2018-07-21, 16:15
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kroppskakoregott
Lugn, är du så där allvarligt sjuk borde du fan itne ens sitta här och hålla på egentligen.
Vila! Vi andra kan bråka om 8or å allt va d heter.

Körtelfeber är inte så allvarligt, men långdraget. Det går åt rätt håll min vän.
Citera
2018-07-21, 18:11
Medlem
Den här 1-10 skalan är rätt diffus, ingen vet riktigt hur den fungerar i praktiken.
Jag personligen ser det såhär: radar man upp 1000 tjejer i vår ålder, så kommer det finnas ca 100 av varje. Dvs. 100st 10r.
Många här inne verkar däremot se skalan som en normalfördelningskurva, där bara någon enstaka procent är en tia.

Rörande anteri's bilder så anser jag den första vara en 7:a, medan den andra tjejen kanske var en 5:a i mina ögon. Däremot beror det på mina preferenser; jag föredrar tjejer som ger ett ''sötare'' intryck snarare än ett ''sexigt''/''Snyggt'' likt de två gjorde :P
Citera
2018-07-21, 18:43
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malken1
Den här 1-10 skalan är rätt diffus, ingen vet riktigt hur den fungerar i praktiken.
Jag personligen ser det såhär: radar man upp 1000 tjejer i vår ålder, så kommer det finnas ca 100 av varje. Dvs. 100st 10r.
Många här inne verkar däremot se skalan som en normalfördelningskurva, där bara någon enstaka procent är en tia.

Rörande anteri's bilder så anser jag den första vara en 7:a, medan den andra tjejen kanske var en 5:a i mina ögon. Däremot beror det på mina preferenser; jag föredrar tjejer som ger ett ''sötare'' intryck snarare än ett ''sexigt''/''Snyggt'' likt de två gjorde :P
Eh ja? Hur fan kan du tro att det finns lika många perfekta a.k.a 10r som det finns average 5or, de är average av en orsak, de flesta är average.
Citera
2018-07-21, 19:40
Medlem
Begntts avatar
Fick 87% en gång och 90% en annan gång.
Citera
2018-07-21, 20:01
Medlem
Begntts avatar
Citat:
fabula
"I teorin är det där (nr 1) är en väldigt stark 7a till en knapp 8a. I alla fall i min värld.
Sedan ser hon ju ut att vara en typisk instagramande brud, så utan att försöka ta något ifrån dig så finns det risk att det "bara" är en 7a irl".

(nr 1 ) Jag skulle säga en knapp 4 möjligt 3. Det är stilen, verkar mest vara "visa upp mig" och sånt.

Det flasha till i min fiktiva Tinder och de här tre hoppa fram
Var hamnar dom på skalan?
Senast redigerad av Begntt 2018-07-21 kl. 20:49.
Citera
2018-07-21, 20:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ordmojlig
https://www.prettyscale.com
Jag är närmare en nia här iallafall. Och jag är 35+ och får tusentals män på dejtingsidor. Ville jag ligga skulle jag kunna göra det dagligen. Med väldigt attraktiva män också.

Jag sa att jag tog riktigt fula bilder för att få lägsta poäng jag kan få möjligt (med neutralt ansiktet). Appen sminkade dock bilderna. Dina också. Vad är det du inte förstår?
Ville jag skulle jag kunna ligga varje dag. Lol vilken attityd hos dessa självgoda luder.
Som en kille skulle skryta med att " haha jag kan knulla prostituerade snyggingar och sexuellt utsvultna ruggugglor varje dag"

Inte mommy material här direkt.
Citera
2018-07-21, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Eh ja? Hur fan kan du tro att det finns lika många perfekta a.k.a 10r som det finns average 5or, de är average av en orsak, de flesta är average.

Fast det var väl ganska tydligt att en 10:a enligt min skala inte nödvändigtvis behöver vara helt perfekt sett till alla aspekter.
Känns ganska poänglöst att ens använda sig utav dessa skalor om 90% av tjejerna ändå hamnar mellan 5-7; vad är syftet då liksom? Man vill ju ha en större spridning på tjejerna för att lättare kunna avgöra mer exakt hur bra en tjej faktiskt ser ut.
Senast redigerad av Malken1 2018-07-21 kl. 20:45.
Citera
2018-07-21, 20:44
Bannlyst
Kan körtelfeberkillen sluta spamma mig i PM? Hur lång tid kan det ta att dö?

Kolla på en normalfördelningskurva ni som inte förstår varför det finns så få 10or här i världen. Är det fortfarande svårt att förstå efter det bör ni självdö!
Citera
2018-07-21, 20:48
Medlem
Matsu-sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Tillbaka till skalan: Sista bilden. Man kan ana filter och den är något blurrig. Ponera att hon dock ser ut såhär. Vilken rating? (Ansikte och överkropp). Jag är osäker även om jag tycker ansiktet är grymt.

https://imgur.com/B3TIiFM

5 av 10. För mycket Mellanösternvibbar.
Citera
2018-07-21, 20:48
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malken1
Fast det var väl ganska tydligt att en 10:a enligt min skala inte nödvändigtvis behöver vara helt perfekt sett till alla aspekter.
Känns ganska poänglöst att ens använda sig utav dessa skalor om 90% av tjejerna ändå hamnar mellan 5-7; vad är syftet då liksom? Man vill ju ha en större spridning på tjejerna för att lättare kunna avgöra mer exakt hur bra en tjej faktiskt ser ut.
Syftet är att när nån säger 8-10 så vet man att det är en mycket speciell tjej, mycket (läs:extremt) ovanlig... när du nu säger 10 vet jag inte om det ens är en snygg ö.h.t eftersom tydligen är 100 av 1000 10or enligt dig.
Citera
2018-07-21, 21:52
Medlem
Begntts avatar
Kom på två olika sätt att göra skalan.
Antingen är "speciellhet "oändligt" eller så är alla ungefär lika "speciella"

"Oändlig" speciellhet
Dela allt med antalet graderingar i skalan.
100st i en 10 gradig skala.
Kod:
Antal 
10	10	10	10	10	10	10	10	10	10 = 100 st
 1	2	3	 4	 5	 6	 7	 8	 9      10  poäng
"specielllhet"

Om alla är ungefär lika "speciella"
Hitta på något som stämmer.
Kod:
Antal
0	1	5	20	24	24	20	5	1	0  = 100 st
1	2	3	 4	 5	 6	 7	8	9      10  poäng
"speciellhet"
En människa kan ha o-kr eller en miljard kr ("oändligt")
En människa kan inte vara 4 meter lång alltså 0 st som är 4 meter långa alltid (ungefär lika långa)

Hur stor är skillnaden i "speciellhet"?
Senast redigerad av Begntt 2018-07-21 kl. 21:57.
Citera
2018-07-21, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ordmojlig
https://www.prettyscale.com

Känns som en hyfsad nära sida. Men skönhet är subjektivt.

Jag kan tyvärr inte lägga upp de killarna som jag körde igenom men sannerligen inte skönheter. Då var en kille "snygg" men enbart fulsnygg och hamnade lågt jämfört med de bägge andra.

Attraktion är så mycket mer. Men man tvivlar fram till dess att man duger för någon som tycker om ens utseende med dess personliga skavanker.
Den där appen hade inte mycket positivt att säga om mig😂😂😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in