2018-06-21, 19:33
Medlem
skitmackans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av legssadovsky
idag svimmade jag när jag reste mig upp, men återhämtade mig snabbt rent fysiskt
börjar få ont i kroppen, men jag kanske inbillar lite oxå, det psykiska är jobbigast
har ångest, men ångrar inte planen och ska slutföra detta.
hoppas det inte tar alltför lång tid bara

Citat:
Ursprungligen postat av legssadovsky
svimmar hela tiden! finns det ngt jag kan göra för att undvika att det svartnar för ögonen?
Din kropp kommer vänja sig med energibristen snart, och då kommer det bli bättre. Men du kommer fortfarande uppleva sådana svimningskänslor. Vet inte vad syftet med din plan är, men om du försöker svälta ihjäl dig är det ingen bra idé och jag föreslår att du slutar.
Citera
2018-06-21, 19:52
Medlem
Utopiantoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skitmackan
Du har fel.

2v*7d=14d

14d*2250kcal=31 500kcal=4,5kg fett.

Hur många människor tror du bara har 4,5kg brännbart fett i kroppen?

Snarare att man har 15-20kg fett. Säg att man behöver ha kvar 2kg fett för essentiell hormonproduktion och liknande. Då kan man förlora 13-18kg fett, vilket ger mellan 13*7000 till 18*7000=91 000 till 126 000kcal.

Om man alltså bara har 15kg fett, troligen under genomsnittet, klarar man sig 91 000/2250=40 dagar. Vilket motsvarar 5 veckor och 5 dagar. Om man har 20kg fett klarar man sig 126 000/2250=56 dagar. Vilket motsvarar 8 veckor.

(Siffror tagna från http://tyngre.se/artiklar/normalvaerden-foer-kroppsfettmaengd-hos-maenniskor-i-sverige-idag/ med antagandet att dagliga förbränningen är ungefär 2250kcal/dag. Män kan klara sig med mycket mindre fett än kvinnor, men kvinnor har mer fett generellt än män så beräkningarna ska ändå vara hyfsat rimliga för båda kön.)

Hur jävla svårt är det att dubbelkolla sina siffror?
Mitt svar var på en fråga om regeln 3 min, 3 dagar och 3 veckor stämmer. Och det stämmer faktiskt ungefär. Med "ungefär" menade jag "väldigt grovt". Det är en bra regel på så vis att den är lätt att komma ihåg och ger ungefärliga (väldigt grova) värden. När det gäller delen 3 veckor så stämmer det nog sämre än de två andra, så det var bra att du förtydligade med mer exakta uppgifter.
Citera
2018-06-22, 12:28
Medlem
Man bränner dessutom muskler som bränsle. Så även om man har x-fett, så kanske han lever längre än så.

Tjocka människor kan gå väldigt långt utan mat. Det var väl ett experiment på en man som inte åt på typ 1 år, och bara tog multivitaminer. Däremot var han väldigt överviktig.
Citera
2018-06-26, 01:52
Bannlyst
Har känt mig lite bättre idag, mest vilat dock. Ska träna dubbelt imorgon. Vikten går neråt snabbt, vilket motiverar.
Citera
2018-06-29, 21:29
Bannlyst
nu har jag mått så dåligt att dom envisas med att ta blodprover på mig
vill inte att detta ska förstöra, kommer det synas något på resultatet?
har nämligen inte berättat för ngn anhörig om dieten, och känner att jag har lyckats komma undan hyfsat utan misstankar

någon som vet?
Citera
2018-06-29, 21:33
Medlem
Trolltråd.

Utan näring dör du efter ca 1mån. Utan vatten dör du efter ca 2v.
Citera
2018-06-29, 21:36
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VisaPapprenSchnell
Trolltråd.

BS, de tio klarade sig över sextio dagar, några kring sjuttio dagar. Och dom vägrade all mat och livsuppehållande åtgärder så deras umbäranden är en bra måttstock.
Citera
2018-07-04, 22:47
Avslutad
Citat:
Trolltråd.

