutar man starkt för att både indirekt visa långfinger till ledningen samt visa upp sig för en framtida arbetsgivare.

Med det sagt så vill jag säga att Gren måste vara en av de sämsta/överskattade sportcheferna som vi har i Allsvenskan. Ofta väldigt konstiga uttalanden som det senaste, "varför ska vi värva någon när fönstret är stängt?" samt att jag inte får den känslan av att han är en "go" gubbe. Fast vad vet jag det är kanske bara medierna som utmålar honom som sådan.
Citera
2018-07-21, 09:37
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee

Det måste ju finnas ett uttalat intresse från någon annan klubb om man som sportchef ska kunna sälja av spelare med lite avans. De spelare du räknar upp förutom Rieks är inte direkt sådana som andra klubbar ser som förstahandsalternativ att lägga transferpengar på. Det man kan ha synpunkter på är varför man inte sålde de spelare man faktiskt hade bud på som ändå inte fick särskilt mycket speltid när det ändå kom in bud på dem. Spelare som senare lämnade som Bosman. Med tanke på klubbens ekonomi borde man sålt av spelare betydligt tidigare så man åtminstone fått in kaffepengar för dem

Om Gren är en bra eller dålig sportchef? Hans trackrecord så här långt imponerar i varje fall inte men frågan bör snarare vara hur mycket klubbens usla ekonomi och det faktum att han satt på dubbla stolar en stor dela av tiden har begränsat honom och tagit fokus från sportchefsrollen.
Citera
2018-07-21, 12:08
Medlem
Commissarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Skitsamma vad som gäller egentligen. Att vi tappar Gall känns riktigt tungt, om nu även Batanero lämnar så är 2 av våra viktigaste spelare förlorade under hösten. Nu när Sundsvall för en gångs skull bör kunna undvika bottenstriden på allvar så hade jag gärna sett att Hagblom hållt hårt i våra spelare. Nog behöver vi pengar, men vi behöver ju vara slagkraftiga inför slutspurten också.

Ni klarar er undan bottenstriden hur ni än beter er i år. Förhoppningsvis säljer ni batanero dyrt och skrattar hela vägen till banken. Riktigt sunkig affär för IFK i sådana fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in