2018-07-07, 00:14
Medlem
gersmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zitt
Det beror helt på hur mycket lagrad energi du har. De personer som har hyfsat med lagrat fett har klarat sig mer än en månad på bara vatten. Sluta drick mjölk och drick vatten så ska du se att du går ner i vikt snabbare
Lagrad energi hjälper inte. Tvärtom, tyska tjocka soldater som blev marscherade till Sibirien på svältkost dog fortare än de smala. Intressant fenomen.
Jag har själv svultit två gånger. Det var lättare andra gången.
Citera
2018-07-09, 12:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av legssadovsky
Men det går så snabbt såhär, tycker själv jag ser bättre o bättre ut för varje dag som går
Vet precis vad du menar. Lätt att man tappar motivationen när man inte se resultat. Håll dig till detta så länge det fungerar för dig
Citera
2018-07-09, 23:23
Bannlyst
allt går bra, men kan känna hur hjärtat slår annorlunda. det kan först slå jättesnabbt, för att sedan stanna upp i en halv sekund, ändra takt och börjar slå långsamt. är detta farligt?
Citera
2018-07-11, 00:36
Avslutad
Citat:
allt går bra, men kan känna hur hjärtat slår annorlunda. det kan först slå jättesnabbt, för att sedan stanna upp i en halv sekund, ändra takt och börjar slå långsamt. är detta farligt?
Låter som att kroppen börjar bli sliten nu. Antagligen för att du inte har mer lagrad energi. Hmm om så är fallet bör du avsluta din diet.
Citera
2018-07-11, 19:32
Medlem
Citat:
Man kan klara sig mycket längre än en månad! Läs på lite.
Nej det kan du inte. Prova att drick endast vatten i 5v och återkom med hur det gick.
Citera
2018-07-12, 00:35
Bannlyst
mår bra, blev tvungen att få i mig en macka igår men det är faktiskt enda gången jag har ätit nu sen jag startade tråden.
nu fortsätter jag med dieten, samma regler
Citera
2018-07-13, 02:07
Avslutad
Citat:
mår bra, blev tvungen att få i mig en macka igår men det är faktiskt enda gången jag har ätit nu sen jag startade tråden.
nu fortsätter jag med dieten, samma regler
Låter som att din kropp börjar ge upp. Om du får känningar i hjärtat igen borde du stoppa i dig något. Annars kan det nog gå riktigt illa
Citera
2018-07-18, 10:43
Avslutad
Funderar på att göra samma sak jag. Fast istället för mjölk kanske saft eller juice. Inte särskilt förtjust i mjölk. Jag tänkte att jag kör från 30 juli till 30 augusti. Men jag skulle vilja veta hur du gör när du kanske måste äta med andra, till exempel i lunchrummet eller om du är bjuden på middag. Hur gör du då?
Citera
2018-07-22, 03:38
Bannlyst
Citat:
Funderar på att göra samma sak jag. Fast istället för mjölk kanske saft eller juice. Inte särskilt förtjust i mjölk. Jag tänkte att jag kör från 30 juli till 30 augusti. Men jag skulle vilja veta hur du gör när du kanske måste äta med andra, till exempel i lunchrummet eller om du är bjuden på middag. Hur gör du då?

jag säger bara att jag inte är hungrig, att jag redan har ätit osv. undrar själv hur jag kommit undan med det hela, hahah haft tur kanske. det underlättar med sommarledigheten så slipper man äta med kollegor. dieten är jag supernöjd med! slutar inte än, men har förlorat över 15kg
Citera
2018-07-22, 04:36
Medlem
Bewnhurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VisaPapprenSchnell
Trolltråd.

Utan näring dör du efter ca 1mån. Utan vatten dör du efter ca 2v.

Jag ger dig en miljon kronor om du klarar dig utan vatten och mat i 1 vecka. Du kommer att vara död efter dag 3.
Citera
2018-07-22, 05:01
Medlem
Folkpisss avatar
Citat:
Hur lång tid tar det innan man svälter ihjäl?

Det beror på hur mycket du väger när du slutar äta och om du har tillgång till vatten. Det längsta jag vet om är 382 dagar. En gravt överviktig man som vägde 207 kg åt inte på 382 dagar utan drack bara vatten och åt vitamin- och mineraltillskott, han gick ner 125 kg till 82 kg.
Citera
2018-07-25, 13:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VisaPapprenSchnell
Nej det kan du inte. Prova att drick endast vatten i 5v och återkom med hur det gick.
Kolla på hoffa kaos på youtube 40 dagars vattenfasta!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in