Man kan klara sig mycket längre än en månad! Läs på lite.
Citera
2018-07-05, 17:21
Medlem
Vem0ths avatar
Har varit helt utan fast mat i 4 dagar(hade buljongtärningar och vattentabletter, levde enbart på att koka snö då en viss IDIOT i gänget glömde packa sin ryggsäck med mat), man är funktionell fram till andra dygnets slut då det blev sjukt svårt att sova. Följande dag är man helt energilös pga sömnbrist kombinerat med hungern. Fjärde dygnet gick det knappt att röra på sin kropp och räddningstjänsten man kontaktade kvällen innan hann fram.
Citera
2018-07-05, 18:55
Medlem
Snäll sök hjälp det du gör är sinnessjukt idiotiskt och skulle du se om du mådde psykiskt bra.

Gå på en kontrollerad diet istället om du vill gå ned.

Nu riskerar du att få brister på näringsmämnen, vitmainer, mineraler osv

Detta kan leda till att du blir sjuk(kroniskt) eller att infektioner sätter fart och i värsta fall kan döda dig.

Att köra heroin chick diet är idiotiskt också för att det är inte så enkelt att kroppen bränner allt fett först och sen musklerna. Den kommer bränna båda samtidigt för att kroppens fettlager kan bara släppa ifrån sig en begränsad mängd fett varje dag. Resten kommer brännas från muskler och annan vävnad.

Ju mindre fett du har från början ju mer muskler kommer du bränna. Annars skulle alla kroppsbyggare bara svälta sigsjälva innan tävlingar för att bli av med allt fett men det kan dem inte utan måste ha en perfekt balanserad diet så att det minimerar muskelförslusten.

Du kommer att bränna muskler på hög nivå och när du är "klar" med din viktnedgång kommer du vara smalare men på ett ohälsosammare sätt då din fettprocent inte behövt ha dykt alltför mycket i förhållande till din vikt.

Dvs du bara blivit smalfet(smal utanpå men fettet kring organen är kvar) och kommer se sämre ut för att du kommer se sladdrigare ut.

Det är fett du vill bränna maximalt av för att se bra ut när du går ned och vara hälsosam.

Detta gör du genom att äta en proteinrik diet, träna styrketräning samt ligga på max runt 1200 kcal minus om dagen. Kommer du gå ned 1 kg i veckan utan problem samt minimera dina muskelförluster och därav maximera fettförlusten.

Men vill du se sladdrig och degig ut fast du är smal så är det bara fortsätta med vad du gör för snygg kommer du knappast bli om du ska gå ned massa i vikt på det här sättet.
Citera
2018-07-06, 23:36
Bannlyst
Citat:
Trolltråd.

Jag dricker givetvis vatten.
Citera
2018-07-06, 23:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xpera
Snäll sök hjälp det du gör är sinnessjukt idiotiskt och skulle du se om du mådde psykiskt bra.

Gå på en kontrollerad diet istället om du vill gå ned.

Nu riskerar du att få brister på näringsmämnen, vitmainer, mineraler osv

Detta kan leda till att du blir sjuk(kroniskt) eller att infektioner sätter fart och i värsta fall kan döda dig.

Att köra heroin chick diet är idiotiskt också för att det är inte så enkelt att kroppen bränner allt fett först och sen musklerna. Den kommer bränna båda samtidigt för att kroppens fettlager kan bara släppa ifrån sig en begränsad mängd fett varje dag. Resten kommer brännas från muskler och annan vävnad.

Ju mindre fett du har från början ju mer muskler kommer du bränna. Annars skulle alla kroppsbyggare bara svälta sigsjälva innan tävlingar för att bli av med allt fett men det kan dem inte utan måste ha en perfekt balanserad diet så att det minimerar muskelförslusten.

Du kommer att bränna muskler på hög nivå och när du är "klar" med din viktnedgång kommer du vara smalare men på ett ohälsosammare sätt då din fettprocent inte behövt ha dykt alltför mycket i förhållande till din vikt.

Dvs du bara blivit smalfet(smal utanpå men fettet kring organen är kvar) och kommer se sämre ut för att du kommer se sladdrigare ut.

Det är fett du vill bränna maximalt av för att se bra ut när du går ned och vara hälsosam.

Detta gör du genom att äta en proteinrik diet, träna styrketräning samt ligga på max runt 1200 kcal minus om dagen. Kommer du gå ned 1 kg i veckan utan problem samt minimera dina muskelförluster och därav maximera fettförlusten.

Men vill du se sladdrig och degig ut fast du är smal så är det bara fortsätta med vad du gör för snygg kommer du knappast bli om du ska gå ned massa i vikt på det här sättet.

Men det går så snabbt såhär, tycker själv jag ser bättre o bättre ut för varje dag som går
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in