Citat:
Ursprungligen postat av
exsist
Det missledande narkotikaspåret följdes i tidigt skede pga att det hittades narkotikaklassade preparat i Helenas garderob. Frågan är vem/vilka som fann preparaten, var det en husrannsakan av polis eller?
Polisen bör ha fått tillstånd att söka igenom Helenas rum i jakten på något som skulle kunna tänkas leda dom till GM så jag skulle gissa att man i samband med en genomgång av rummet hittade narkotikan. Prinzezzan kanske vet mer om detta?
Citat:
Ursprungligen postat av
exsist
Senare tipsade även PR om sej själv, i och med sin arroganta attityd förstärkte misstankarna med övriga anonyma tipsare. Han hällde bensin på sin egen eld.......och agerade med stor självsäkerhet. Syftet okänt.
Vilket abnormt beteende att tipsa om sig själv om man är oskyldig, det låter inte klokt. Dessutom saboterade och fördröjde han utredningen, dyrbar tid som polisen istället kunde ha lagt på att hitta Helenas baneman. Varför gör en nära vän till systrarna något sådant? Ville han ha uppmärksamhet, hade han ett sjukt bekräftelsebehov eller kan han ha varit påverkad när han drev med polisen?
Citat:
Ursprungligen postat av
exsist
Han umgicks mycket med BW då han var tillsammans med UA. De fyra, BW,PR,UA och Helena var ofta vanligen tillsammans. Förutom att PR bodde hos fam Andersson så hade han en tid lägenhet/rum på statt då han även jobbade där. Vid försvinnandet var inte UA och PR tillsammans men vänner och han var bosatt i Göteborg. UA och Helena sov över hos PR i Göteborg i samband med den sista utlandsresan samma år Helena försvann.
Ok, jag kände inte till att just dom 4 brukade vara tillsammans. Men om nu PR var ihop med UA så kan man nog utgå ifrån att kompisen BW gärna ville få ihop det med HA. BW var nog inte alls HAs typ, vilket BW kan ha haft svårt att ta och acceptera, här har vi dessutom ett möjligt motiv. En av Prinzezzans källor har tidigare tipsat om att BW kan ha haft ett motiv, och det ska ha varit obesvarad kärlek om jag inte missminner mig.
Citat:
Ursprungligen postat av
exsist
Slutligen blev PR till sist avförd, han hade alibi och han fick en personlig ursäkt av GW.
BW befann sej i Mariestad, talade med Helena osv......Har inte sett att han har något alibi. Kan någon länka isfl ?
Personligen tycker jag att det vore befriande om man kunde släppa PR eftersom han är avförd och fokusera på Helenas baneman istället. Det känns som att man aldrig kommer vidare om PR ska fortsätta att än idag vara en av de huvudmisstänkta.
Det påstås som sagt att BW har ett kvinnligt alibi, detta har nämts i tråden men inget mer har kommit fram hittills. Men det här kan man att nysta vidare i...
Citat:
Ursprungligen postat av
exsist
Återigen skulle det vara intressant att veta de närmastes resonemang kring de riktade misstankarna vid tiden....Misstänkte de PR före BW och den efterhängsene KM?
När PR satt anhållen och tipsen som pekade ut honom hade kommit in till polisen så bör även de närmaste ha börjat tänka tanken att PR kanske ändå var inblandad trots allt, även om familjen inledningsvis utgick från att han inte hade något med försvinnandet att göra.
BW kan väl mycket väl under senare tid ha seglat upp som en tänkbar GM hos de närmast anhöriga. Ibland tar det lång tid innan poletten trillar ner.